X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ניסה להסביר את דבריו בנוגע להעלאת שכר הלימוד טען: יש להעניק סבסוד דיפרנציאלי ולתת הטבות רק למי שנזקק באמת יו"ר התאחדות הסטודנטים: הממשלה הבטיחה ליישם במלואו את דוח וינוגרד השרה לבנת גם כן מתנגדת להעלות שכר הלימוד
▪  ▪  ▪

שר האוצר, אהוד אולמרט נפגש בצהרים (יום ד', 21.12.05) עם נציגי הסטודנטים בניסיון להבהיר את דבריו מאמש, כי יש כוונה להעלות את שכר הלימוד המוסדות לשהכלה גבוהה.
לדברי אולמרט, כוונתו ליצור מערכת שכר לימוד שתאפשר גם לאנשים משכבות מצוקה להשתלב בהשכלה הגבוהה. לדברי השר, מן הראוי הוא שקביעת שכר הלימוד תיעשה בהתאם לרקע הכלכלי ממנו בא הסטודנט ולכן בכוונתו לפעול לשינוי שמשמעותו היא שסטודנט נעדר יכולת כלכלית ישלם פחות בעוד שסטודנט שבא מרקע כלכלי טוב, ישלם יותר.
"נקודת המוצא, לפיה הילד שלי והילד מנתיבות ישלמו אותו שכר לימוד אינה הוגנת ואינה צודקת. נקודת מוצא כזו עומדת בניגוד לתפיסת צדק חברתי. המציאות באוניברסיטאות היום היא שאלה שאינם יכולים לעמוד בגובה שכר הלימוד בכלל לא מגיעים להשכלה הגבוהה. אין להם בכלל אפשרות לעשות את הצעד הראשון לכיוון החינוך האקדמי. מצב זה אינו הוגן ולכן יש לשנותו. יש ליצור מערכת שכר הוגנת", אמר השר.
בפגישה הבהירו ראשי ארגוני הסטודטים כי לא יסכימו לשום יקור בשכר הלימוד. "הנושא לא פתוח לשום דיון ומו"מ, מכיוון שממשלת ישראל הבטיחה ליישם במלואו את דוח וינוגרד ואין בכוונתנו לוותר על כך בשום אופן", אמר יו"ר התאחדות הסטוגנטים, אסף שגב בפגישה.
בכל כל שעות הבוקר הגיעו תגובות נזעמות מצד הסטודנטים וגורמי חינוך להצעתו של השר האולמרט. טרם הפגישה עם שר האוצר, הציע יו"ר התאחדות הסטודנטים, אסף שגב להעלות את המס על הסיגרים ולממן ממנו את הנזקקים. "אני בטוח ששר האוצר לא יתנגד לכך", אמר שגב..
יו"ר ארגון הסטודנטים בישראל, גל דאי, ואמר: "פתרונו של אולמרט לבעיית העוני, דרך העלאת שכר הלימוד, תעצים ותנציח את הפערים בחברה, תעודד את מדיניות ה"מגיע לי", ורק דרך הצגת 'תעודת מסכנות' יוכלו הסטודנטים להגיע ללימודים גבוהים".
גם שרת החינוך, לימור לבנת, מתנגדת להצעה להעלות את שכר הלימוד לסטודנטים. "אני בעד שכר לימוד דיפרנציאלי, כאשר יתנו לסטודנטים הלוואות ארוכות טווח, שהם יחזירו בתום הלימודים, ובהתאם להכנסה העתידית שלהם".
נשיאת המכללה האקדמית עמק יזרעאל, פרופ' עליזה שנהר, אמרה בתגובה: "צר לי כי שוב אנו נוכחים כי במדינת ישראל מעדיפים הצהרות ותוכניות זבנג במקום תחקיר מעמיק. הדרך היחידה לשבור את מעגל הקסמים הזה היא להרחיב את מעגל הלומדים. אני חוששת שהעלאה מהסוג אותו יוזם מר אולמרט תרחיק את אלו שאנו רוצים לקרב".

תאריך:  21/12/2005   |   עודכן:  21/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
הגברים מתקדמים בצעדי ענק לתוחלת החיים של הנשים    שיעור מקרי סרטן הריאה בקרב גברים ירד מאז 1990 בעוד אצל נשים הוא עלה
יוסי עבדי
מבקר המדינה מפרסם דוח חריף על התנהלות הרשויות המקומיות    "הנבחרים מעלימים עין מעבירות בנייה, גובים מיסים שלא כדין, עושים כרצונם ברכוש הציבורי"
עומר שיקלר
ראש אגף פרסומות ברשות השניה שיגרה מכתב למנהלי השיווק של זכייני ערוץ 2 ו-10    מבקשת מהם לפעול על-פי כללי האתיקה ולהגביל פרסומות בעלות תכנים אלימים
יוסי עבדי
בית הנבחרים האמריקני קיבל הצעת חוק האוסרת על עינויי עצירים    נשיא ארה"ב, אשר התנגד למהלך, נכנע ללחץ מתנגדיו וצפוי לחתום על החוק, במידה ויעבור את אישור הסנאט.
עומר שיקלר
את הדברים אמרה ח"כ מלי פולישוק    הוועדה לביקורת המדינה למבקר המדינה: יש לבצע בדיקה רוחבית של השחיתות השלטונית בכל מערכת השלטון בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il