X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
הרמטכ"ל יוצא נגד השימוש הנרחב בסמים בצה"ל

חייל המשתמש בסמים מסכן את חיי חבריו

פרויקט מיוחד של Nfc לרגל שבוע המאבק בסמים ואלכוהול בצה"ל הרמטכ"ל חלוץ: לשימוש בסמים השלכות חמורות על צה"ל המשטרה הצבאית מבצעת פעולות מניעה
▪  ▪  ▪

"ידוע לכל כי השימוש בסמים אסור על-פי חוק, בין היתר בשל השלכותיו הבריאותיות. בצה"ל, לשימוש בסמים השלכות חמורות אף יותר - חייל המשתמש בסמים מסכן לא רק את בריאותו ואת חייו, אלא גם את חיי חבריו, חיילי צה"ל, ואת אזרחי המדינה שעל ביטחונם הוא מופקד".
את הדברים אומר הרמטכ"ל, רב-אלוף דן חלוץ, באגרת מיוחד ששיגר למפקדי וחיילי צה"ל, לרגל שבוע מניעת סמים ואלכוהול בצה"ל. שבוע המאבק חל השבוע, אך בצה"ל אומרים כי המאבק בסמים בתוך המערכת הצבאית מתקיים כל יום ביומו.
הרמטכ"ל ציין, כי מלבד הסכנות הגלויות בשימוש בסמים, ובהן פגיעה מוחית, איבוד שיקול הדעת, והתלות בהם, לחיילים בצה"ל הסכנה כפולה. תפקידו של חייל, מלבד החובה לשמור על חייו, היא לשמור על ביטחון אזרחי מדינת ישראל ועל גבולותיה וריבונותה. חייל המשתמש בסמים מסכן את חיי חבריו ומבזה את מדי צה"ל.
הקמפיין השנה למאבק בסמים מתרכז לא רק בסכנות הגלומות בשימוש בסמים, אלא גם בסכנות הטמונות בצריכה מופרזת של אלכוהול. בצה"ל מדגישים, כי אף שחלה ירידה ניכרת במספר החשודים בשימוש בסמים בצה"ל, כמות הבדיקות ותקיפות המאבק לא ירדה כלל. השנה נלחם צה"ל בסמים בארבע חזיתות: הסברה, מניעה, אכיפה, ולאחר שמוצו שאר האפשרויות- גם ענישה.
המשטרה הצבאית היא הגוף העומד בראש המאבק מבחינת אכיפת הפקודות וחוקי המדינה ברחבי הצבא. במהלך שבוע הסמים והשבוע שקדם לו נערכת פעילות מנע מוגברת של מצ"ח (המשטרה הצבאית החוקרת), במסגרתה נטלו אנשי היחידה כ- 3,000 דגימות שתן, מחיילים ביחידות שונות בצה"ל לאיתור משתמשים. בנוסף, מפקדי יחידת מצ"ח העבירו הרצאות ופעילות הסברה בנושא סמים ביחידות צה"ל השונות.
בשבוע שקדם למבצע נטלו אנשי היחידה 2233 דגימות ב- 76 פעולות מנע שבוצעו. במצ"ח מציינים, כי מתוך כלל הדגימות שנלקחו בשבוע זה נמצאו 52 דגימות חיוביות שמהוות 2.33% מכלל הדגימות. עדיין לא נמסרו נתונים רשמיים לגבי שבוע המניעה עצמו.
עוד אומרים במשטרה הצבאית, כי בשנת 2005 הייתה עלייה במספר תיקי הסמים הקשים שנפתחו על-ידי מצ"ח. הם מסבירים, כי מקור העלייה נובע מפעילות יזומה שעורכת היחידה תוך שימוש במערך מודיעיני מתוחכם.
במשטרה הצבאית מסבירים, כי כ- 80% מהמשתמשים בסמים שנתפסו, השתמשו בנסיבות אזרחיות, כלומר: בזמן שהחיליים נמצאים מחוץ לבסיסם והיתר בנסיבות צבאיות. כמו כן הם אומרים, כי בעקבות הפעילות בצה"ל קיימת ירידה במספר החיילים שמשתמשים בסמים, ירידה של 15% בשנים 2004-2003, וירידה של 40% צפויה בשנים 2005-2004.
צה"ל פועל במקביל נגד צריכת אלכוהול על-ידי חיילים. השנה עלה הנושא לכותרות בעקבות מותו של חייל צה"ל במהלך מסיבת סוף המסלול של צוות "אשל" מפלגת "יעל" של יחידת יהל"ם - יחידת ההנדסה למשימות מיוחדות. המסיבה התקיימה ביער קדימה, בחודש יוני. במסיבה השתתפו לוחמי הצוות, לוחמי ומפקדי הפלגה ומספר אנשי סגל מפלוגת ההכשרות. סמל יובל תירוש, שהיה אחד מלוחמי הצוות, נמצא ביער קדימה ללא רוח חיים בבוקר יום שישי כתוצאה מהרעלת אלכוהול.
בעקבות האירוע הטראגי הורה הרמטכ"ל חלוץ על שורה של צעדים משמעתיים חמורים נגד המעורבים באירוע. הוא ציין, כי האירוע חשף תופעה של שימוש נרחב ונפוץ באלכוהול במסיבות צבאיות, שימוש הגורם לסכנת חיים, שלא בהכרח מטופלת על-ידי המפקדים והחיילים בצה"ל, ברמות השונות.

תאריך:  23/12/2005   |   עודכן:  23/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
באתר החרמון מדווחים על שלג היורד מהבוקר    סכנת שטפונות בנחלים ובמקומות הנמוכים    שיפור במזג האוויר צפוי רק לקראת אמצע השבוע
שלומי דיאז
רכב פגע במכוניתם כאשר נכנסו לצומת    נבדק חשד שנהג הרכב הפוגע נסע באור אדום    הרוג בתאונה בבקעת הירדן
שלומי דיאז
הצעיר ירה בעצמו למוות בדירתו    הצעירה נמצאה סמוך לבניין מרחק כמה רחובות    נראה כי נחנקה למוות
מחלקה ראשונה
האנטישמיות והכחשת השואה במצרים חוזרת לאופנה; עיתון רשמי במדינה: היטלר דווקא היה בעד יהודים, תאי הגזים שימשו לחיטוי בגדים ותו-לא
יהונתן דחוח-הלוי
תרבות הסווינגרים קיבלה השבוע עידוד בעקבות פסיקת בית המשפט העליון בקנדה, לפיה מין קבוצתי אינו עומד בסתירה לחוק הגם שהוא מעורר שאלות מוסריות - בישראל לא מחכים לפסיקת בית המשפט - אתר אינטרנט מציע שירותי מין קבוצתי בוילה דיסקרטית בהרצליה לחברים במועדון האורגיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il