X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ותיקי הפת"ח שוקלים להקים מפלגה חדשה

אבו עלא: "פרשתי מהמירוץ - בגלל ישראל"

אבו עלא מאשים את ישראל בשל התערבותה בבחירות לפרלמנט, וטוען: "פרשתי מהמירוץ בגלל שלתושבי מזרח ירושלים אין זכות הצבעה" חוששים מהתחזקות החמאס
▪  ▪  ▪

מאשים את ישראל: ראש הממשלה הפלשתיני, אבו עלא, קורא לדחות את הבחירות לפרלמנט הפלשתיני עקב סירובה של ישראל לאפשר את לתושבי מזרח ירושלים להשתתף ולהצביע. לדבריו, זו הסיבה להחלטה אליה הגיע שלא להתמודד בבחירות לפרלמנט.
סוכנות הידיעות הפלשתינית "מען" דיווחה (שבת, 24.12.05) כי אבו עלא, שוקל ביחד עם בכירים נוספים בתנועת הפת"ח להקים מפלגה עצמאית בשם "יאסר ערפאת" ולהתמודד מטעמה בבחירות. הבכירים אשר שוקלים להצטרף למהלך שייכים ל"דור הוותיק" של הנהגת הארגון ובינהם אוזכר שמו של נביל שע'ת. למידע לא התקבל כל אישור רשמי.
אמש דיווחנו כי אבו עלא, ויו"ר הפרלמנט ראוחי פתוח, הודיעו על פרישתם מהתמודדות בבחירות לפרלמנט הפלשתיני במסגרת רשימת הפת"ח. יו"ר הרשות אבו מאזן קיבל את ההודעה בכתב. ביום חמישי הושג הסכם מסגרת בין אנשיו של ראש התנזים הכלוא בישראל, מרוואן ברגותי, לבין אבו מאזן, שנראה היה כי הוא סולל את הדרך לאיחוד מחדש של הארגון תחת רשימה אחת שתרוץ בבחירות לפרלמנט. ברגותי, שפרש באחרונה מהארגון והקים רשימה נפרדת, הציב שורה של תנאים שהתקבלו על-ידי אבו מאזן, בתיווך ראש המודיעין המצרי עומר סלימאן.
הסכם הפשרה קובע, כי אנשי ההנהגה הוותיקה של הפת"ח יתמודדו בבחירות בשיטה המחוזית-אישית ולא במסגרת הרשימה הארצית בה ישובץ הדור הצעיר בפת"ח שהעפיל למקומות גבוהים בפריימריז. ואולם, רבים מקרב חברי הוועידה המרכזית בפת"ח (המוסד הגבוה בארגון), המזוהים יותר מכל עם השחיתות בפת"ח, התקשו לקבל את רוע הגזירה וזהו סלע המחלוקת עתה.
בשבועיים האחרונים החלו בכירים פלשתינים מתנועת הפת"ח להצביע על ישראל כמי שעשויה למנוע את קיומן של הבחירות במועדן. סאיב עריקאת, ראש צוות המו"מ הפלשתיני, אמר השבוע כי "ישראל טרם השיבה לדרישה הפלשתינית". עריקאת קרא לממשל האמריקני ולאיחוד האירופי "ללחוץ על ישראל כדי שלא תיפגע בקיומן השוטף של הבחירות לפרלמנט". ראש צוות המו"מ הפלשתיני מאיים כי "דחייתן של הבחירות או סיכולן בידי ישראל, תביא להתגברות האלימות בציבור הפלשתיני, למתח ברחוב, ולעימותים בין המחנות הפוליטיים".
בכירים בתנועה הפת"ח ממשיכים להביע חשש וסוברים, כי אם האנרכיה תימשך, "התנועה עלולה להפסיד בבחירות לארגון החמאס". גם אם לא בפני המצלמות, ראשי התנועה בלחץ. עכשיו, אולי יותר מתמיד. זו הפעם הראשונה בהיסטוריה הפלשתינית שארגון החמאס עתיד להתחזק בזירה הפוליטית באופן העשוי לאיים על מעמדה של תנועת הפת"ח בקרב הציבור הפלשתיני, ולקחת חלק פעיל בשלטון. בכירים בצמרת התנועה לוחצים וטוענים: "הדחייה בלתי נמנעת. הפילוג רק יביא לקריסה".
נראה כי התבטאותו של אבו עלא, לצד המסרים שמעברים בכירים ברשות, מהווים הכנת התשתית הפוליטית אשר תטיל את האחריות לדחיית הבחירות על כתפיה של ישראל. בכך, מקווים בפת"ח, בכירי החמאס, הדורשים את קיום הבחירות במועדן, לא יתקפו את הרשות ויצביעו עליה כאשמה.

תאריך:  24/12/2005   |   עודכן:  24/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
חבלני משטרה ניטרלו אותו    האיש מוכר כפעיל בשוק האפור
יוסי עבדי
בכירים במערכת הפוליטית דורשים לצאת למבצע קרקעי נרחב כנגד תשתית הטרור ברצועה    יוסי ביילין שב להאשים: "הימין אחראי להתחזקות החמאס"
יוסי עבדי
בפגישה שקיימו בכירי הארגונים נקבע כי אין לתת לקהילה הבינלאומית להתערב בנעשה במזרח התיכון    הדגישו: פלשתין, לבנון וסוריה - לא עניין שלהם"    החמאס: "השקט היחסי" פוגע במאמץ לשחרור לאומי
יוסי עבדי
איימאן נור, מנהיג האופוזיציה המצרית, נידון לחמש שנות מאסר לאחר שהואשם ב"זיוף" מסמכי רישום מפלגתו    מאות מפגינים ברחובות    הטענה: "המשפט נועד לחסל פוליטית את מתנגדו של מובארק"
יוסי עבדי
הקונגרס האמריקני אישר: יש להעביר 600 מיליון דולר לצורך פרויקטים של התעשיה הביטחונית בישראל; 150 מיליון דולר יותר מאשר ביקש הממשל האמריקני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il