X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ברשות מצפים לבואם של יותר מ- 30,000 צליינים בית לחם מקושטת ושוקקת אדם הפטריאך הלטיני: איש לא זקוק למחסומי דרכים בארץ הקודש - זו ארץ קדושה
▪  ▪  ▪
הכניסה לבית לחם

ילדים חוגגים ברחובות


שלומי דיאז
היערכות מוגברת במשטרה לאירועי חג המולד

אווירת חג אופפת (שבת, 24.12.05) את העיר בית לחם, שבמרכזה כנסיית המולד. לאחר 4 שנות אינתיפדה הגיעו היום אלפי בני אדם לכנסייה כדי להשתתף בתפילות החג. על-פי הנצרות, כנסיית המולד נמצאת במקום הולדתו של ישו. גם לנצרת הגיעו נוצרים רבים והם משתתפים בתפילות.
חגיגות חג המולד נערכות בכל רחבי העולם ועשרות אלפי מאמינים התקבצו בוותיקן כדי לשמוע את האפיפיור בנדיקטוס ה- 16 ולזכות בברכתו לחג.
אלפי המאמינים התכנסו ברחבת כנסיית המולד במזג אוויר גשום. שיא אירועי החג יתקיים הלילה בחצות, עת תיפתח מיסת חצות המסורתית. אנשי המשטרה הפלשתינית התפרסו ברחובות בית לחם כדי לאבטח את הצליינים. בנוסף לדגלי הרשות מקשטים את הרחובות גם עצי אשוח, מנורות צבעוניות וסממני חג נוספים.
יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן הגיע לבית לחם כדי להשתתף במיסת חג המולד וציין, כי "הפלשתינים מבקשים לבנות גשר של שלום במקום החומות הישראליות".
למרות הגשם הסוחף אשר ירד לאורך כל היום, המאמינים נשארו ברחובות והשתתפו בטקסי התפילה הרבים שהתקיימו. ברשות הפלשתינית ציינו, כי מצפים לבואם של יותר מ- 30,000 מאמינים לבית לחם, מספר הצליינים הגבוה ביותר מאז שנת 2000. לאורך כל ימי החג אשר יימשך עד תחילת חודש ינואר יבקרו במקומות הקדושים לנצרות בישראל וברשות כ- 150,000 מאמינים. גורמים ישראלים ציינו, כי לכל אורך השבת הגיעו לבית לחם כ- 7,000 בני אדם.
ראש הממשלה, אריאל שרון, שיגר הערב ברכות לרגל חג המולד לראשי הקהילות הנוצריות בישראל. שרון ציין כי הוא מקווה כי השנה הקרובה תביא לשלום בין הישראלים לפלשתינים. שרון המשיך ואמר: "כולנו צריכים את זה ואני מתכוון לעשות כל מאמץ להשיג את זה".
הפטריאך הלטיני, מישל סבאח, הנציג בעל דרגת הכמורה הגבוהה ביותר של הכנסיה הקתולית בישראל, נכנס לעיר בטקס מסורתי רב משתתפים והוא הוביל את טקס המיסה. כאשר נכנס לעיר ביקר בדבריו את המחסומים הרבים של צה"ל הנמצאים בדרך המובילה לבית לחם. בצהריים הוא השתתף בצעדה המסורתית מירושלים לבית לחם.
"איש לא זקוק למחסומי דרכים בארץ הקודש" אמר סבאח, "זוהי ארץ הקודש וצריך להתייחס אליה כקדושה". הוא הוסיף, כי "אנו מקווים כי הדרך תישאר פתוחה למעבר כדי שכל המאמינים הנוצרים יוכלו להיכנס לעיר בכל יום בשנה, כל שנה".
הפלשתינים מציינים, כי השנה מורגשת התעוררות ואנשים רבים הגיעו לעיר לרגל החגים. לדבריהם, בתי המלון מלאים והרחובות שוקקי אדם.
בצה"ל מציינים, כי המשטרה הפלשתינית היא האחראית בשטח העיר על מעבר התיירים ועל ביטחונם, והיא זו שתאבטח את מיסת החצות בכנסיית המולד. צעדת הפטריארך הלטיני מירושלים לבית-לחם שהתקיימה בשעות הצהריים של שבת, שאף היא אירוע מסורתי וחשוב, החלה בליווי ישראלי והסתיימה בליווי פלשתיני, באתר מיוחד שהוסב למטרה זו בלבד.

תאריך:  24/12/2005   |   עודכן:  25/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
הרקע לרצח פלילי    צוות חקירה מיוחד מונה לחקור את נסיבות הרצח
יהונתן דחוח-הלוי
אסירי החמאס הקימו "אוטונומיה" בבתי הכלא הישראלים    הם ערכו עצרת המונים ברחבת הכלא שקושטה בדגלי חמאס, כרזות ופלקטים    ברחבת הכלא הוצבו עשרות כיסאות פלסטיק למשתתפי העצרת, פעילי החמאס חבשו את הכובעים הרשמיים של החמאס והדוברים הטיפו בזכות דרך הג'יהאד
אסף גדות
קבוצת האקרים מסרה השבוע כי שבבי-פריצה בלתי-חוקיים יהיו זמינים לרכישה בשוק תוך שבועיים או שלושה
יוסי עבדי
אבו עלא מאשים את ישראל בשל התערבותה בבחירות לפרלמנט, וטוען: "פרשתי מהמירוץ בגלל שלתושבי מזרח ירושלים אין זכות הצבעה"    חוששים מהתחזקות החמאס
שלומי דיאז
חבלני משטרה ניטרלו אותו    האיש מוכר כפעיל בשוק האפור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il