X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
"יערערו היציבות עד שישיגו את מטרותיהם הנפשעות"

עיתונאי עירקי: "אירן וסוריה - פשיסטיות"

הליברל העירקי, ד"ר עבד אל-ח'אלק, מותח ביקורת נוקבת על המשטר הסורי והאירני ואינו חושש להביע את דעותיו בפומבי: "המשטרים הללו הם פאשיסטיים ועונים להגדרת המונח נאציזם", הוא כותב במסגרת מאמר שפרסם באתר אינטרנט ליברלי
▪  ▪  ▪

התפכחות עירקית או קול בודד? לצד התמיכה העירקית בהמשך הלחימה כנגד מדינות הקואליציה ותמיכתם של זרמים מרכזיים במדיניות של אירן וסוריה, עולה לו קול שונה ומפתיע. הליברל העירקי ד"ר עבד אל-ח'אלק חוסין, בעל טור באתר האינטרנט הליברלי www.elaph.com, מותח ביקורת נוקבת על אופיים של המשטר האירני והסורי ועל פעילותם בעירק ובלבנון. את הדברים מביא לראשונה המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון.
מפרסומי המרכז לחקר התקשורת, עולה כי לדברי עבד אל-ח'אלק, המשטרים הללו הם פאשיסטיים במלוא מובן המילה וכי לא תיתכן יציבות, דמוקרטיה ופריחה כלכלית באזור כל עוד הם קיימים. "יש הסבורים כי תיאור המשטר האיסלאמי האירני והמשטר הסורי של מפלגת הבעת' כמשטרים פאשיסטים הוא פוגע, מתגרה, לא מציאותי או לכל הפחות מוגזם. לאמיתו של דבר, אין כאן הגזמה", כותב הליברל העירקי. "אני קורא לדברים בשמם האמיתי ובהתאם להגדרה המדעית של המונחים 'פאשיזם' ו'נאציזם'".
"מפלים על-רקע דתי"
"הואיל ושני המשטרים - האירני והסורי - מפלים בין המרכיבים השונים של עמיהם על בסיס דתי, עדתי וגזעי", כותב ד"ר עבד אל-ח'אלק, "הרי שהם אינם שונים מכל משטר פאשיסטי או נאצי אחר. לפיכך, שני המשטרים הללו הם פאשיסטיים במשמעות המילולית האמיתית של המילה ולא באופן מטפורי".
הליברל העירקי, מסביר במאמרו האחרון כי משטר הבעת' בעירק נהג בסוגים שונים של הפליה גזענית ועדתית נתעבת ביותר בין מרכיבי העם העירקי. "רשימת פשעיו ארוכה וכבר ידועה לכולם", הוא כותב. לשיטתו, "למרות שהמשטר האירני והמשטר הסורי הם מבין המרוויחים הגדולים ביותר, לאחר העם העירקי, מנפילת הבעת' בעירק, הם התנגדו לנפילתו בשל עוינותם לתחליף הדמוקרטי בעירק ועוינותם ליציבות האזור ומשום שמי שסייע לעם העירקי להשיג את שתי המטרות האצילות הללו [דמוקרטיה ויציבות] היא אמריקה".
ד"ר עבד אל-ח'אלק מעריך כי סוריה ואירן ימשיכו לערער את היציבות בלבנון ובעירק "עד שישיגו את מטרותיהם הנפשעות". לראייתו, גל ההתנקשויות שמבצעים סוכני סוריה בלבנון - לא ייפסק.
"יהא אשר יהא, אנו אופטימיים לגבי העתיד"
"ואולם", הוא מדגיש, "יהא אשר יהא, אנו אופטימיים לגבי העתיד... ובטוחים ביכולתם של עמי האזור להתמודד עם כל האתגרים שיהיו. בסופו של דבר הניצחון הוא בעל ברית של העמים. קוביית הדומינו הראשונה כבר נפלה ללא חזור עם נפילת מפלגת הבעת' הפאשיסטית בעירק. שאר הקוביות יפלו בעקבותיה.
כשם שהנאציזם והפאשיזם נפלו באירופה ובעקבות זאת נפלו שאר המשטרים הטוטאליטריים והעריצים, אין מנוס מכך שההיסטוריה תשחק בגלגליה את המשטרים הפאשיסטים הנותרים ותשחרר את העמים מעוולותיהם".

תאריך:  26/12/2005   |   עודכן:  26/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת טלספורט
ליגת ווינר: אחרי הדיבורים הרבים, משחק העונה הבטיח וקיים את ההבטחות הרבות    ירושלים הייתה טובה יותר במחצית הראשונה, אך חזרה של מכבי ויכולת טובה של וויצ′יץ הביאה לניצחון נוסף של המכבים 98:100
שי פאוזנר
מגיבה לפרסום מכתב בו מעלים בעלי מניות מיעוט בה שאלות על נתונים שלא פרסמה לקראת פרסום בצעת רכש
אסף גדות
מארגני תחרות הספורט הדיגיטלי של אתר המשחקים "Gamer" צופים כ- 2000 משתתפים באליפות שתתקיים ביום חמישי הקרוב
אסף גדות
בכנס שנערך במרכז לחקר חברת המידע באוניברסיטת חיפה התברר כי מדינת ישראל הינה שיאנית העולם במספר הכניסות לאתרי אינטרנט שמקורם ברוסיה
שי פאוזנר
תקלה בסיב אופטי גורמת משעות הצהריים לאטיות הגלישה ואף לניתוקים    מדובר בעיקר באיזורים מסויימים בפ"ת, חולון ורחובות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il