X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
חברי צוות בית החולים בערב הסעודית הופתעו לגלות כי חלק מהציוד הוא "מתוצרת ישראל" בדובאי - קרה אותו הדבר מתחת לפני השטח קיים מחזור של יותר מ- 400 מיליון דולר של ייצוא מוצרים ישראלים למדינות המפרץ האינטרס המשותף: להשאיר את הנושא בשקט
▪  ▪  ▪

חברי הצוות בבית החולים "ריאד" בערב הסעודית, הופתעו כאשר גילו את החותמת שנחרטה על חלק מהציוד הרפואי, לרבות על גבי כוסות הפלסטיק שמגישים לחולים מידי ארוחה. פליאה דומה עלתה על פניהם של אנשי הצוות מבית החולים בדובאי כאשר ראו את התוויות שעל מדיהם, מגבותיהם והמצעים שעל מיטותיהם.
התוויות "Made in Israel" - "יוצר בישראל" - אשר התגלתה על חלק מציוד בבתי החולים, הצליחה להפתיע רבים. הדיווחים ממשיכים להציף את התקשורת הסעודית ועיתוני נסיכויות המפרץ, בעיקר על-רקע האיסור הגורף שיש במדינות הללו לעסקי מסחר עם "המדינה הציונית".
לדעתם מומחים, קשרי המחסר בין ישראל ומדינות ערב, נמשכים מזה שנים, "גם אם על אש נמוכה". מומחה למסחר ישראלי-ערבי מאוניברסיטת בר-אילן, מעריך כי מסגרת השוק עם ערב הסעודית ומדינות המפרץ עומדת על כ- 400 מיליון דולר - פי שניים מסכום קשרי המסחר הקיימים בין ישראל מצרים וירדן.
"כל המספרים נתפסים כ'סקסיים' על-ידי אמצעי התקשורת, אך במציאות זה הרבה פחות ממה שזה נראה", הסביר מומחה לסחר ישראלי בשיחה עם סוכנות AP. פרשנים כלכליים הוסיפו, כי מדידת היקף הייצוא הישראלי למדינות המפרץ, ולערב הסעודית בפרט, קשה למיפוי, בעיקר בשל האינטרס של הצדדים למנוע את פרסומם של הנתונים בפומבי.
אנחנו מסלקים את התווית הישראלית"
מומחים ערבים טוענים כי "עיקר הייצוא הישראלי מתמקד בזירת החקלאות, לרבות בציוד השקיה, וכן במסגרות טכנולוגיות שאין לפרט". לדבריהם, ישנן חברות ישראליות אשר הקימו משרדים מיוחדים שמטרתם לפקח על המוצרים שמיוצאים למדינות ערב, וכן לדאוג "לסלק" את התוויות "Made in Israel". "ראיתי את זה במו עיניי", העיד גורם ערבי.
לדברי הגורם, ישנן ספינות ציוד אשר מפליגות מנמל חיפה לכיוון ביירות, לבנון. "מה שקרה, ככל הנראה, בעניין הכוסות מפלסטיק, הוא שמנהל המחסנים התבלבל בין ארגזי הציוד שאמורים לכלול את התווית הישראלית", הוא מסביר.
השינוי בראייה הכלכלית מתחיל לחלחל למדינות רבות במפרץ. לצד הנסיכויות, גם עומן מתחילה להדק את קשריה עם גורמי סחר אמריקנים. ערב הסעודית הצטרפה רק בחודש שעבר לארגון הסחר העולמי, בצעד שמאותת לשכונותיה כי אין בכוונתה לנטוש את הסיכוי להתפתח גם בכיווני המערב.

תאריך:  26/12/2005   |   עודכן:  26/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נוה יוסף
"המעשים בהם הורשע הנאשם הם שפותחים את הפתח לניצולם של קטינים למטרות מיניות, לעידוד ולמתן לגיטימציה להפצת חומר תועבה שכזה וכן לסיפוק יצרם המיני של אלה המוצאים זאת בחומר תועבה מסוג זה" כותבת השופטת רחל חוזה בגזר הדין
יוסי עבדי, עידן יוסף
ועדות ההתנגדות העממית מאיימים לחזור למעגל האלימות ולסיים את תקופת הרגיעה    הג'יהאד האיסלאמי - תומך    אבו עלא ממשיך להאשים את ישראל: הסגרים והפשיטות ימנעו את קיום הבחירות
מחלקה ראשונה
עיתונאי נוצרי עודכן כי נשקלת אפשרות לאסור יציאתו מן הארץ למשך שנה "מחשש ממשי לפגיעה קשה בביטחון המדינה"    בינתיים הוטל עליו צו זמני עד סוף החודש
אשר גולדברג
בהמשך לפרסום ב"טלספורט", ארגון המאמנים בדק באופ"א וגילה כי רק מאמן לאומי או בעל קורס מקצוען יכול לאמן מחוץ לארצו    רז: "אם קאנן טוען שהוא מקצוען, שיעביר את האישורים"
יוסי עבדי
הליברל העירקי, ד"ר עבד אל-ח'אלק, מותח ביקורת נוקבת על המשטר הסורי והאירני ואינו חושש להביע את דעותיו בפומבי: "המשטרים הללו הם פאשיסטיים ועונים להגדרת המונח נאציזם", הוא כותב במסגרת מאמר שפרסם באתר אינטרנט ליברלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il