X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"בכוונת רשויות אכיפת החוק להגדיל ולהרחיב את מאגר המידע הגנטי של המשטרה", כך אמרה היום עו"ד גלי בן-אור ממשרד המשפטים, אשר הובילה את החקיקה בנושא מאגר המידע הגנטי מומחים לזכויות האדם: "ישנו חשש לפגיעה בפרטיות בשל הרחבת המאגר"
▪  ▪  ▪

עו"ד גלי בן-אור ממשרד המשפטים, שהובילה את החקיקה בנושא מאגר המידע הגנטי, אמרה היום (ג', 27.12.05) כי בכוונת רשויות אכיפת החוק להגדיל ולהרחיב את מאגר המידע הגנטי של המשטרה. בהרצאה ביום עיון במרכז למשפט וטכנולוגיה באוניברסיטת חיפה, אמרה עו"ד בן-אור שהמצב החוקי הנוכחי אינו מאפשר אגירת נתונים במאגר ללא הגבלת זמן.
במקרה של חשודים, מדובר על מחיקת הפרופיל הפלילי של אדם מהמאגר לאחר כשבע שנים מיום נטילת הדגימה ובמקרה של מורשע נמחק הנתון רק לאחר 20 שנה מיום פטירתו.
"לא יהיה קל לצאת מהידיים שלנו"
"לא יהיה קל לצאת מהידיים שלנו", העירה עו"ד בן-אור שציינה כי משרד המשפטים סבר שצריך מאגר מידע שישמר לנצח. היא גילתה שהמשרד העריך שחקיקה כזו לא תעבור ולכן התפשר והסכים להגביל בזמן את אגירת המידע.
"מדובר במאגר מודיעיני חסוי, לשימוש המשטרה בלבד. המאגר מנוהל על-ידי אנשי מז"פ ולצורכי עבודתם בלבד, ואדם אינו יכול לדעת אם הוא מופיע במאגר המידע או לא", אמרה עו"ד בן אור ביום העיון, שהיה דיון אקדמי ראשון מסוגו בנושא מאגר מידע גנטי.
כזכור, חוקקה הכנסת בקיץ האחרון חוק המאפשר למשטרת ישראל להקים מאגר נתונים גנטי לזיהוי פלילי, בנוסף למאגר של טביעות אצבע וצילומים. "החוק משנה באופן דרמטי את יכולותיה של המשטרה במלחמתה בפשע ובמילוי תפקידיה על-פי החוק שהוא גילוי ותפיסת עבריינים, פענוח עבירות ומניעת ביצוע עבירות" אמרה עו"ד בן-אור.
"המאגר יסייע לחשוד להוכיח את חפותו"
עו"ד אפרת פינק מהסנגוריה הציבורית, הציגה את הדילמות של הסנגוריה ואמרה שמאגר המידע הגנטי יכול לסייע לא רק למשטרה אלא גם לחשוד, שיוכל באמצעו המאגר להוכיח את חפותו "החוק החדש לוקה בחסר כיוון שאינו מסדיר ביצוע בדיקות דנ"א ביוזמת ההגנה", אמרה פינק שמייצגת את אדריאן שוורץ במשפט חוזר. לדבריה, סנגור אשר מבקש ליזום הליך שכזה, עובר מסכת בירוקרטית מפרכת שכן הכוח נמצא בידי המדינה והכל תלוי ברצונה הטוב.
"זיהוי הוא ההפך מאנונימיות, לכל אחד יש דנ"א משלו וזה מאפשר לזהות בני אדם, לכן זה ברור למה למערכת אכיפת החוק יש עניין רב בכך", אמר ד"ר מיכאל בירנהק מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה שהדגיש כי הדנ"א מהווה חוליה חשובה באכיפת החוק וראיה קבילה בבתי המשפט , אך באות עת ברור שיש בו פגיעה קשה בפרטיות.
ד"ר אורן גזל מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה אמר שהחששות הרבים בנוגע להקמת מאגר נתוני זיהוי משטרתי שיכלול נתוני דנ"א של חשודים ונאשמים מוגזמים.
"נראה לי שהפגיעה הנגרמת לחשודים עקב קיום המאגר קטנה יחסית לפגיעה בפרטיות שנגרמת עקב סמכויות אחרות של המשטרה, כגון הסמכות לשאול כל אדם (כולל עדים שאינם חשודים) כל שאלה הרלוונטית לחקירה פלילית. גם כאשר בוחנים את החשש לשימוש לרעה במידע, נראה כי חשש זה קטן יותר כאשר מדובר במידע גנטי, בהשוואה למידע כלכלי, מידע ממרשם התיקים המשטרתי ומידע אחר הזמין למשטרה", אמר.

תאריך:  27/12/2005   |   עודכן:  27/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי פאוזנר
השלימה גיוס של 750 אלף דולר ממשקיעים קיימים ופרטים חדשים    פיחתה מערכת לטיפול בכיבים ופיצעי לחץ בשיטה ייחודית
יוסי עבדי
ליועמ"ש שוגר הערב מכתב תלונה מטעם הליכוד, בו הואשם סגן שרת החינוך, מגלי ווהבה, ב"ניצול משאבי משרד החינוך לצורכי תעמולה למפלגת קדימה"
הדר פרבר
מכוונים את השעון האטומי לפי סיבוב כדור הארץ    שינויי מזג האוויר משפיעים על התפתחות בני האנוש
שי פאוזנר
הפועלים גייס חצי מיליארד תמורת תעודות התחחייבות נדחות במכרז בו נרשמו ביקושים של כ-2 מיליארד שקל    חברת מקורות גייסה 530 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים
נוה יוסף
בעקבות תביעה בסך 570 מיליון ש"ח שהגישה קרן הבניין כנגד ההסתדרות ביקשה ההסתדרות ממשרד האוצר לקבל מסמכים שונים    לאחר שסרבו מחייב אותם היום בית המשפט למסור את המסמכים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il