X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הכירו: תעשיית הביטחון הפלשתינית

נמשך ירי הקסאמים; צה"ל תוקף ברצועה

ארגוני הטרור ממשיכים לאיים בשיגור רקטות ארוכות טווח ל"עומק שטח ישראל" הדוברים הפלשתינים מתהדרים: "פיתחנו יכולות חדשות ומפתיעות" בארגון ג'יהאד דחו דרישתו של אבו מאזן להפסיק את הירי
▪  ▪  ▪

התעשיה הביטחונית - נוסח פלשתין: דובר גדודי אבו אל-ריש, המוכנה אבו הראון, הזהיר הערב (ג', 27.12.05) כי "רקטות ההתנגדות יפגעו בעומק ישראל ויגיעו למקומות שממשלת ישראל לא מצפה להם". אבו הראון הדגיש, כי הרקטות הפלשתיניות שופרו, וכי "אמצעי הירי עוברים שדרוגים יומיים".
איומיו של "אבו הראון" הם חוליה נוספת בשרשרת האיומים ששיגרו בכירים בארגוני הטרור הפלשתינים במהלך השבוע החולף. זרועות הטרור השונים ניסו להציג השבוע את יכולת פיתוח הנשק שיש בידם, ובכך ליצור מאזן הרתעה חדש.
בעקבות הקסאם - כרוזים
זמן לא רב לאחר האיומים שוגרה רקטת קסאם לעבר העיר שדרות. מערכת "שחר אדום" התריעה בשדרות והסביבה על הנפילה. הרקטה נחתה בשטחים פתוחים מדרום מזרח לעיר. לא היו נפגעים.
מיד לאחר שיגור הרקטות הודיע צה"ל כי פיזר כרוזים ברצועת עזה. בצה"ל מציינים, כי בעקבות המשך ירי הרקטות ופצצות המרגמה מרצועת עזה לעבר ישראל נאלץ צה"ל להגביר את פעילותו נגד חוליות משגרי הרקטות, ולכן צה"ל פנה באמצעות הכרוזים לאוכלוסיה הפלשתינית המתגוררת במרחבים והזהיר אותם כי שהייתם במקום עלולה לסכן את חייהם. בצה"ל אמרו ל- Nfc, כי מדובר בכרוזי אזהרה שפוזרו במרחבי שיגור הקסאמים בצפון רצועת עזה.
בתגובה לירי רקטת הקסאם הלילה לעבר שדרות, תקף צה"ל (ד', 28.12.05) מהאוויר 10 צירי גישה למרחבי שיגור הקסאמים בצפון רצועת עזה.
בצה"ל ציינו כי לפני שיתחילו לפעול בצפון רצועת עזה כדי ליצור את רצועת הביטחון, יפנו בכרוזים לתושבים בו יקראו להם לעזוב את המקום על-מנת שלא יפגעו. שר הביטחון, שאול מופז, ציין הבוקר כי פעולה קרקעית ברצועת עזה אינה עומדת על הפרק בשלב זה, וכי לצה"ל כלים אחרים בהם יפעל טרם יכניס כוחות קרקעיים.
הג'יהאד: לא נחדול - זו תשובה הולמת"
סוכנות הידיעות AP מדווחת, כי ארגון הג'יהאד האיסלאמי דחה הלילה (ג') את קריאתו של יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, אשר דרש לחדול מירי רקטות הקסאם לעבר ישראל. דובר הג'יהאד האיסלאמי האשים את ישראל ב"הפרת הסכם הפסקת האש", ואמר כי הירי הוא "תגובה הגיונית לפרובוקציה הישראלית".
"אני חושב כי המשך ההתנגדות – זה הדבר הטוב ביותר לעם הפלשתיני. ישראל ממשיכה להפר את כל ההסכמים ואנחנו לא נישאר בשקט", אמר בכיר בארגון הג'יהאד.
"זו ההוכחה למה שאנו מסוגלים"
בתחילת השבוע אמרו נציגי ועדות ההתנגדות העממית כי "ירי רקטות הקסאם לעבר שטח ישראל הוא הוכחה נוספת למה שאנו מסוגלים לעשות". שעה מאוחר יותר, הודיע אחד ממפקדי גדודי אל-נאסר סלאח א-דין, הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית כי בכוונת הארגון לפוצץ את גדר הגבול בין מצרים לרצועת עזה ברפיח, על-מנת לאפשר לאלפיים פלשתינים, שנאסר עליהם לחזור ממצרים, לשוב לרצועת עזה.
הפעיל שכינה עצמו "אבו עואד", מסר לסוכנות הידיעות הפלשתינית "מען" כי "הוועדות העממיות מתכוונות לפוצץ את גדר הגבול, על-מנת להבטיח תנועת המתנגדים והאזרחים שנאסר עליהם להיכנס לרצועה". הוא הגדיר את הפעולה כ"מתנה לתושבי רצועת עזה לרגל חג הקרבן".
מאיימים: "בידינו רקטות ארוכות טווח"
ביום ג' הודיעו אנשי גדודי חללי אל-אקצה, הזרוע הצבאית של הפת"ח, כי בידיהם רקטות מסוג "גראד" בעלות טווח של כ- 25 קילומטרים. פעיל בגדודים שכינה את עצמו אבו-פאדי, אמר כי במידה וישראל תיישם את התוכנית להקמת רצועת ביטחון בצפון רצועת עזה, ארגונו לא יפעל נגד ישראל ויעשה שימוש ברקטות בעלות הטווח המשופר שברשותו. "לא נשב בחוסר מעש מול האיומים הישראלים והתוכניות של הציונים להקים רצועת ביטחון בצפון רצועת עזה", אמר אבו-פאדי.
גם חטיבות סלאח א-דין, של הוועדות העממיות איימו לפגוע ב"עומקה של ישראל" ברקטות חדשות וארוכות טווח, "אם רק תמשכנה ההתקפות הישראליות נגד העם הפלשתיני". יממה לאחר הודעת צה"ל בדבר הכוונה למגן את מחנה צה"ל בזיקים, אמר דובר ועדות ההתנגדות, מוחמד עבד אל-עאל, בראיון לאתר האינטרנט הישראלי ARAB48, כי בידי הארגון מפות מפורטות של בסיסי צה"ל באזור עוטף רצועת עזה ואלה יהיו לדבריו יעדים לתקיפה "עד לסילוקו המוחלט של האויב מהאזור".
עבד אל-עאל ציין, כי רקטות אל-נאסר (הדומות לקסאם) נמצאות בפיתוח מתמיד והמתקדמות שבהן מגיעות לטווח של 15 ק"מ הכולל גם את העיר אשקלון. הוא הדגיש, כי ועדות ההתנגדות העממית ימשיכו לשגר את רקטות אל-נאסר לעבר ישובים ישראלים והזהיר את ישראל מפני ביצוע פעולות צבאיות יבשתיות, ימיות או אוויריות ברצועת עזה אותן כינה "צעד טפשי" שיגרור תגובה פלשתינית קשה.
לדברי גורמי צבא, הטווח של רקטות הקסאם הנוכחיות הינו 10-12 קילומטרים בלבד. גורמי צבא הרגיעו בשיחה עם Nfc, ואמרו כי לא ידוע על כל שיפור בטווח פגיעת הקסאמים.

תאריך:  27/12/2005   |   עודכן:  28/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף גדות
מגזין PC World פרסם את רשימת הגאג'טים החשובים ביותר ב-50 השנה האחרונות שלו, ובמקום הראשון - ה-Walkman של Sony
יפעת גדות
חוקרים גילו כי השפה בה אנו מדברים משפיעה על חלק משדה הראייה שלנו
אשר גולדברג
הדחפורים עולים מחר על איזור היציע המזרחי בטדי    גאיידמק יתרום מיליון דולר לבניית האיצטדיון עבור הפועל ירושלים כדורסל
רוני עמר
אימון ראשון למאמן טון קאנן במכבי ת"א    כ- 200 אוהדים עם שלטי תמיכה הגיעו לאימון הבכורה של ההולנדי
יוסי עבדי
בכירים בפת"ח ממשיכים להאשים את ישראל וטוענים כי "המתקפות האוויריות מחזירות את הכיבוש ושפיכות הדמים לרצועה"    דובר ארגון החמאס: "לציונים יש מוח מעוות שמבין רק דמים ורצח"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il