X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מבצע "שמים כחולים" יוצא לדרך

צה"ל מזהיר: פנו את השטח עד 18:00

צה"ל שיגר כרוזים לתושבי צפון רצועת עזה בדרישה שיפנו את השטח בתוך שעות שלושה ארגוני טרור פלשתינים נטלו אחריות לירי רקטות הקסאם אמש לעבר ישראל
▪  ▪  ▪
הכרוז לתושבים. לקריאה הקש על הכרוז.

הכרוז בעברית

עומר שיקלר
לפעול בכל האמצעים ללא מגבלה של זמן

   יוסי עבדי, עומר שיקלר
נמשך ירי הקסאמים; צה"ל תוקף ברצועה

צה"ל מזהיר את תושבי צפון רצועת עזה כי החל מהערב בשעה 18:00 הוא מתכוון להתחיל ולפעול במרחבי שיגור רקטות הקסאם באיזור, במטרה לבסס במקום: "רצועת ביטחון", להגנת יישובי הנגב המערבי. המבצע קיבל בצה"ל את השם: "שמיים כחולים". התושבים נקראים לעזוב את המקום לאלתר.
בשעות הצהריים פיזר צה"ל כרוזים נוספים בכל איזורי צפון הרצועה, בהם הזהיר את התושבים מפני פגיעה בהם אם לא יפנו את השטח. בנוסף, צה"ל צירף מפה מדוייקת של האזורים שבכוונתו לפעול. בצה"ל אומרים, כי בהיעדר כל מעש מצד הרשות הפלשתינית לבלימת הטרור נגד תושבי ישראל, בכוונת צה"ל להרחיב את פעילותו ההתקפית נגד חוליות הטרור המשגרות קסאמים.
בכרוזים נכתב: "למען ביטחונכם הינכם מוזהרים שלא להימצא באיזורים המסומנים במפה החל מהשעה 18:00 ועד להודעה חדשה. מי שלא יישמע לאזהרה זו מעמיד את חייו בסכנה מוחשית".
בצה"ל העבירו גם מסרים לשוטרים הפלשתינים המוצבים באיזור וקראו להם לעזוב את המקום ולא לחזור עד להודעה חדשה. "רצועת הביטחון" אשר תוקם תתמקד באיזור ההתנחלויות המפונות דוגית, אלי סיני וניסנית, וכן באיזור המזרחי של בית חנון מול קיבוץ ארז ועד קיבוץ ניר-עם.
קציני צה"ל שוחחו במהלך היום עם קצינים פלשתינים ועידכנו אותם על פעילות צה"ל. קציני צה"ל הודיעו להם כי יש להזהיר את האוכלוסיה האזרחית בצפון הרצועה שלם הגנתה. כמו כן הועברה אזהרה גם למנגנוני הרשות. קציני צה"ל הציגו בשיחות מפה של האיזורים בהם צה"ל מתכוון לפעול וציינו כי כניסת פלשתינים לאיזור מהווה סיכון לחייהם.
בשבוע האחרון הזהירו במערכת הפוליטית את הפלשתינים כי המשך ירי הרקטות יביא לפעולה צבאית ברצועת עזה. אתמול ציין שר הביטחון, שאול מופז, כי בשלב זה שלא שוקלים כניסה קרקעית לרצועת עזה. יושב-ראש הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, הזהיר כי השוטרים הפלשתינים לא יעזבו את האזור. הממשלה והקבינט המדיני אישור בתחילת השבוע למערכת הביטחון לפעול בהתאם לתוכניות שאושרו בכל רחבי רצועת עזה. כבר ביום ב' אישר השר מופז לצה"ל להתחיל לפעול לביסוס רצועת הביטחון.
שיגרו כרוזים
לפנות בוקר פיזר צה"ל כרוזים נוספים בהם נכתב: "גורמי הטרור ממשיכים לבצע ירי רקטות מבין בתיכם לכיוון שטח ישראל. צה"ל פועל על-מנת להגן על ביטחון תושבי מדינת ישראל וימשיך לרדוף אחר מבצעי פעולות אלה. שהותכם באיזור ממנו מבוצע ירי הקסאם תסכן את חייכם". על הכרוז חתום מפקדת צבא ההגנה לישראל.
שלושה ארגוני טרור פלשתינים חברו להם יחד כדי להוציא התקפות ירי רקטות קסאם ופצצות מרגמה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. מההודעות שפורסמו בסוכנות הידיעות הפלשתינית "מען" עולה, כי גדודי חללי אל-אקצה, הזרוע הצבאית של הפת"ח, גדודי נאסר שאלח, הזרוע הצבאית של ועדת ההתנגדות העממית וגדודי אבו אל-ריש, ביצעו שורה של שיגורים לעבר שדרות ולעבר קיבוצים בדרום הרצועה באיזור מעבר סופה.
בעקבות שיגור רקטות הקסאם לישראל, פיזר צה"ל כרוזים לאוכלוסיה הפלשתינית המתגוררת במרחבי שיגור רקטות הקסאם בצפון רצועת עזה, מרחבים בהם פועלות חוליות הטרור, והזהירם כי המשך שהייתם באזור עלולה לסכן את חייהם.
במהלך הלילה תקפו מטוסי צה"ל 10 פעמים את צירי הגישה השונים למרחבי השיגור. בצה"ל מדגישים, כי מטרת הפגיעות הינה להקשות על תנועת המחבלים למרחבי שיגור ירי תלול מסלול ולשבש את הניסיונות החוזרים והנשנים של ארגוני הטרור לבצע ירי לעבר שטח ישראל ולפגוע באזרחי ישראל.
הפלשתינים: ישראל אחראית להסלמה
בהודעה ששיגרו הארגונים נאמר כי רקטה מסוג "אקצה" שוגרה לעבר "ההתנחלות הציונית שדרות". הם ציינו, כי שיגור הרקטה בה בתגובה לירי מסוקים לעבר מבנה של ארגון הפת"ח בשעות הבוקר. הודגש עוד, כי ההתקפות הישראליות נועדו לגרום סבל לאוכלוסיית רצועת עזה.
הארגונים ציינו גם כי ישראל היא האחראית להידרדרות ולהסלמה ברצועת עזה ו"ההתנגדות תמשיך לתקוף עד לסיום הכיבוש".
בהודעה נוספת שפורסמה הבוקר הודיע דובר גדודי אבו אל-ריש, כי במהלך הלילה שיגר שתי רקטות "צומוד" באיזור מעבר סופה בדרום רצועת עזה. נטען כי חיילי צה"ל המוצבים במעבר יורים לעבר הרצועה וכי ירי הרקטות בה בתגובה לכך.

הכרוז ששוגר הלילה לתושבים
תאריך:  28/12/2005   |   עודכן:  28/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
המדענים הם: פרופ' מרגלית פינקלברג, פרופ' יעקב קליין, פרופ' מישל רבל ופרופ' יוסי שילה
מירב לוי
רשות שדות התעופה תשקיע 12.4 מיליון ש"ח בקידום הפרויקט שיכלול: הנחת צנרת של גז במתחם נתב"ג, חיבור לקו צינור הגז הארצי הראשי, חיבור מרכז האנרגיה עצמו, ועוד
הדר פרבר
לאחר שחברי מועצת העיר מחו על החלטתו שלא לתת חנינה לרוצח שהוצא להורג בקליפורניה, פנה במכתב לעיר ודרש הסרת שמו
יפעת גדות
תוצאות מחקר חדש מסבירות מדוע קיים שיעור גבוה יותר של סרטן השד בקרב עובדות במשמרות לילה    מציעות גם הסבר לעלייה בשכיחות סרטן השד במדינות מתועשות
הדר פרבר
חוקרת כעשרה מקרים שבהם נחטפו חשודים בטרור והועברו למתקנים סודיים במדינות זרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il