X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
אהוד אולמרט לא ציפה כי המדינה כולה תעמוד תחת אחריותו אשפוזו של ראש הממשלה הביא את אולמרט לקבל את התפקיד החשוב והמורכב מכל עתה, מעריכים רבים כי "הוא האיש המתאים ביותר להמשיך את דרכו של שרון"
▪  ▪  ▪

ליבני לאולמרט: "אני איתך"

יוסי עבדי
פרופיל: אולמרט חתר לרשת את שרון

עומר שיקלר
פרס: נמשיך מורשתו של שרון

אחריות עצומה: יום קשה עבר אתמול על אהוד אולמרט. מצבו הקריטי של ראש המשלה, אריאל שרון, העמידו, כממלא-מקומו, במרכז הבמה הפוליטית ומיקד את זרקורי התקשורת, כמו גם את קולות המדינאים, לדברי החלטותיו וצעדיו. אולמרט קיבל על עצמו את ניהול המדינה.
הפרשנויות באשר לעתיד מעמדו של אולמרט, רבות. יש המעריכים כי מפלגת קדימה "לא תיפגע באופן אנוש" מהיעדרותו של שרון מהזירה הפוליטית, ויש המעריכים כי חסרונו של "מנהיג הדרך" יחזיר את קולות התומכים למפלגת "הליכוד" ול"שינוי".
היומיים האחרונים התאפיינו בתמיכה רחבת היקף, מכל קצוות הקשת הפוליטית, במעמדו של אולמרט. גם מתנגדי דרכו, ובראשם יו"ר העבודה, עמיר פרץ, הצהירו כי "יעמידו בעת זו לצידו ויותירו את הפוליטיקה מאחור". פרשנים מדיניים מעריכים כי פרישה אפשרית של בכיר במפלגת קדימה, ובראשם שמעון פרס, עשויה להביא לזליגתם של שאר "פורשי הליכוד" לביתם. פרס עצמו טרם הביע תמיכה ישירה במפלגת "קדימה", ועד כה הדגיש אך את הליכתו בדרכו של שרון. פרס הביע היום תפילה לשלומו של ראש הממשלה, אך נמנע מלומר כי הוא נעמד מאוחריו של אולמרט.
מעבר לכך, משדרים בכירי המפלגה אחדות ותמיכה לדרכו של ממלא המקום. השרה ציפי ליבני, שנפגשה עם אולמרט ערב אשפוזו של שרון, הבהירה: "אני איתך".
פרופ' אוריאל רייכמן, מועמדו של ראש הממשלה אריאל שרון, להיות שר החינוך הבא, אומר כי "יש לחזק את ידו של אהוד אולמרט בתקופה קשה זו". "העיסוק המוקדם מידי בנושאים הפוליטיים - קשה", אמר רייכמן. הוא הבהיר: "אהוד אולמרט שולט בסיטואציה, צריך לחזק אותו ולהתלכד סביבו. עתידה של קדימה תלויה ביכולת שלנו להמשיך את דרכו של אריאל שרון, להמשיך את הדרך שהוא התווה. יש לנו מנהיגות גדולה. אנחנו כולנו חייבים להיות מוכנים לפעול ביחד כקבוצה כדי לבצע ביחד את מה ששרון רצה לעשות - לכונן הסדרים חדשים ולהוביל את המדינה בדרך חדשה".
"התחושה שלי וההרגשה שלי", אמר רייכמן, היא כי האנשים, כולם, הולכים אחרי אולמרט. יש לי תקווה כי גם אם שרון לא יחזור להיות ראש הממשלה, עדיין נוכל לדבר איתו. כמו כולם אני מקווה לרגע הזה".
לפיד: "אולמרט הוא האיש המתאים לתפקיד"
יו"ר מפלגת שינוי, טומי לפיד, תומך גם הוא בהמשך כהונתו של אהוד אולמרט כממלא-מקום ראש הממשלה, והבהיר את תמיכתו באיש. "באופן אישי אני מכיר מעט מאוד פוליטיקאים שהם כל-כך מוכנים לתפקיד הזה מבחינת הניסיון והיכולת שלו לדבר עם זרים ומבחינת שיקול הדעת שלו. אני חושב שהוא מנוסה די הצורך כדי למלא את התפקיד החשוב הזה".
"אני נמצא במצב אמביוולנטי", אמר לפיד. "בתור ראש 'שינוי' אני בטוח שיהיו לי חילוקי דעות קשים מאוד עם מי שעומד בראש קדימה. נכונו לנו קרבות פוליטיים. אבל אני חייב לומר שבאופן אישי איני מכיר רבים עם ניסיון דומה לזה של אולמרט". לפיד מעריך כי אולמרט ימשיך בקו המדיני שהתווה ראש הממשלה, אריאל שרון. "אהוד אולמרט הלך לפני המחנה. הוא הראשון שדיבר על הינתקות מאסיבית. לא רק שהוא ממלא אחר המדיניות של שרון, אלא הוא רץ לפניו", הוא אמר.

תאריך:  06/01/2006   |   עודכן:  07/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
הערב: עימותים בין פעילי פת"ח ופעילי ארגון החמאס    הירי ברחובות נמשך    וועדת הבחירות המרכזית הפלשתינית - התפטרה על-רקע חששות מזיופים בבחירות    בכירים: "25 בינואר - נותר התאריך האחרון"
הדר פרבר
מנהיגים בעולם רובם שולחים איחולי החלמה מהירה לשרון    שליח האו"ם: הוא היה מנהיג נועז    ברלוסקוני: אירוע מאד כואב
יוסי עבדי
מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליזה רייס, שוחחה הערב עם אהוד אולמרט ושיגרה את תפלת העם האמריקני להחלמתו של שרון    רייס חיזקה את אולמרט, והדגישה: "אנחנו תומכים בך"    ביטלה סיור מתוכנן באסיה בשל מצבו של שרון
יוסי עבדי
מצד אחד טוענים מנהיגים ברשות כי הם חרדים לגורלו של ראש הממשלה, אריאל שרון    מצד שני, אמצעי התקשורת ממשיכים במדיניות ההסתה ומפרסמים קריקטורות המציגות את שרון כ"רוצח"
הדר פרבר
אתר אל-ג'זירה פורש קורות חיים של ראש ממשלת ישראל עם דגש חזק על כוחניות וטבח בפלשתינים    הגולשים מגיבים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il