X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המחקר נערך על-ידי חוקרי המכון למדיניות נגד טרור במרכז הבינתחומי; מהניתוח עולה כי למעלה מ-50% מההרוגים הפלשתינים השתתפו באופן פעיל בלחימה לעומת 20% מההרוגים הישראלים
▪  ▪  ▪

יותר מ-50% מההרוגים הפלשתינים השתתפו באופן פעיל בלחימה, לעומת 20% מההרוגים הישראלים. כך עולה במחקר שערך המכון למדיניות טרור במרכז הבינתחומי, המבוסס על נתונים פלשתינים וישראלים גלויים. זוהי הפעם הראשונה שבה נערך ניתוח מעמיק של הנתונים הסטטיסטיים לגבי הרוגי האינתיפדה הנוכחית, ישראל ים ופלשתינים. הניתוח נערך על-פי חלוקה לגיל, מגדר וסטטוס (לוחם או אזרח). בסיס הנתונים אינו כולל את פיגועי השבוע האחרון.
על-פי הניתוח עולה כי למעלה מ-50% מההרוגים הפלשתינים השתתפו באופן פעיל בלחימה לעומת 20% מההרוגים הישראלים. דיווח הפלשתינים על מספר ההרוגים כולל גם לוחמים, מחבלים, מתאבדים ולפחות 185 פלשתינים שנרצחו על-ידי פלשתינים. מכאן עולה כי ישראל אחראית למותם של למעלה מ-550 פלשתינים שאינם לוחמים, בעוד שהפלשתינים אחראים למוות של למעלה מ-400 ישראלים שאינם לחומים.
עוד עולה מהניתוח, כי במהלך אינתיפדת אל-אקצא נהרגו פי שניים נשים ונערות ישראליות לעומת מספר ההרוגות הפלשתיניות. היחס עולה לפי שלושה הרוגות ישראליות לעומת פלשתיניות, בהשוואת נתוני ההרוגות האזרחיות (שלא השתתפו בלחימה הפעילה).
בחלוקה לפי גיל ומגדר עולה, כי קיימת הומגניות בהתפלגות ההרוגים הפלשתינים שאינם לוחמים: כשני שלישים (66%) מכל ההרוגים הפלשתינים שאינם לוחמים היו נערים וגברים בגילאים 13-30, לעומת פחות משליש (27%) הרוגים ישראלים באותו סטטוס וגיל. לעומת זאת, התפלגות ההרוגים הישראלים שאינם לוחמים היתה מקרית על-פי גיל ומגדר.
מספר הילדים ההרוגים הישראלים והפלשתינים עד גילאי 8-9 דומה בשני הצדדים, ונמוך יחסית. יחד עם זאת, קיימת עליה במספרם של הילדים ההרוגים הפלשתינים בגילאים 12-14 בקרב בנים, בעוד ששיעור הבנות ההרוגות בקרב הפלשתינים נמוך בכל טווח הגילאים. בקרב הנערים הישראלים מגיל 14 ומעלה ניכרת עליה במספר ההרוגים, ושיעורם של הבנים והבנות שווה. בטווח של עד גיל 20 עולה מספר ההרוגות הישראליות על מספר ההרוגים הישראלים.
מספרם של ההרוגים הישראלים מעל גיל 40 שאינם לוחמים, עולה על-פי שניים ממספר ההרוגים הפלשתינים בטווח גילאים זה, שאינם לוחמים. (154 ישראלים הרוגים לעומת 69 פלשתינים).
על-פי חוקרי המכון למדיניות נגד הטרור, הנתונים מעידים כי ההרוגים הישראלים שאינם לחומים, נהרגו באופן מקרי בפיגועי הטרור, שכוונו ליעדים אזרחיים. לעומת זאת, מדגישים החוקרים כי ההומגניות הבולטת בקרב ההרוגים הפלשתינים שאינם לוחמים, מעלה שאלות באשר למוטיבציה של אותם צעירים לצאת אל מול כוחות צה"ל ולהתעמת איתם, ולהסתכן במוות.
החוקרים מציינים כי ניתוח הנתונים באשר להרוגים הפלשתינים מפריך את הטענה כי ישראל פוגעת ללא אבחנה באזרחים פלשתינים, בנשים ולידים.
הניתוח נערך על-ידי חוקרי המכון הבינלאומי למדיניות נגד טרור: דן רדלר, עמית מחקר במכון והחוקר הראשי במחקר ויעל שחר, האחראית על מאגר הנתונים של המחקר.
תאריך:  23/06/2002   |   עודכן:  23/06/2002
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אייל כגן
קרנות הנאמנות וחברות הביטוח רכשו אג"ח זרות ב-1.1 מיליארד דולר, בדומה לכל סכום הרכישות בשנת 2001 כולה
הדר פרבר
טען כי התוואי שהוצג בישיבת הממשלה יחייב סיפוח שטחים ממזרח לקו הירוק; שרון החליט: השרים יוכלו להגיש הצעות לתוואי המפה עד סוף החודש
הדר פרבר
זאת בעקבות תביעת המשרד לאיכות הסביבה; כספי הקנס יועברו לקרן לשמירת הניקיון במשרד לאיכות הסביבה
אייל כגן
החברה סיימה את הרבעון הראשון של 2002 עם רווח של 1.1 מיליון ש"ח
הדר פרבר
מנכ"ל טלרד נוטטרקס: העסקה היא פרי נוסף בחממת הסטארט אפים של טלרד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il