X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה ממחקר חדש של מרכז יפה המחקר מצביע על חוסנה של החברה הישראלית וקובע, כי הציבור הישראלי הוכיח כושר ספיגה וכושר עמידה מרשים למרות החרפתו של הטרור הפלשתיני במהלך האינתיפאדה השניה
▪  ▪  ▪

הקונצנזוס המקובל על מרבית הציבור בנוגע לאופן ההתמודדות עם הפלשתינים לא נסדק, ולא נוצרו במישרין לפחות, דפוסים חדשים של חשיבה ושל התייחסות בקרב הציבור הישראלי לנושאים העומדים ביסוד הסכסוך עם הפלשתינים.
כך עולה ממחקר חדש שערך מרכז יפה למחקרים אסטרטגיים, באוניברסיטת תל אביב. המחקר בחן את השפעותיהם העיקריות של פיגועי הטרור הקשים בארבע שנות האינתיפאדה הפלשתינית השניה על החברה הישראלית.
כמו כן, עולה מהמחקר כי, לחברה בישראל יש כושר הישרדות וכוח עמידה ניכרים. המחקר מצביע על שלושה מאפיינים בולטים בנוגע לחוסנה של החברה הישראלית: יציבות, גמישות ואופטימיות.
1) יציבות: אם היתה האנתיפיאדה אמורה לקעקע את אושיות החברה הישראלית, להכניסה לסחרור ללא כיוון, ולהוציאה משיווי משקל, היא נכשלה בכך. החוקרים טוענים, כי יציבות המערכת החברתית עוברת כחוט השני במרבית האינדיקטורים האובייקטיביים והסובייקטיביים שנבחנו.
2) גמישות: הציבור הישראלי הוכיח רגישות מובנת בתגובות המידיות למעשי הטרור הקשים. תגובות אלה התאפיינו במתן ביטוי חד ומיידי לפחד ולחרדות, להסתגרות ולזעם כלפי הטרור הפלשתיני ומחולליו.
לדברי החוקרים, זעם זה התבטא גם בתפיסות הפוליטיות כלפי הפלשתינים וגם בתמיכה במהלכים ישראלים חריפים נגדם. עם זאת, בדרך כלל, זמן קצר לאחר תקופות קשות של שיא במעשי הטרור, וכאשר ירד היקף הפיגועים, הסתמנה השתחררות מהירה מהמתח ויציאה מהמערכת המוגנת והלחוצה, חזרה ברורה לדפוסי התנהלות של שגרה.
בכך בא אולי לידי ביטוי החוסן של החברה הישראלית: הגמישות בתגובותיה מצביעה על יכולת גבוהה של הסתגלות, ועל כושר התמודדות עם האיוּם המתעתע, להיערך מולו ולהשתחרר ממנו זמן קצר לאחר שהוסר או צומצם, וחוזר חלילה.
3) אופטימיות: גם בתקופות הקשות ביותר האמין הציבור הישראלי, ככלל, כי יש לו היכולת לעמוד בפני מתקפת הטרור הקשה. במרבית המקרים שנבחנו הביע רובו של הציבור אופטימיות ואמונה כי העתיד יהיה טוב יותר, הן לפרט והן לכלל.
לדברי החוקרים, בבחינת המאזן האסטרטגי הכולל במזרח התיכון יש מקום, יותר מבעבר, לכלול ולנתח גם מרכיבים "רכים", מסוג החוסן הלאומי, או היכולות הכלכליות, החברתיות, התרבותיות של הצדדים המעורבים.
מדדים אלה, גם אם הם קשים למדידה ולהערכה, יכולים לשקף במידה רבה ונכונה יותר את סבך התמונה המזרח תיכונית, ולהסביר תופעות חשובות המאפיינות את ההתגוששות בין היריבים.
תאריך:  11/01/2006   |   עודכן:  11/01/2006
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
לקראת האולימפיאדה ב-2008 דואגים לבייג'ין נקייה
הדר פרבר
אם בסידני שבאוסטרליה לא הבחינה כי ילדיה, בני 4 ו-2, יצאו להרפתקה לבדם
גלית יצחק
ערכת אליסה תאפשר לחזות רעלת הריון ב-90%    ממחקר שבוצע בבריטניה עולה, כי ערכת אליסה של די.טי.אל המודדת חלבון שלייתי PP13 בדם של נשים בהריון, בשילוב בדיקת אולטרסאונד בשיטת דופלר, מאפשרת לחזות רעלת הריון בדיוק של 90%
עומר שיקלר, שלומי דיאז
אנשי המנהל האזרחי מבקשים לפרק תשתיות להקמת מבנים כשהם מלווים בכוחות משטרה וצבא    החלו עימותים עם כ-100 מתנחלים ותושבי האיזור שהגיעו למקום
יפעת גדות
טיפול קצר בקרינה יקל על אלפי חולות סרטן השד    בשיטה החדשה ניתן לכוון את הקרניים המחסלות את הסרטן רק לאזור הגידול במקום לכל השד, וכך לקצר את הטיפול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il