X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
סגן נשיא סוריה לשעבר, ממשיך לתקוף את אסד, ומעריך כי "המשטר בדמשק יקרוס כבר בשנה הקרובה" ח'דאם הבהיר: "אני מתכוון להקים מפלגת אופוזיציה ולהכין קרקע לבחירות דמוקרטיות"
▪  ▪  ▪
אסד מגיע לסוף דרכו?

יוסי עבדי
סוריה החליטה: "איש לא יחקור את אסד"

ממשיך לתקוף מפריז: סגן נשיא סוריה לשעבר, עבד אל-חלים ח'דאם, ממשיך את מסע הביקורת כנגד הנשיא, בשאר אסד, וממשיך לבסס את מקומו כ"יורשו" הפוטנציאלי. בראיון שהעניק לשבועון הגרמני, "דר שפיגל", העריך ח'דאם כי משטרו של אסד יקרוס "כבר בשנה הקרובה".
עבד אל-חלים ח'דאם, הנמנה עם הרוב המוסלמי סוני בסוריה, טוען ממקום מושבו בפריז, כי אסד ניצב בפני קשיים כלכליים חמורים על-רקע חקירת רציחתו של ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק אל-חרירי. לדבריו, "נפילתו של אסד כבר החלה. אני לא מאמין כי הוא יחזיק מעמד שנה נוספת", אמר.
ח'דאם אמר ל"דר-שפיגל" כי הוא מתכוון להקים מפלגת אופוזיציה כבר בתקופה הקרובה. הסגן לשעבר, כך נראה, מנסה לכוון את המהפכה על יסוד המתח העדתי. העדה העלאווית, על אף היותה מיעוט קטן, מחזיקה ביד רמה ברסן השלטון. "אני לא אוציא מהתמונה אף מפלגה פוליטית. אני אמשיך לשחק בהתאם לכללי הדמוקרטיה", הבהיר ח'דאם.
הגולה הסורי מסביר את הטקטיקה שיש לנקוט: "אסור לנו לעשות עם מפלגת הבעת' הסורית, את הטעות שהאמריקנים עשו עם מפלגת הבעת' העירקית". "רוב אנשי הבעת' בסוריה שינוי מזמן את עמדתם, ופועלים כנגד המשטר של אסד", אמר. "הם חשים על בשרם את הטעויות של המשטר הנוכחי".
ח'דאם סיפר השבוע כי החל במגעים עם כל גורמי האופוזיציה הסורית ואישי ציבור, על-מנת להתוות את דרך הפעולה האפקטיבית להשיג את "שחרורה של סוריה" משלטון העריצות של אסד ומשפחתו. כוונתם להקים לאחר הפלת המשטר ממשלת אחדות לאומית, ולהכין את הקרקע לקראת עריכת בחירות חופשיות לפרלמנט.
התוכנית: מהפכה עממית בסוריה
ח'דאם קרא לאחרונה למהפכה עממית שתביא לנפילת משטרו "הבוגד" של בשאר אסד. בהתגוננו נגד האשמתו בסוריה בבגידה, לאחר הראיון שהעניק לרשת "אל-ערביה" בו מתח ביקורת חריפה על אסד, אמר ח'דאם, כי "הבוגד האמיתי הוא זה אשר הביא את סוריה למשבר בו היא נמצאת כיום, ואשר גרם נזק לעמו ולמולדתו". הוא כיוון בדבריו לנשיא בשאר אסד אשר אותו חזר והדגיש ח'דאם כי צריך להעמיד לדין על הפגיעה באינטרסים הסוריים ובכללם המדיניות הכושלת בלבנון והבידוד בזירה הערבית והבינ"ל.
ח'דאם, השוהה בפריז, התפטר מתפקידו לפני פחות מחצי שנה, דבר שהוביל לביקורת נוקבת על החלטתו, בעיקר לאור הערכותיהם של בכירים בסוריה כי הוא היווה גורם מרכזי בהעברת "מידע פנימי" על התנהלותו של אסד. ח'דאם הינו עד מרכזי בפרשת הירצחו של חרירי.
בראיון שהעניק השבוע לרדיו אירופה-1 השיב ח'דאם על השאלה בדבר רצונו להחליף את אסד. "אין זה מעניין אותי להיות המחליף של אסד, מה שמעניין אותי הוא שחרור סוריה". ח'דאם הביע ביטחון שדרכו תצלח, שכן דינו של המשטר החלש והנשיא החלש ליפול בסופו של דבר.

תאריך:  14/01/2006   |   עודכן:  14/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
מפת ישראל שהוצגה בכנס שאורגן על-ידי וועדה מטעם האו"ם כללה את השטחים שקדמו לשנת 1948, ובכך "מחקה את ישראל מהמפה"    שגריר ארה"ב באו"ם, הגיש מכתב תלונה וטען: "משתמע מכך כי האו"ם תומך טקטית בביטולה של מדינת ישראל"    דובר מטעם האו"ם - התנצל
שי פאוזנר
ג'ונסון אנד ג'ונסון גברה על מתחרה שלה, בוסטון סאינטיפיק למרות שהציעה מחיר נמוך יותר    זהו כישלון שני של בוסטון לרכוש ייצרנית סטנטים מובילה - בפעם הקודמת היתה זו חברה ישראלית
יוסי עבדי
סקר שנערך באוניברסיטת ביר-זית מעלה כי החמאס ממשיך ומצמצם פערים    11 ימים לפני הבחירות לפרלמנט, החמאס במרחק של 4% בלבד מתנועת הפת"ח    אבו מאזן - בלחץ
מחלקה ראשונה
רשת הטלוויזיה CNN דיווחה הלילה כי מטוסי חיל האוויר האמריקני הפציצו כפר בגבול אפגניסטן לאחר שהובא ל- CIA מידע לפיו סגנו של בן-לאדן הגיע למבנה    הבוקר: אלפי מפגינים במחאה כנגד ההפצצות    גורמים רשמיים: ישנם כ-20 הרוגים, סגנו של בן-לאדן לא ביניהם
שלומי דיאז
בישוב טמרה    המשטרה עצרה שני חשודים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il