X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נשיא אירן ממשיך להדהים את הקהילה הבינ"ל: במסגרת מסיבת עיתונאים שקיים בטהרן, הבהיר כי "לאירן הזכות להמשיך בתוכנית הגרעין" הדגיש: "יחד עם זאת, אנו שואפים לשיתוף פעולה ושלום עולמי" התקפותיו על ישראל נמשכות: כל תושבי המדינה הינם מהגרים שהורגים פלשתינים"
▪  ▪  ▪

ממשיך להפתיע: על-רקע הלחץ הבינלאומי, ממשיך נשיא אירן, מחמוד אחמדי-נג'אד, לתקוף את ישראל. היום הוא אמר במסגרת מסיבת עיתונאים שקיים בטהרן, כי תושבי המדינה "הינם מהגרים ממדינות אחרות אשר הורגים פלשתינים חפים מפשע".
למרות שהצליח לעורר את זעמן של הקהילות הבינלאומיות, לאחר שקרא למחוק את ישראל מהמפה והתכחש לשואה, נראה כי אחמדי-נג'אד ממשיך לדבוק בקו שהתווה. "אני עומד איתן על הדברים שאמרתי. ועם זאת, אינני איש אקדמיה, ועל כן אני חושב שהם אלה אשר צריכים להגיע לחקר האמת בעניין השואה, בלי שיסתמו את פיהם", אמר. "המערב צריך להיות רחב אופקים דיו בכדי לאפשר דיון על ממדיה האמתיים של השואה".
בהתייחסו לתביעות הבינלאומיות לפיקוח על מתקני הגרעין, אמר הנשיא כי "אירן רוצה להיות בתיאום עם שאר העולם ושואפת לשלום עם כולם". לצד זאת הדגיש: "הפקחים אינם יכולים למנוע מאיתנו את הזכות לייצר נשק למטרות שלום".
נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, התריע אמש (שישי, 13.01.06), בסיום פגישתו עם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, כי "הגרעין האירני מהווה איום על העולם בכלל ועל ישראל בפרט". במסיבת העיתונאים שקיימו השניים אמר בוש, כי "הסיבה להתנגדות העיקשת להתחמשות הגרעינית של אירן, טמונה באיום הכבד שהיא מטילה על הקהילה הבינלאומית".
"אירן איימה בעבר על ישראל, ונראה לי כי אם היא תשיג את כוחות הגרעין, האיום יהפוך לממשי הרבה יותר", אמר בוש. אנגלה מרקל המשיכה לתקוף את מדיניות טהרן ואמרה, כי "אירן חצתה את הקו האדום". מרקל הבהירה כי אירופה לא תסכים לקבל איומים נוספים מצדו של אחמדי-נג'אד. הנשיא האמריקני ציין כי "בשלב זה יש להמשיך את המאבק מול אירן דרך מועצת הביטחון של האו"ם", ונמנע מלומר כיצד תנהג ארה"ב באם ייכשלו האמצעים הדיפלומטיים.
שר החוץ הגרמני, פרנק וולטר, קרא היום להטיל הגבלות נסיעה על פוליטיקאים מאירן. בראיון שהעניק לרדיו הגרמני העריך וולטר כי "הטלת סנקציות כלכליות על אירן היא בבחינת נתיב מסוכן מאוד".
הלחץ הבינלאומי מגיע גם מכיוון ישראל
בכירים במשרד החוץ קוראים היום (14.01.06) לקהילה הבינלאומית להטיל על אירן סנקציות, באם היא לא תזנח את תוכניותיה הגרעיניות. בכירים בישראל הביעו, עם זאת, תקווה כי המכשיר הדיפלומטי הוא זה שיביא לסיום המשבר. בסוכנות איי.פי דווח כי ישראל הדגישה שתיתכן תגובה צבאית בינלאומית באם הדבר יידרש.
דובר משר החוץ, מרק רגב, אמר אמש כי למשטר האירני שתי ברירות: "או שיזנחו לחלוטין את השאיפות הגרעיניות שלהם, או שיעמידו בסכנה ברורה את יחסיהם עם הקהילה הבינלאומית". "אנו מאמינים כי השילוב של אידיאולוגיה קיצונית ואמצעים גרעיניים, הוא שילוב שכל אדם בר דעת אינו יכול להסכים לו", אמר.
אירן ממשיכה לעשות שרירים
בכירים אירנים איימו לחסום את הגישה לפקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם, ולמנוע מהם לערוך ביקורות במתקניה הגרעיניים. "אם שאלת הגרעין תגיע למועצת הביטחון - אנחנו סוגרים שערים", אמרו.
האיומים האירנים מגיעים על-רקע לחץ גובר מצד אירופה וארה"ב. ביום חמישי הבהירה הקהילה האירופית את עמדתה בנושא הגרעין. "השיחות עם אירן הגיעו למבוי סתום", הבהירו נציגי ארה"ב, בריטניה, צרפת וגרמניה.
מזכ"ל האו"ם, קופי אנאן, אומר כי הוא "מודאג ביותר" על-רקע עמדותיה של אירן. ביום חמישי קיים מזכ"ל האו"ם שיחה בת 40 דקות עם ראש התוכנית לאנרגיה אטומית באירן. "הם מעוניינים לחזור לשולחן הדיונים", אומר אנאן, "אבל הסימנים מוסיפים להיות מדאיגים", הוא הדגיש.

תאריך:  14/01/2006   |   עודכן:  15/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
סגן נשיא סוריה לשעבר, ממשיך לתקוף את אסד, ומעריך כי "המשטר בדמשק יקרוס כבר בשנה הקרובה"    ח'דאם הבהיר: "אני מתכוון להקים מפלגת אופוזיציה ולהכין קרקע לבחירות דמוקרטיות"
יוסי עבדי
מפת ישראל שהוצגה בכנס שאורגן על-ידי וועדה מטעם האו"ם כללה את השטחים שקדמו לשנת 1948, ובכך "מחקה את ישראל מהמפה"    שגריר ארה"ב באו"ם, הגיש מכתב תלונה וטען: "משתמע מכך כי האו"ם תומך טקטית בביטולה של מדינת ישראל"    דובר מטעם האו"ם - התנצל
שי פאוזנר
ג'ונסון אנד ג'ונסון גברה על מתחרה שלה, בוסטון סאינטיפיק למרות שהציעה מחיר נמוך יותר    זהו כישלון שני של בוסטון לרכוש ייצרנית סטנטים מובילה - בפעם הקודמת היתה זו חברה ישראלית
יוסי עבדי
סקר שנערך באוניברסיטת ביר-זית מעלה כי החמאס ממשיך ומצמצם פערים    11 ימים לפני הבחירות לפרלמנט, החמאס במרחק של 4% בלבד מתנועת הפת"ח    אבו מאזן - בלחץ
מחלקה ראשונה
רשת הטלוויזיה CNN דיווחה הלילה כי מטוסי חיל האוויר האמריקני הפציצו כפר בגבול אפגניסטן לאחר שהובא ל- CIA מידע לפיו סגנו של בן-לאדן הגיע למבנה    הבוקר: אלפי מפגינים במחאה כנגד ההפצצות    גורמים רשמיים: ישנם כ-20 הרוגים, סגנו של בן-לאדן לא ביניהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il