X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
"החמאס ימשיך עד שיניף את דגליו בהר הבית"

נערכים לבחירות: החמאס מצמצם פערים

החמאס ממשיך לצמצם פערים סקר חדש מעלה כי החמאס במרחק של שני אחוזים בלבד מתנועת הפת"ח הערב: אלפי תומכי החמאס יצאו לרחובות עזה לאות תמיכה בארגון "נמשיך את ההתנגדות החמושה", הבטיחו הבכירים
▪  ▪  ▪
נערכים לבחירות: "תומכים בשקט"

יוסי עבדי
נשיא אירן לאירופה: "קחו את היהודים"

יוסי עבדי
מסמך אירופי: "לקבל את החמאס כפרטנר"

נערכים לדמוקרטיה: סקר המתפרסם היום מטעם "מרכז ירושלים למדיה ותקשורת" מצביע על המשך מגמת צמצמום הפערים בין החמאס ותנועת הפת"ח. על-פי הסקר, חמישה ימים בלבד לפני ההצבעה בקלפי, נהנות הרשימות מתמיכה כמעט שווה בקרב ציבור הבוחרים ברצועת עזה. הנתונים מצביעים על יתרון של 2% בלבד לטובת תנועתו של אבו מאזן בגדה המערבית. בעוד הפת"ח זוכה ל- 32.3%, מקבל החמאס 30.3% מכלל הקולות הפלשתינים.
הימים האחרונים היו מוצפים בסקרי דעת קהל פלשתינים, וחלקם היו מחמיאים פחות לארגון החמאס. השייח' אחמד אל-חג', הכלוא בישראל בשל מעורבותו בטרור, תקף הערב את תנועת הפת"ח, והאשימה "בפרסום סקרים מטעים המעניקים למפלגתו של אבו מאזן פער של יותר מעשרה אחוזים". לדבריו, כוחו האמיתי של החמאס יוכח ביום הבחירות ולא בסקרים שקריים פרי יוזמת הפת"ח".
למרות טענותיו של אל-חג', המגמה הכללית מצביעה על התחזקות ארגונו. בשבוע שעבר פרסמו חוקרי אוניברסיטת ביר-זית, סקר ולפיו ממשיך הארגון לצמצם פערים מול תנועת הפת"ח. על-פי הנתונים, תנועתו של אבו מאזן זוכה לתמיכה של 35% מכלל הציבור הפלשתיני, בעוד החמאס זוכה ל-31%.
עזה: החמאס הוציא אלפים לרחובות
התמיכה בחמאס לא באה לידי ביטוי רק בממצאי הסקר. הערב (ו') יצאו לרחובות עזה אלפים מתומכי הארגון, והניפו את "הדגל הירוק" כסמל לניצחון הצפוי בבחירות לפרלמנט. "אללה הוא גדול", זעקו מובילי ההפגנה. איסמעיל הניה, מבכירי הארגון, דחה הערב את "הלחץ הבינלאומי להפסקת פעולות ההתנגדות בכובש הציוני". לקול תמיכת המפגינים, פנה הניה לראשי הקהילה הבינלאומית, והבהיר: "אנו אומרים לכם, כי החמאס ימשיך לצעוד עד שיניף את דגליו על ראש הר הבית".
בראיון שהעניק אמש לטלוויזיה הלבנונית, ניסה איסמעיל הניה להציג "חמאס אחרת", מעט מרוככת ביחס לישראל. "תנועת החמאס לא עוינת את היהודים משום שהם יהודיים", אמר הניה. "היא עוינת אותם משום שהם כבשו את אדמתנו וגירשו את בני עמנו. לא אמרנו שאנו רוצים לזרוק את היהודים לים או להשליך אותם לכרישים. אמרנו רק שיש אדמה ושמה פלשתין והיא כבושה. היא נגזלה ויש להשיבה לעם הפלשתיני".
הוסכם: לא תהיה אלימות ביום הבחירות
ראשי הזרועות הצבאיות השייכות לפלגי ההתנגדות בשטחים, חתמו אמש על "הסכם ביטחוני", ולפיו ידאגו כי "יום הבחירות יעבור בשקט וללא התפרעויות". בין החותמים: גדודי חללי אל-אקצה, הזרוע הצבאית לתנועת הפת"ח, גדודי אבו עלי מוסטפא, הזרוע הצבאית של החזית העממית, וגדודי ח'אלד בן וליד, הזרוע הצבאית של חזית השחרור הערבית.
בהודעה משותפת שפורסמה בתקשורת הפלשתינית, התחייבו הצדדים החתומים למנוע החזקת נשק ביום הבחירות. בהודעתם, פנו הגדודים לרשות הלאומית הפלשתינית ולמנגנוני הביטחון, וקראו לה "לשאת באחריות לשלום האזרחים". "הבחירות לפרלמנט הן בבחינת צעד ראשון לייסוד עקרון הדמוקרטיה", כתבו הגדודים. "אנו צריכים ליטול על עצמנו את האחריות המתאימה, כדי להוכיח לעולם שאנו עם שמגיע לו לחיות", הדגישו.
רק לפני ארבעה ימים איימו גדודי חללי אל-אקצה בשכם, כי ימנעו בכוח הנשק את עריכת הבחירות לפרלמנט, "נוכח אוזלת היד של הרשות הפלשתינית". מפקד הגדודים במחנה הפליטים בלאטה, עלא סנאכרה, יצא במתקפה חריפה נגד החמאס ותנועת האם שלו ה'פתח' כאחת, והאשימן באופורטוניזם פוליטי וברדיפה אחר השררה והכיסאות במקום לייצג נאמנה את העניין הפלשתיני. שתי התנועות נכשלו, לדבריו, ביעד המרכזי והוא להגן על העם הפלשתיני מפני פעולות הצבא הישראלי הנמשכות מדי יום גם באזור שכם ואשר אמש גרמו למותם של שני אזרחים.
סנאכרה קובע, כי לאור "הפקרת הביטחון" אין זה המועד המתאים לעריכת הבחירות, המתוארות בלשונו כ"סם עבור העם הפלשתיני" ו"בזבוז זמן". את אבו מאזן הוא האשים כמי ש"שכח את ערפאת ואת עקרונותיו" ולעומתו, הוא מדגיש, ממשיכים גדודי חללי אל-אקצה ב"דרך של ההתנגדות והרובה".

תאריך:  20/01/2006   |   עודכן:  20/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
לוויתן שאורכו כ-6 מטרים, על-פי עדי ראייה נדהמים שוחה לאיטו בנהר התמזה    סירות מגנות עליו ושומרות שלא יגיע למים רדודים
יפעת גדות
חוקרים דיווחו כי ללא יוצא מן הכלל, כל סוג של חיידק שבדקו נמצא כעמיד לתרופות רבות - ל-7-8 סוגי אנטיביוטיקה בממוצע, כששני סוגים היו עמידים ל-15-21 תרופות
שלומי דיאז
מנכ"ל הליכוד תושאל בנושא    החשד הוא שנעלמו כ-150 קולות של מצביעים שיתכן והשפיעו על תוצאות ההצבעה    בליכוד טוענים שלא היו בעיות בהצבעה
יואב יצחק
הניתוק יבוצע - אם אכן כך יוחלט - בסוף השבוע    מקורביו מיואשים ומביעים הערכה שפוחתים סיכוייו לשרוד
נוה יוסף
הסכסוכים בבית משפחת גלובוס מגיעים לבית המשפט    עו"ד יוסי כהן חוייב להעביר את ההסכם שנחתם בין גלובוס לחתנו, יואב אביב, אשר פוטר מתפקיד מנכ"ל קבוצת "גלובוס גרופ"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il