X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הפת"ח במשבר? ישראל מסייעת
ברגותי קורא לבוחרים: "לכו להצביע"
עוד שלושה ימים נותרו עד לפתיחת הקלפיות הפלשתיניות בישראל נלחצים מהסקרים הלא מחמיאים של הפת"ח, ומוציאים את "הנשק" האחרון: מרואן ברגותי באישור ישראלי, התראיין אסיר העולם לרשתות ערביות וקרא לפלשתינים "לצאת ולהצביע" "חלומו של ערפאת עוד יתגשם - והוא יקבר בירושלים", אמר

ניסיון הצלה: בעוד שלושה ימים תחל ההצבעה לפרלמנט הפלשתיני, ובישראל מסייעים לתנועת הפת"ח לצבור קולות. הפעם, הגיע הסיוע מ"בחוץ". באישור ישראלי, העניק מרואן ברגותי, מי שעומד בראש רשימת ה'פתח' לבחירות, ראיונות לתקשורת הערבית וקרא לתושבים הפלשתינים "לצאת ולהצביע". כפי שחשפנו כאן ביום חמישי שעבר, האישור ניתן על-ידי השר לביטחון פנים, גדעון עזרא, ובאישור הדרג המדיני.
בראיון שהעניק לרשת אל-ג'זירה, אמר אסיר העולם כי "הבחירות הפלשתיניות הן צעד ראשון לעצמאות ובנייתה של תחילת האינתיפאדה הדמוקרטית". ברגותי, מי שנחשב לכוח אלקטוראלי מרכזי, אומר לעם הפלשתיני כי "ההשתתפות המאסיבית הצפויה בבחירות, תחשב לנאמנות אמיתית לשהידים, לחללים ולכוחות ההתנגדות". לדבריו, "חובה לדבוק בדרך ההתנגדות".
בעודו לבוש במדי אסירים, שיבח ברגותי את השתתפות החמאס והפלגים האחרים בבחירות. "לרובי המהפכה משימה אחת והיא הגנה על העם הפלשתיני", אמר. ברגותי העריך כי אין כיום דמות פלשתינית המסוגלת להיכנס לנעליו של ערפאת, ועם זאת הדגיש: "אני תומך באופן מוחלט ביו"ר, אבו מאזן".
ברגותי מסיים את ראיונו במסר לעם הישראלי: "אין פיתרון אלא בסיום הכיבוש. הפתרון היחיד הוא שמנהיגי ישראל יראו סימן לכך שהם מוכנים לשלום". ברגותי קרא לעם הישראלי לכבד את תוצאות הבחירות, ואמר: "אל תחלמו על שלום עם הכיבוש, אל תחלמו על שלום עם ההתנחלויות - אנחנו לא נישבר ונמשיך להלחם", הדגיש.
"נמשיך את המאבק - למען ערפאת"
באגרת שהפיץ ברגותי "לכבודו של העם הפלשתיני", הוא קורא, "בשם הזיכרון למנהיגים ה'שהידים' - להמשיך את המאבק ולדבוק בעקרונות היסוד למענם הקריבו הם את חייהם". "עשו זאת למען יאסר ערפאת, אחמד יאסין ופתחי שקאקי", כתב ברגותי. תוך שהוא מדגיש את הזכות הלגיטימית של העם הפלשתיני להיאבק בכיבוש, נשבע מזכ"ל הפתח "להמשיך את המאבק, העימות והג'יהאד - יהיו אשר יהיו הקורבנות והקשיים".
ברגותי טוען בראיונותיו כי על העם הפלשתיני לפעול להקמתה של מדינה דמוקרטית "על-מנת להביא לסילוק הכובש הציוני". החזון שהוא מציג: "הקמת מדינה פלשתינית שבירתה ירושלים, ומימוש זכות השיבה המקודשת לעמה".
הסקרים מתפרסמים ובישראל - נלחצים
סקרי סוף השבוע אשר התפרסמו בשטחים, המשיכו להציג את מגמת התחזקות של תנועת החמאס בבחירות לפרלמנט. ממלא-מקום ראש הממשלה, אהוד אולמרט, כינס הבוקר ישיבה מיוחדת בשיתוף גורמים מדיניים וביטחוניים, במטרה לנתח את "היום שאחרי" הבחירות בשטחים. החשש הכבד: הרכבת ממשלה פלשתינית בשיתוף עם אנשי החמאס.
לאחרונה חשפנו כי השר לביטחון פנים, גדעון עזרא, מתיר לאסיר מרואן ברגותי להתראיין בכלא לכלי תקשורת פלשתינים. המטרה הרשמית, כפי שמסר השר עזרא ל- Nfc היא משקלו הפוליטי של ברגותי "כמי שתומך ברשות ובאבו מאזן". "אני לא חושב שצריך לחסום, כאשר יש אפשרות פרוצדוראלית", אמר השר עזרא.
בג'יהאד ממשיכים לנסות ולסכל את הבחירות
הפיגוע האחרון בתל אביב היה רק ניסיון נוסף של תנועת הג'יהאד האיסלאמי לפגוע בהתנהלות הבחירות לפרלמנט הפלשתיני. אסירי התנועה, הכלואים בבתי הכלא הישראלים, קראו היום למשפחות "השהידים, הפצועים והאבירים" להחרים את הבחירות המתוכננות להתקיים בעוד שלושה ימים.
בהודעה שפורסמה היום מטעם התנועה, התייחסו האסירים לבחירות לפרלמנט כאל "שקר גס אשר מסיח את דעתו של העם הפלשתיני ומפריעה לו להשיג את מטרותיו ואת שחרור זכויותיו שנאנסו". עוד נאמר בהודעה כי "ההשתתפות בבחירות אינה לטובת האינטרס של העם הפלשתיני, אלא עיצוב של מדיניות הכיבוש אשר מוסיף ומספק לו לגיטימציה".

תאריך:  22/01/2006   |   עודכן:  22/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי פאוזנר
תקציב הפרסום שלה יעמוד על 5 מיליון ש"ח לעומת 3 מיליון בלבד ב-2005    ברוקנר-נטע עבר אשתקד את מחסום 2 המשרדים הגדולים בשוק
שלומי דיאז
שני צרכני סמים נמצאו מתים בדירות בירושלים    במשטרה בודקים קשר בין המיקרים    בצפון ניהל אב תחנת סמים בסיוע ילדיו הקטנים
עומר שיקלר
זעם במערכת הפוליטית על ממצאי דוח מבקר המדינה    ראשי יישובי עוטף עזה פנו במכתב למופז: נבקשך "לנער" את מי שנחוץ ניעור בכדי שילדי ישראל יזכו למיגון
יפעת גדות
לאשכולית תכונות בריאותיות רבות ואף לקליפת האשכולית שימושים רפואיים רבים
עומר שיקלר
שר הביטחון אמר בישיבת הממשלה הבוקר, כי יש התרעות והתארגנויות לביצוע פיגועים    דנו בסוגייה האירנית ובבחירות המתקרבות ברשות    לבני: בעיית אירן - לא רק ישראלית, היא כלל עולמית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il