X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הנתונים עולים בסקר של מכון ירושלים שהוצג בכנס הרצליה מנכ"ל עיריית ירושלים: 50% מההגירה השלילית של ירושלים היא של הציבור החרדי
▪  ▪  ▪
פרופ' רות לפידות [צילום: אורי פורת]

עומר שיקלר
"להכיר בערביי ישראל כמיעוט לאומי"

63% מהציבור מוכן לוותר על השכונות הערביות בעיר במסגרת הסכם שלום כולל. כך עולה מסקר של מכון ירושלים שהוצג בכנס הרצליה השישי של המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי במושב בנושא: "ירושלים - בירת ישראל והעם היהודי".
- סיקור מלא של כנס הרצליה
פרופ' רות לפידות, ממכון ירושלים לחקר ישראל, הציגה מחקר שערך המכון בנושא האגן ההיסטורי של העיר. המחקר מציג פתרונות אפשריים לבעית האגן הקדוש והחלקים בירושלים. פרופ' ישראל קמחי הציג נייר עמדה שהוכן לכנס הרצליה תחת הכותרת: "ירושלים כמרכיב בביטחונה הלאומי של ישראל", לפיו רוב יהודי מובהק בירושלים תורם לחוסנה הלאומי של מדינת ישראל.
פרופ' קמחי הציג סקר שנערך החודש בקרב הציבור היהודי בישראל וממנו עולה, כי 63% מהציבור מוכן לוותר על השכונות הערביות בעיר במסגרת הסכם שלום כולל. פרופ' קמחי קרא לבחון מחדש את הגבולות האנכרוניסטיים של ירושלים, תוך התחשבות בנתונים הדמוגרפיים. אחד הפתרונות שהציע היה לחלק את העיר לרובעים בעלי אוטונומיה, וכן לאחד את כל סביבות ירושלים למטרופוליטן אחד.
כ-25% - מפחיד לגור בירושלים
נתונים נוספים שעלו מהסקר מצביעים כי כ- 25% מהאוכלוסיה סבור כי ירושלים היא עיר שמפחיד לגור בה. כ- 15% מהנשאלים ענו כי ירושלים היא עיר שמסוכן לבקר בה. קמחי קרא לממשלה להתגייס ולהכין תוכנית אסטרטגית עם חשיבה מדינית וחזון כלכלי-חברתי, על-מנת לעצור את התדרדרות העיר.
50% מההגירה השלילית - חרדים
איתן מאיר, מנכ"ל עיריית ירושלים, הציג את המיתוסים המוטעים הקיימים בציבור כלפי ירושלים לעומת נתונים המצויים בידו. הוא הציג לדוגמה את מיתוס ההגירה השלילית מהעיר, וציין כי הוא מוטעה, כאשר לפי הנתונים עולה, כי רוב ההגירה השלילית מהעיר היא למטרופוליטן ירושלים. מאיר אף הוסיף, כי רוב המהגרים מהעיר למטרופוליטן ממשיכים לעבוד בעיר עצמה. לגבי התחרדותה של העיר, הרי ש- 50% מההגירה השלילית של העיר היא של הציבור החרדי שעוזב את העיר בגלל יוקר הדיור בה.
ירושלים - מותג בינלאומי
מאיר הציג נתונים מעודדים לגבי התיירות הצפויה בעיר בשנת 2006. לדבריו, כ- 3 מיליון תיירים צפויים לבקר בעיר וציין כי המותג ירושלים הינו מוכר יותר מהמותג ישראל, כאשר 80% מהתיירים המגיעים לישראל מבקרים בירושלים.
מאיר הביע ביקורת על הממשלה שלא עושה די לחיזוק העיר ולא מתרגמת את הצהרותיה למעשים. הוא ציין כדוגמה את תקציב הממשלה לתרבות בירושלים העומד על-סך 60 מיליון ש"ח, לעומת תקציבה של תל אביב שעומד על 210 מיליון ש"ח.
"למרות שירושלים היא עיר בירתה של ישראל, הרי שממשלות ישראל לא דאגו למקם את כל מוסדות השלטון וגופי הסמך בתחומה של העיר. המדובר בגופים ממשלתיים ממבקר המדינה ועד לחברת החשמל", אמר מאיר.
ניר ברקת, חבר מועצת עיריית ירושלים, הציג את משנתו הכלכלית לחיזוקה של העיר. ברקת הציג את מודל פיתוח האשכולות התעסוקתיים בעיר בתחומים מגוונים החל מתרבות ותיירות ועד לרפואה וביו-טכנולוגיה. לפי משנתו המגזר העסקי/פרטי הוא הקטר לצמיחתה של ירושלים.
ברקת העלה את בעיית הרוב היהודי בעיר - יעד הממשלה לעוד 20 שנה הוא רוב יהודי של 70% בעיר, ואילו כבר היום העיריה השלימה עם צפי עתידי העומד על רוב יהודי של 60% בלבד. ברקת קרא להפוך את המלחמה בהגירה השלילית מירושלים ליעד לאומי.

תאריך:  23/01/2006   |   עודכן:  23/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
כך אמר תת-אלוף (במיל.) עיבל גלעדי בכנס הרצליה    שלמה בוחבוט: "משרדי הממשלה לא פועלים לפיתוח כפרים ערביים"
שי פאוזנר
תשלם מיליון אירו תמורת חברת ברנדיס    תשקיע 250 אלף אירו בהקמת מרכז לוגיסטי ומפעל ליד אתונה
עומר שיקלר
חיילי צה"ל המסתובבים בחוצות הערים או במרכזי הקניות במצב הכנס עוברים על פקודות צה"ל ועשויים לסכן את ביטחון הציבור
שי פאוזנר
ההחלטה להעלות את שיעור הריבית כעת, מתבססת על הציפייה להמשך העלייה בריביות בעולם ובייחוד בארה"ב ולכך שהצמצום בפער הריביות של השקל מול הדולר, ישפיע על שער החליפין ומכאן על האינפלציה
שי פאוזנר
אורלנדו איילה מגיע לארץ בהמשך לביקורים של ביל גייטס השנה ומספר 2 בחברה, סטיב באלמר, לפני שנתיים    נועד לחזק את מיקרוסופט בשוק ה-CRM המקומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il