X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
רב"ט מיטל נבון לא הספיקה לסיים את קורס החילוץ וההצלה וכבר נשלחה לקניה עם משלחת צה"ל מספרת: כלום לא יכול להשתוות לאירוע אמיתי
▪  ▪  ▪

משלחת צה"ל לניירובי, בירת קניה, נחתה לפנות בוקר (שישי, 27.1.06) בשדה התעופה בן-גוריון לאחר משימת חילוץ אשר החלה ביום שלישי האחרון. כוח של פיקוד העורף, המלווה בכוחות רפואה וגורמים נוספים השתתף בפעולות החילוץ בעקבות קריסת מבנה בן חמש קומות.
מהקורס לניירובי
במשלחת פיקוד העורף, בראשות מפקד פיקוד העורף, האלוף גרשון (ג'רי) יצחק, הייתה גם רב"ט מיטל נבון אשר משתפת בחוויותיה את Nfc. רב"ט נבון יצאה עם המשלחת לאחר שהוקפצה מקורס החילוץ וההצלה של פיקוד העורף בבה"ד 16, אשר הייתה לקראת סיומו. רק לאחר שחזרה הבוקר לארץ קיבלה ממפקדיה את כומתת החיל הכתומה, את סיכת היחידה וכן את דרגות הרב"ט. בנוסף, היא התבשרה כי היא החניכה המצטיינת של הקורס.
בתחילת השבוע קרס הבניין בן חמש הקומות בניירובי עת שהיה במהלך שיפוצים כשבתוכו אנשים רבים. על-פי בקשת הקנייתים ובהתאם להחלטת שר הביטחון, שאול מופז, ושרת החוץ ציפי לבני, שלח צה"ל משלחת אשר מנתה כ-120 איש לאיזור האסון על-מנת לסייע בחילוץ לכודים וטיפול בניצולים.
המשלחת, נחתה ביום ג' האחרון, וסיימה את חלק בפעולות החילוץ ביום ה'. משלחת פיקוד העורף מנתה כשמונים חברים, ביניהם חיילים וקצינים בסדיר ובמילואים, אנשי רפואה וצוותי חילוץ מקצועיים. לאלו התלוו גורמים נוספים.
הקנייתים עמדו ומחאו לנו כפיים
"אני ועוד חניך מהקורס נבחרנו לצאת עם המשלחת. בהתחלה רצו לשלוח את כל הקורס, אבל בגלל בעיות מקום במטוס הוחלט לשלוח את שנינו", מספר רב"ט נבון. "ביום שני בלילה קיבלנו חיסונים ועלינו על המטוס בדרך לקניה".
היא מספרת כי האוכלוסיה המקומית קיבלה את פניהם בחום ובכבוד מלכים. "כאשר הגענו עם האוטובוס מהשדה תעופה לאתר, הקנייתים עמדו ומחאו לנו כפיים. האוכלוסיה המקומית קיבלנו אותנו בצורה מדהימה. הם הביאו לנו לאכול ולשתות, אבל הרשו לנו לקבל מהם רק אננסים טריים. הם רצו מאוד לעזור ולסייע".
הייתה להם מוטיבציה גדולה לעבוד
הקנייתים העמידו לרשות המחלצים חיילים רבים מהצבא כי שייסיעו בנדרש. "הם היו בעלי מוטיבציה רבה לעבוד. הדרכנו אותם מה לעשות והם למדו מהר מאוד ועבדו במרץ", היא מספרת.
לדבריה, בהתחלה היא חששה כיצד תתפקד בשטח, מאחר שעדיין לא סימה את הקורס, אבל היא מספרת כי האימונים וההכנות שעברה גרמו לה לתפקד באופן אוטומטי באתר האסון. "בהתחלה קיבלתי שוק ממראות ההרס. זה מקרה אמיתי ולא תרגיל. במטוס חששתי אם אני אזכור את כל ההליכים ומה לעשות. הייתי בלחץ גדול כי רציתי להוכיח את עצמי. מיד כשהתחלנו לעבוד כל האימונים עזרו וישר נכנסתי לעבודה".
לאחר הנחיתה החלו חברי המשלחת בעבודת החילוץ. במקביל, סייעו להקמת מרכז מידע למשפחות וארגון בתי החולים לקליטת הפצועים. לאחר שלושה ימי עבודה באתר האסון חולצו על-ידי המשלחת שני לכודים ושבע גופות.
"חוויה לימודית מצויינת"
בבוקר יום חמישי נערך באתר האסון טקס בו העביר אלוף-משנה שלום בן אריה, סגן מפקד המשלחת, את האחריות להמשך העבודה לכוחות החילוץ הקנייתים.
היא מספרת כי אחרי הטקס אנשי הקהילה היהודית והשגרירות ערכו למחלצים ארוחה חגיגית. היא מסכמת ואומרת: "זו הייתה חוויה לימודית מצויינת בשבילי. כלום לא יכול להשתוות לאירוע אמיתי. אני שמחה שזכיתי לצאת - זו הייתה חוויה מדהימה".

צילום קבוצתי בדרך לישראל [צילום: דובר צה"ל]
תאריך:  27/01/2006   |   עודכן:  28/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר וייס
עלויות המשפט של פטרישיה סאנטנגלו היו מעבר ליכולותיה הכספיות    לאחר שניסתה לייצג את עצמה, הוצפה בדרישות מסמכים של פרקליטי חברות המוזיקה    אבל אז נגעה מצוקתה לליבו של מפעיל אתר אינטרנט, והוא החל באיסוף תרומות
ניר וייס
ביהמ"ש הפדרלי הרשיע את אחד ממפיצי דואר-הזבל הגדולים בהיסטוריה בגרימת נזקים לענקית האינטרנט האמריקנית
עומר שיקלר, שי פאוזנר
ישראל גובה מיסים ותשלומים נוספים למען הרשות הפלשתינית    שוקלים לעצור את העברות הכספים    חשש מקריסת הרשות הפלשתינית    ישראל תעביר בחודש הבא 200 מיליון ש"ח
עידן יוסף
העיתונות המקומית בבלרוסיה מאשימה את המאפיה היהודית בעשיית שימוש בדם קורבנות לאפיית הלחם
עומר שיקלר
בהודעת סיכום ישיבת ההתייעצות שקיים אולמרט מתברר כי ישראל החליטה לחרוג ממפת הדרכים    כבר לפני שנה ידעה ישראל כי החמאס לא יפורק מנשקו לפני הבחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il