X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הנשיא ברק: "אם הדמוקרטיה יכלה להירצח במדינתם של הגל ובאך - יכולה להירצח בכל מקום" פרופ' קוה: לא מסכים עם כל פסקי הדין, אך אאבק על שמירת הלגיטימיות
▪  ▪  ▪

"אני אינני אנטי דתי. סבא שלי היה רב. אדם שגדל באווירה כזאת, לא יכול להיות אנטי דתי. גם החרדים, כמיעוט, צריכים לדעת שאם יש מוסד שיגן עליהם זה בית המשפט. תפקיד בית המשפט הוא להגן על זכויות מיעוטים". את הדברים אמר (שישי, 28.1.06) נשיא בית המשפט העליון, פרופ' אהרן ברק, באוניברסיטת בר-אילן.
פרופ' ברק השתתף (יום שישי), יחד עם נשיא אוניברסיטת בר-אילן, פרופ' משה קוה, בסדרת המפגשים "אקדמיה בשישי" אותה יזם פרופ' קוה. המפגש הראשון נערך עתה (יום שישי). את השניים ראיין העיתונאי יעקב אחימאיר. הנושא: השופט בחברה המודרנית ומעמדה של ההשכלה הגבוהה בישראל. באירוע צוין יום הזיכרון הבינלאומי לקורבנות השואה.
"בשנים האחרונות אני מקדיש זמן רב לשאלה האם לרעיונות ולמחשבות שלי יש קשר להיסטוריה האישית שלי כילד בשואה", אמר ברק ביחס לשואה. הוא סיפר כי הלקח שלו מהשואה כפול: "ראשית, המרכזיות של מדינת ישראל. אם הייתה אז מדינת ישראל, יש סבירות גבוהה שלא היינו עוברים את השואה, לכן יש לשמור על המדינה כיהודית וכדמוקרטית. שנית, מרכזיות הפרט. עברנו את הגהנום ושרדנו כי שמרנו על כבוד האדם, של עצמנו ושל זולתנו. תפקיד השופט הוא להגן על חוקי היסוד שלנו ועל ערכיה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית".
הוא הוסיף, כי "אם הדמוקרטיה יכלה להירצח במדינתם של הגל ובאך היא יכולה להירצח בכל מקום".
אם רציתי שיאהבו אותי לא הייתי בוחר להיות שופט
לשאלתו של יעקב אחימאיר בנוגע לעזיבתו הקרובה של ברק את בית המשפט (ספטמבר 2006), עם יציאתו לגמלאות, השיב ברק: "אני עוזב את בית המשפט בהרגשה טובה. אם רציתי שיאהבו אותי לא הייתי בוחר להיות שופט. לשופט תמיד יש חמישים אחוז ששונאים אותו - החצי שהפסיד. אני עוזב מוסד חזק מאוד, עם מסורת חזקה מאוד ושורשים נורמטיביים חזקים מאוד ששום רוח לא מצויה תוכל להזיז".
אחימאיר ניסה לקבל את התייחסותו של ברק לגבי השחיתויות בכנסת, אך ברק התחמק ואמר: "אין לי מספיק נתונים לתת תשובה אינטיליגנטית. אין פשע מאורגן, יש ארגון פושעים, אני לא מרגיש בר-סמכא בנושא".
פרופ' קוה אמר כי הוא אומנם לא הסכים עם כל פסקי הדין של ביהמ"ש העליון בראשות ברק, אך הוא יעשה הכל למנוע פגיעה בלגיטימיות של מוסד זה. לשאלת אחימאיר בנוגע לעתיד ההשכלה הגבוהה בישראל אמר קוה: "אין לי ספק כי בישראל קיימים בין 20 ל-30 מדענים הראויים לפרס נובל, אך אם בעבר הציונות הספיקה כדי להשאיר אותם בארץ, היום אנחנו חייבים לסייע להם באמצעים ובתקציבי מחקר".
קוה הביע דאגה רבה לעתיד האקדמיה והמדע לנוכח הקיצוצים החריפים בתקציב, והביע תקווה שהממשלה תעשה הכל לשים את האקדמיה בראש סדר היום הלאומי כדי שלא לאבד את היתרונות הגדולים שיש לעם היהודי. "25 אחוז מחתני פרס נובל הם יהודים, אך לא כולם ישראלים".
בהתייחסו לתופעת הסרבנות אמר: "כל קריאה לסרבנות היא בלתי נסבלת ויש לגנותה כפי שעשיתי תמיד. יש להוקיע את הרבנים שקראו לכך. אני קורא לציבור, היום בפוסט ההינתקות: תתנתקו מהרבנים האלה, מהקיצוניות! כל אמירה נגד המדינה היא בלתי ראויה. נכון שהציבור הדתי-לאומי שרוי בטראומה, אך גם ילד בטראומה לא מרים יד על אביו ואמו, מדינת ישראל היא אב ואם", אמר פרופ' קוה ביחס לקריאות לסרבנות. הוא הוסיף, כי "היהדות והדמוקרטיה בדיבור אחד נאמרו. דת ישראל לא תתקיים אם לא תהיה דמוקרטיה".

תאריך:  27/01/2006   |   עודכן:  27/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טלספורט
נבחרת ישראל שובצה לבית 5 ותשחק גם נגד אנדורה במוקדמות יורו 2008    חניכיו של דרור קשטן יפגשו את בקהאם וישחקו באיצטדיון וומבלי המחודש
עומר שיקלר
מי שעתיד להיות ראש הממשלה הפלשתיני, איסמעיל הנייה, הודיע כי ייפגש עם אבו מאזן לדון בעיצוב הממשלה החדשה    גישושים לחזרתו של מנהיג החמאס, חלאד משעל, לשטחים
שי פאוזנר
החברה נמצאת בשליטת חברת ביומדיקס (67%),
גייסה לפי שווי חברה של 7 מיליון דולר לפני ההשקעה    מיועד להמשך הפקת קולגן אנושי מצמחים טרנסגנים והאצה של הפיתוח העסקי
עידן יוסף
מפגן הכח הגדול של תנועת שס לקראת הבחירות הבליט את אלי ישי כמנהיג חברתי    חברתי זה לחלשים, חלשים זה ספרדים, ושוב יוצא השד העדתי מבקבוק הקידוש
עומר שיקלר
רב"ט מיטל נבון לא הספיקה לסיים את קורס החילוץ וההצלה וכבר נשלחה לקניה עם משלחת צה"ל    מספרת: כלום לא יכול להשתוות לאירוע אמיתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il