X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אמר המשנה למזכ"ל האו"ם במושב זיכרון מיוחד שהתקיים בעצרת האו"ם בכל רחבי העולם מתקיימים (יום שישי) טקסי זיכרון לשואה
▪  ▪  ▪

בכל רחבי העולם מציינים (יום שישי, 27.1.06) את יום השואה הבינלאומי, כפי שהוחלט לפני מספר חודשים בעצרת האומות המאוחדות. בכל רחבי אירופה התקיימו טקסים רשמיים. בשעות אחר-הצהריים התכנסה עצרת האו"ם לטקס הרשמי.
ה-27 בינואר, יום שיחרור מחנה ההשמדה אושוויץ, הוכרז כיום השואה הבינלאומי. ביום זה בשנת 1945 נכנסו חיילי הצבא האדום הסובייטי למחנה ההשמדה אושוויץ, ולשכנו, בירקנאו. כ- 1.5 מיליון בני אדם, רובם יהודים, להורג במחנות אלו בשיטות שונות: תאי הגזים, רעב, מחלות, הוצאות להורג פומביות ומכות.
השנה חל יום זה כשברקע עדיין מהדהדות הכרזותיו של נשיא אירן, מחמוד אחמדי-ניג'ד, כי השואה היא מיתוס יהודי וכן דרישתו "להשלים" את העבודה ו"למחוק את ישראל ממפת העולם".
המושב המיוחד עצרת האו"ם נפתח בדקת דומיה בה עמדו כל חברי העצרת והרכינו את ראשיהם. במהלך המושב נשאו דברים שגריר ישראל באו"ם, דני גילרמן, ופרופ' יהודה באוור מ"יד ושם". כמו כן נישאו נאומים של ניצולי שואה ושל נציגי מדינות.
מציינים את זיכרם של אלו שמתו ללא צורך
המשנה למזכ"ל האו"ם לא ציין את היהודים כקורבנות, אך אמר כי העולם הפסיד רבות מהשמדתם של שישה מיליוני בני אדם. "אנחנו כאן לציין את זיכרם של אלו שמתו ללא צורך. זו חובתנו למתים ולחיים".
מזכ"ל האו"ם, קופי אנאן, אמר כי יש לזכור את היהודים והמיעוטים הנוספים אשר הושמדו בשואה. הוא הוסיף, כי יש לפעול נגד כל מי שמכחיש את השואה ואת זכר הקורבנות. "השואה הולכת ומתרחקת ומספר הניצולים הולכים ומתמעטים - עלינו, בני הדור הזה לזכור את שהתרחש". אנאן הוסיף, כי האו"ם הוקם על אפר השואה ולמרות המאמצים הרבים, עדיין מתרחשים מקרים שלא זוכים לתגובה ראויה.
לזכור ולא לשכוח
מספר מנהיגים ניצלו את אירועי הזיכרון השונים ברחבי העולם לגינוי נשיא אירן בשל דבריו, ולהשמיע אמירה ברורה נגד הכחשת שואה וכל גילוי של אנטישמיות.
על אדמת אושוויץ התקיים טקס זיכרון בהשתתפותו של ראש ממשלת פולין. אישי ציבור פולנים רבים, שגריר ישראל וניצולים מהמחנה, הרכינו את ראשיהם והעלו את זכר מיליון וחצי היהודים שנרצחו במחנה.
פליקס קולמור, בן 83, ניצול ממחנה ההשמדה אושוויץ, השתתף בטקס בפראג. הוא קרא לציבור להביט לעבר וללמוד ממה שהתרחש. "בואו לא נשכח כי הסבל שלנו הוביל גם ליצירת עתיד טוב יותר".
בפרלמנט הגרמני התכנסו כל חברי הממשל הגרמני. הנשיא הגרמני, נורברט לאמרט, אמר לנוכחים כי לקח השואה ממשיך להשפיע גם היום על מדיניות הממשלה. הוא התייחס לדברי נשיא אירן והזהיר את הציבור מסכנות האנטישמיות.
לאמרט הדגיש כי יש להנציח את זכר מיליוני היהודים שנרצחו בשואה וכן את הקורבנות הנוספים של המעשים הרצחניים של הנאצים, ולא לתת לזמן להשכיח את שהתרחש. "אנחנו רוצים, ואנחנו חייבים, להמשיך וללמוד מההיסטוריה שלנו. השבועות האחרונים מזכירים לנו עד כמה לא רק הגרמנים צריכים את יום היזכרון הזה".

תאריך:  27/01/2006   |   עודכן:  27/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
הדרג המדיני החליט: הנייה יהיה "ראש ממשלה וירטואלי"    ל- Nfc נמסר: הנייה יוכל אולי לקיים מעזה "ישיבת פרלמנט בטלא-וידאו" אך לא יוכל לשלוט למעשה בשטחי הגדה
עומר שיקלר
הנשיא ברק: "אם הדמוקרטיה יכלה להירצח במדינתם של הגל ובאך - יכולה להירצח בכל מקום"    פרופ' קוה: לא מסכים עם כל פסקי הדין, אך אאבק על שמירת הלגיטימיות
טלספורט
נבחרת ישראל שובצה לבית 5 ותשחק גם נגד אנדורה במוקדמות יורו 2008    חניכיו של דרור קשטן יפגשו את בקהאם וישחקו באיצטדיון וומבלי המחודש
עומר שיקלר
מי שעתיד להיות ראש הממשלה הפלשתיני, איסמעיל הנייה, הודיע כי ייפגש עם אבו מאזן לדון בעיצוב הממשלה החדשה    גישושים לחזרתו של מנהיג החמאס, חלאד משעל, לשטחים
שי פאוזנר
החברה נמצאת בשליטת חברת ביומדיקס (67%),
גייסה לפי שווי חברה של 7 מיליון דולר לפני ההשקעה    מיועד להמשך הפקת קולגן אנושי מצמחים טרנסגנים והאצה של הפיתוח העסקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il