X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פעילי פת"ח תובעים להדיח את צמרת הארגון:

דחלאן: "בושה לשבת בממשלת בוגדים"

אחרי התבוסה, מגיע המשבר: הקרע בפת"ח מעמיק עימותים בעזה, רכבים עולים באש תהלוכות המחאה מתפשטות ברצועה דרישת הפעילים: "אבו מאזן - תתפטר"
▪  ▪  ▪

פת"ח נגד פת"ח: השר לשעבר, מוחמד דחלאן, הוביל בשעותה ערב המוקדמות (יום שישי) תהלוכת מחאה בעיר עזה נגד הגוורדיה הוותיקה של תנועת הפת"ח. התהלוכה חלפה על פני ביתו של יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן. המשתתפים קראו לחברי הוועידה המרכזית של הפת"ח - המוסד הגבוה בארגון - להתפטר מתפקידם לאלתר. זאת, בעקבות תבוסת התנועה לחמאס בבחירות למועצה המחוקקת.
המשתתפים בתהלוכה השמיעו קריאות נגד הצטרפות הפת"ח לממשלת אחדות בראשות תנועת החמאס. דחלאן עצמו אמר בתהלוכה, כי ההחלטה שלא להצטרף לקואליציה אחת עם החמאס, "הינה החלטה סופית" וכי ארגונו יישאר באופוזיציה. לדבריו, "נהיה אופוזיציה קונסטרוקטיבית. זוהי הזדמנות עבורנו".
כבר בשעות הלילה אמר דחלאן, כי תהא זו בושה מבחינת הפת"ח אם ישתתף בממשלה שמונהגת בידי צמרת החמאס. דחלאן אמר את הדברים במהלך פגישתו עם חמושים הנמנים על שורות הפת"ח בעיר עזה. דחלאן הוסיף במעמד זה, כי על הפת"ח לבוא חשבון עם הוועידה המרכזית "בשל מה שהגענו אליו". "לא נשתתף בממשלה הבאה", אמר דחלאן, "לא מתוך בריחה מהאחריות, אלא משום שאלה המרכיבים אותה - הם שבגדו בפת"ח ביום האתמול".
במקביל התקיימו תהלוכות מחאה בח'אן יונס ובדיר אל-בלאח, שם קראו החמושים של הפת"ח להתפטרות אבו מאזן מתפקידו. הקריאות להתפטרות היו"ר החלו כבר אמש להישמע בפומבי ברחבי עזה. מדיווחים המגיעים מעזה עולה, כי במהלך התהלוכה הועלו באש מספר כלי רכב מול בניין המועצה המחוקקת במקום.
שלושה פלשתינים נפצעו אחר-הצהריים בח'אן-יונס במהלך עימותים בינם לבין פעילי חמאס על-רקע הפסד הפת"ח בבחירות. מה שהבעיר את ניצוץ העימותים היו דבריו של דרשן במסגד מקומי, אשר אמר כי הזוכים בבחירות "הם כלי שרת בידי היהודים ולא יהיה ביכולתם לעשות הרבה למען העם הפלשתיני". בתגובה, איים אחד מאנשי החמאס על הדרשן, ובעקבות הדברים פרצה מהומה בין תומכי הדרשן ואנשי החמאס.
הצעה: ד"ר סלאם פיאד - ראש הממשלה
ההתייעצויות הפוליטיות בין החמאס והיו"ר אבו מאזן, בשאלת הרכב הממשלה החדשה ברשות, נמשכות. עד יום ראשון הקרוב צפוי אבו מאזן לרדת לעזה ולהיפגש עם ראש רשימת החמאס, איסמעיל הנייה.
החמאס הכחיש דיווחים כי הציע לשר האוצר הפלשתיני לשעבר, ד"ר סלאם פיאד, לעמוד בראשות הממשלה הבאה. על-פי סוכנות הידיעות הפלשתינית 'מען', סלאם פיאד הציב תנאים להסכמתו: הסכמה מצד החמאס למשא-ומתן עם ישראל, פירוק המליציות החמושות ושילובן בכוחות הביטחון הפלשתינים, ובהכרת החמאס במדינת ישראל, כחלק מהמאמצים להבטיח סיוע כלכלי בינלאומי. החמאס, כאמור, הכחיש שהצעה כזו כלל הועברה לפיאד.
בעיתון "אל-קודס אל ערבי" היוצא לאור בלונדון, דווח הבוקר מפי גורמים פלשתינים בכירים, כי איסמעיל הנייה ובכיר הארגון בעזה, מחמוד א-זהאר, הם המועמדים המובילים להתמנות לתפקיד ראש הממשלה הבא ברשות. במסגרת זו נמסר כי זיאד אבו עמר הוא המועמד המוביל לקבל לידיו את תיק החוץ. עם זאת, ההנחה היא כי חמאס יבחר להציב בתפקיד ראש הממשלה הפלשתיני, דווקא דמות שאינה מזוהה באופן מובהק עם הארגון, וזאת על-רקע הלחץ הבינלאומי.

תאריך:  27/01/2006   |   עודכן:  27/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר וייס
מפתחי המשחק "Grand Theft Auto: San Andreas" מואשמים בהטעיית הציבור בעניין אופי המוצר ופעילות מסחר בלתי הוגנת
עומר שיקלר
מ"מ ראש הממשלה, אהוד אולמרט, התקשר למנהיגי ירדן ומצרים    הביע דאגה מניצחון החמאס    ביקש לתאם עמדות    מרקל מגיעה לביקור - לא תיפגש עם אנשי החמאס
עומר שיקלר
כך אמר המשנה למזכ"ל האו"ם במושב זיכרון מיוחד שהתקיים בעצרת האו"ם    בכל רחבי העולם מתקיימים (יום שישי) טקסי זיכרון לשואה
יואב יצחק
הדרג המדיני החליט: הנייה יהיה "ראש ממשלה וירטואלי"    ל- Nfc נמסר: הנייה יוכל אולי לקיים מעזה "ישיבת פרלמנט בטלא-וידאו" אך לא יוכל לשלוט למעשה בשטחי הגדה
עומר שיקלר
הנשיא ברק: "אם הדמוקרטיה יכלה להירצח במדינתם של הגל ובאך - יכולה להירצח בכל מקום"    פרופ' קוה: לא מסכים עם כל פסקי הדין, אך אאבק על שמירת הלגיטימיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il