X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, ממשיך להציג קו תקיף כנגד ארגון החמאס: "לא נעניק סיוע כלכלי למי שרוצה בהשמדתה של בת בריתנו וידידתנו הקרובה" רק אם תזנחו את הטרור ותפרקו את הזרוע הצבאית, נדבר", אמר
▪  ▪  ▪
רייס. נחושים בעמדתם.

נחושים בעמדתם: נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, דבק בעמדותיו כנגד ארגון החמאס וממשיך לשגר מסרים חריפים. בראיון בלעדי שהעניק לרשת הטלוויזיה CBS, אמר בוש כי "ארגון החמאס חייב להתפרק מנשקו". "אם לא", הוא הדגיש, אנחנו פשוט לא נדבר איתם".
בוש מבהיר: "ההחלטה היא שלהם - אנו לא נסייע לממשלה ששואפת להשמיד את בת בריתנו וידידתנו הקרובה. אינני רואה כיצד היא יכולה להיות פרטנר לשלום, אם היא לא זונחת את הקריאות לאלימות ומפרקת את הזרוע הצבאית מנשקה". בתושבה לשאלה האם ייכנס בוש לדיאלוג עם החמאס, השיב הנשיא כי ככל שידוע לו, "אנחנו כבר מנהלים דיאלוג". אני מדבר אליהם, הוא אומר, "והם כנראה גם מקשיבים מהצד השני".
מאז המהפך הפוליטי ברשות, שומרת ארה"ב על קו דיפלומטי תקיף. כבר אמש הצהיר דובר הבית הלבן, שון מק'קורמק, דברים ברוח דומה. "אנחנו רוצים להיות ברורים ולהבהיר כי לא ניתן, בשום אופן, סיוע כלכלי לארגוני טרור".
"אנחנו לא נותנים ולא ניתן כסף לארגוני טרור", הדגיש. "החוק והמדיניות שלנו קובעים שכסף לא עובר לארגוני טרור". במסגרת מסיבת עיתונאים שקיים אמש, אמר דובר הבית הלבן כי ארה"ב מבינה את הצרכים הכלכליים של תושבי השטחים הפלשתינים. ועם זאת, הוא מדגיש, "הסיוע הכלכלי חייב לעמוד תחת המבחנים החוקיים ותחת המדיניות האמריקנית". בשנים האחרונות העניקה ארה"ב לפלשתינים חבילות סיוע שנתיות העומדות על כ-225 מיליון דולר. 88 מיליון דולר נוספים מועברים מידי שנה על-ידי גופים בינלאומיים מטעם האו"ם.
ארה"ב ממשיכה להפעיל לחצים במטרה להשאיר את אבו מאזן בתפקידו כיו"ר הרשות הפלשתינית. "הוא עדיין הנשיא, והחמאס טרם הרכיב ממשלה באופן רשמי", אמר אמש הדובר.
בראיון שהעניקה לסוכנות הידיעות רויטרס, הבהירה מזכירה המדינה האמריקנית, קונדוליזה רייס, כי ארה"ב לא תסייע כלכלית לממשלת חמאס. בתושבה לשאלה האם המשמעות הדברים היא הפסקת הסיוע ההומניטארי, אמרה רייס כי "מוקדם לעשות ספקולציות", וסירבה לתת תשובה חד-משמעית. רייס הדגישה כי המשך ניהול המשא-ומתן על-פי מפת הדרכים מצריכה את ההכרה הבסיסית בקיומה של ישראל. "חובה עליהם לזנוח את דרך האלימות והטרור", הדגישה. "אתה לא יכול להיות עם רגל אחת בעולם הפוליטי ועם רגל אחרת בפוליטיקה".

תאריך:  28/01/2006   |   עודכן:  05/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
בארנבוים התמוטט והועבר לבית חולים בברלין    נודע כאחד הפסנתרנים הגדולים בעולם
יהונתן דחוח-הלוי
בציבור הפלשתיני פונים להומור כדרך להתמודד עם המצב הפוליטי החדש והחשש מפני ניסיון של החמאס לאכוף את חוקי ההלכה האיסלאמית הנוקשים בדומה לשלטון הטליבאן - הפלאפונים בשטחים מוצפים בבדיחות SMS על החמאס, ה'פתח' ובעיקר על העם הפלשתיני שיצטרך להתרגל לממשל האיסלאמי החדש
יהונתן דחוח-הלוי
החמאס מבקשת מאבו מאזן שיפעל לשכנע את ישראל להסכים לחזרת משעל לרצועת עזה    הנייה קורא ל"קוורטט" המתכנס ביום שני לקבל את הכרעת העם הפלשתיני
יוסי עבדי
בשיחה עם Nfc תוקף קצין בכיר את הסכם מעבר רפיח    "צריך להגיד את האמת לציבור. אין כל יכולת ישראלית לפקח על המעבר. הכל מצגת שווא"
שלומי דיאז
המצב הכלכלי מוביל שודדים "לעקוץ" באמצע הלילה עסקים פתחוחים    עשרות מיקרים נרשמו מאז תחילת החודש ברחבי הארץ    המשטרה מתקשה לעצור חשודים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il