X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מעבר הסחורות בשער אפרים אוזרח

מעבר קרני ייפתח מחדש ביום ראשון

מעבר קרני נסגר זמנית בשל התרעה ביטחונית במשרד הביטחון ממשיכים לאזרח את המעברים וביום א' יפתח מעבר הסחורות בשער אפרים ויופעל על-ידי חברה אזרחית
▪  ▪  ▪

מינהלת המעברים במשרד הביטחון החליטה על המשך פתיחת המעברים המשותפים בין ישראל לרשות הפלשתינית, והעברתם לידי מפעילים אזרחיים. על-פי ההחלטה, ביום ראשון (5.2.06) יועבר מסוף הסחורות בשער אפרים יעבור לידיים אזרחיות ויופעל על-ידי חברת מיקוד.
בדיון שהתקיים במשרד הביטחון ביום חמישי (2.2.06), הוחלט גם על פתיחתו מחדש ביום א' של מעבר קרני המשמש כמעבר סחורות לרצועה. המחסום נסגר לאחרונה בעקבות מידע מודיעיני כי יש כוונה לבצע פיגוע במקום. במהלך תקופה זו נערכה מערכת הביטחון להפעלה של מעבר כרם שלום, כמעבר חלופי, להכנסת מזון, ציוד הומניטרי ולהוצאת תוצרת חקלאית ותעשייתית. ההצעה נדחתה על-ידי הפלשתינים. במשרד הביטחון מציינים, כי התוצאה של הסירוב הפלשתיני גרם לפגיעה מתמשכת בכלכלה ובאוכלוסיה הפלשתינית.
המעברים קרני וכרם שלום הינם מעברים אזרחיים לכל דבר והם מופעלים על-ידי רשות שדות התעופה.
במשרד הביטחון אומרים, כי איזרוח מסוף הסחורות בשער אפרים מצטרף לשני מהלכי איזרוח קודמים שהתבצעו בינואר. ביום 16 בינואר אוזרח המעבר לתנועת פלשתינים בשער אפרים וביום 19 בינואר אוזרח מעבר ארז.
במעבר אפרים עוברות כיום כמאה משאיות ביום מתחומי יהודה ושומרון והכוונה להגיע למכסה של כ- 250 משאיות ביום. מעבר שער אפרים הינו מעבר הולכי הרגל העיקרי של אזור השומרון והוא משמש גם כמעבר סחורות.
תהליך איזרוח המעברים נועד לצמצם את החיכוך הקיים בין חיילים לאזרחים פלשתינים, וכן על-מנת לשפר את רמת השירות מבלי לפגוע ברמת הבידוק הביטחוני המתחייבת לצורך מניעת כניסתם של מפגעים לישראל. במהלך השבוע עצרו הבודקים בשער אפרים פלשתיני שניסה להעביר מטען דמה. במערכת הביטחון ציינו כי מדובר בניסיון לבחון את הערנות של הבודקים במקום.
במעברים אשר נמסרו לניהול גורמים אזרחיים הותקנו אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, שיאפשרו בידוק אמין שיתבצע בפרק זמן קצר מכפי שהדבר נעשה קודם לכן, בתנאים סביבתיים משופרים שיאפשרו התייחסות טובה יותר לעוברים בו. בין היתר הותקנה במעבר ארז מערכת בידוק אישית הזהה למערכות שמותקנות באנגליה, הולנד, יפן וארה"ב.

תאריך:  03/02/2006   |   עודכן:  03/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אשר גולדברג
מנג'ר בית"ר ירושלים, לואיס פרננדס חזר בו מההחלטה לוותר על טל    במכבי חיפה לוחצים על טל כבר שבועיים לחתום    אחד משחקני האלופה: "כל שחקן צריך לעשות את החשבון שלו"
אור אריה
מאמן מכבי ת"א החמיא לליטאים שגברו על מכבי בפעם השנייה העונה    דרק שארפ: "השלב הבא זה עונה חדשה"    וויצ′יץ': "אם סופרים רק ניצחונות, אז בעונה שעברה צסק"א הייתה צריכה להיות אלופה"
יואב יצחק
במשרד רה"מ מעודדים מהתבטאויותיו של אבו מאזן לפיהן לא יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על מפלגת החמאס כל עוד לא תכיר בישראל ולא תתחייב לכבד ההסכמים
יהונתן דחוח-הלוי
יום שישי הורכז ע"י ארגונים איסלאמיים ברחבי העולם כ"יום זעם" נגד דנמרק, נורבגיה וצרפת שפרסמו את הקריקטורות הפוגעות בנביא מוחמד    חשש להפרות סדר
עידן יוסף
בתו של מנהיג הימין הקיצוני בצרפת מתכוננת לביקורה הראשון בישראל    "אני רחוק מבטוחה כי התקשורת הצרפתית נותנת דיווח אותנטי על מה שקורה במזרח-התיכון", היא אומרת בראיון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il