X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החיילת שלכדה מבריחי מטענים:

"מדובר בשירות קשה אבל חשוב"

רב"ט שני אוסי המשרתת ביחידת תעוז של המשטרה הצבאית חגגה את יום הולדתה ה-20 בתפיסת שני פלשתינים אשר ניסו להבריח דרך מעבר חאוורה 12 מטעני השלכה
▪  ▪  ▪

אנשי ארגוני הטרור מנסים כל העת להחדיר אמצעי לחימה ומטעני נפץ לשטח ישראל דרך במעברים. אחת היחידות המרכזיות אשר הוקמו לבלום תופעה זו, היא יחידת המעברים של המשטרה הצבאית. השבוע לכדה חיילת מהיחידה שני נערים אשר ניסו להבריח דרך מעבר חאוורה 12 מטעני השלכה.
ביום ה' (2.2.06) חגגה רב"ט שני אוסי מרמת גן את יום הולדתה ה- 20. באותו היום הייתה במשמרת במחסום חאוורה ובמהלך פעולת הבידוק איתרה 12 מטעני חבלה. בראיון ל- Nfc היא מספרת על שהתרחש.
יום למחרת נתפסו במחסום בית איבא, בו מוצבים חיילי גדוד חרוב, שני פלשתינים שבכליהם נמצאו שתי חגורות נפץ אשר היו בדרכן לישראל לביצוע פיגוע תופת.
רב"ט אוסי מספרת על השתלשלות האירועים בחאוורה: "בערך בשעה 11 הגיעו שני נערים בני 18 בערך למקום. היו להם מעילים. כשהם התקרבו הם נראו מפוחדים, הם כל הזמן הסתכלו לצדדים. אני עמדתי בעמדה הראשונה, עוד לפני המגנומטר. וכשהתחלתי לבדוק את החפצים שלהם גיליתי אצל הראשון שישה מטענים בכיסי המעיל".
"ישר סגרנו את המחסום", היא מספרת, "וחיילי הצנחנים המוצבים איתנו במקום ישר כיוונו לעברם את הנשקו ועצרו אותם. הפלשתינים היו מפוחדים ולא זזו. הורדנו מהם את המעילים, הרחקנו אותם ואת האנשים האחרים מהמקום והזעקנו את החבלנים".
יחידת המעברים של המשטרה הצבאית הוקמה בשנת 2004, מתוך הבנה שהמשטרה הצבאית יכולה לבצע את הבידוק הביטחוני במעברים שלאורך קו התפר באופן המקצועי ביותר, אומרים בצה"ל. יחידת 'תעוז' היא יחידת המעברים הפועלת בפיקוד המרכז.
בחודש יולי סיפר ל- Nfc מפקד מערך המעברים באיו"ש במשטרה הצבאית, סא"ל אורן ג'וליאן, על פעילות היחידה: "ככל שעוברים החודשים, רואים שיפור ועלייה במקצועיות של החיילים. יש שיפור ביכולות הזיהוי של אנשים חשודים ושל התנהגויות חשודות של האנשים".
הוא ציין, כי כחלק מהעברת האחריות למשטרה הצבאית הוחלט כי יש להכניס למערך כוח אדם ייעודי ומקצועי, כדי שהתפקיד לא יהיה נחלת כוחות הבט"ש.
רב"ט אוסי משרתת ביחידת המעברים כשנה וחצי במחסום עצמו. היא מוצבת יותר משנה, והגיעה לשירות במקום לאחר טירונות משטרה צבאית וקורס בודקי מעברים הנערך בבסיס ההדרכה של המשטרה הצבאית.
היא מספרת קצת על אורח החיים במחסום: "זה המחסום הראשי דרומית לשכם. במקום עוברים הרבה מאוד פלשתינים. במחסום הזה היו הרבה תפיסות של אמל"ח". היא מספרת כי זו הפעם הראשונה בה לכדה מבריחי מטענים, אך חבריה ליחידה ביצעו תפיסות רבות. "הם תמיד מנסים אותנו במחסום. הם מנסים להבריח דברים בכל דרך אפשרית - בקופסת נעלים, בשקיות, בכל מני דרכים".
לדבריה, "מדובר בשירות קשה אבל חשוב. בשביל זה אנחנו כאן, אנחנו צריכים לתרום לביטחון". היא מספרת כי לכבוד התפיסה ויום ההולדת זכתה לקבל אפטר ולצאת הביתה.

תאריך:  04/02/2006   |   עודכן:  05/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
מועצת הביטחון קוראת לצדדים לחזור למו"מ    דורשת מהרש"פ לפרק את ארגוני הטרור מנשקם    החמאס: לכל היותר נציע הפסקת אש ארוכת טווח
שלומי דיאז
בימ"ש רמז אמש לפרקליטות כי אם לא יגובש כתב אישום הוא עשוי להורות על שחרורו    הסיבה: העדר ראיות    למרות זאת, מעצרו של יעקב אלפרון הוארך אתמול בשלושה ימים
יואב יצחק
תגובת אירן: בעקבות החלטת סבא"א לדווח על אירן למועצת הביטחון    במקביל - סבא"א מצהירה על הצורך במזרח תיכון נקי מנשק גרעיני    בישראל מברכים על ההחלטה נגד אירן
עומר שיקלר
הג'יהאד האיסלמי שיגר רקטות קסאם, אחת מהן פגעה ביישוב כרמיה ופצעה ארבעה    החיזבאללה הפציץ מוצבים בהר דב    שני פלשתינים נעצרו עם חגורות נפץ
עידן יוסף
אתר האינטרנט הרישמי מדווח על היורש המסתמן לרב כדורי, ממנהיגיה הרוחניים של הציונות הדתית - הרב מרדכי אליהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il