X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מפלגת העבודה יצאה במתקפה חריפה על קדימה תוקפת את אולמרט ואת הנגבי טוענת: "העבודה היא היחידה שחתמה על האמנה למלחמה בשחיתות"
▪  ▪  ▪

מפלגת העבודה כינסה בצהריים מסיבת עיתונאים (יום ב', 6.2.06), בה חשפה את תוכניתה למלחמה בקשר בין הון ושלטון. יו"ר המפלגה, ח"כ עמיר פרץ, אמר כי "הקשר בין הון לשלטון הוא אחד הסכנות הגדולות ביותר הרובצות לפיתחה של החברה הישראלית". התוכנית כוללת בעיקרה התקפה על קדימה ועל ראשיה.
במסיבת העיתונאים הוצג קמפיין שכותרתו: "אולמרט, ממה אתה מפחד. למה אתה לא מפטר את הנגבי". כמו כן הוצג גרף, המצביע על כך שמיקומה של ישראל במדד השחיתות העולמי של האו"ם, בשנים האחרונות, עלה בתקופות של ממשלות ליכוד, ובתקופה של ממשלת עבודה הדירוג, יורד. המצב הנוכחי, נטען, הוא הגרוע ביותר בממשלות ישראל. אנשי העבודה חילקו במסיבת העיתונאים תמונה של מ"מ ראש הממשלה, אהוד אולמרט, יחד עם השר אברהם הירשזון, כשהם יושבים יחד עם ראובן גבריאלי באירוע חברתי. הדבר נעשה, נטען, "כדי להוכיח שאולמרט והירשזון מאוד קרובים לגבריאלי והוא אף תרם להם כספים במערכת הבחירות שלו".
אנשי העבודה חילקו במקביל, במסיבת העיתונאים, מסמכים המעידים לטענתם על השחיתות של אולמרט. "מי אתה אהוד אולמרט" - נאמר במסמך המחזיק חמישה עמודים, ובו תיאור פרטני של מעשי שחיתות לכאורה שדבקו באולמרט.
"ההתרחשויות שאנו עדים להם מידי יום", אמר פרץ, "מצביעות על כך שקדימה על אנשיה נראית בדיוק כמו הליכוד. זו לא רק מראית עין, אלא השתקפות שבאה לידי ביטוי גם בפרשייה אליה נחשפנו היום". אמר פרץ וציין, כי "פרשת צחי הנגבי מצביעה על כך שבמקום להילחם בקשר בין הון לשלטון אנו מוצאים ממשל מגמגם".
הוא המשיך ותקף את קדימה: "קדימה היא מפלגה שלא עשתה פריימריז אלא רשימה שנבחרה כולה על-ידי אדם אחד, כאשר הוא משאיר את הנגבי בשורות המפלגה ומעמיד אותו בראש מטה הבחירות, הוא מעביר מסר לכל עם ישראל". פרץ ציין, כי ההון השחור בישראל נאמד בין מינימום 60 מיליארד שקלים למקסימום 100 מיליארד שקלים.
"אין הון שחור בלי לגיטימציה. מישהו בשלטון עוצם את העין במאבק נגד ההון השחור ומאפשר לו להתקיים. המס שהמדינה הזו מפסידה על ההון השחור יכול היה לפתור הרבה מאוד בעיות. אנחנו לא נאפשר לנורמה הזו להימשך. הקשר בין הון ושלטון הוא איום ישיר על החברה הישראלית. צריך לבודד אותו ולנהל נגדו מלחמת חורמה. אנחנו המפלגה היחידה שיכולה להתייצב באומץ מול הקשר הזה ולנתק אותו", אמר פרץ.
"הכישלון של קדימה בחלק הזה זועק לשמיים"
ח"כ אופיר פינס תקף גם הוא את קדימה וציין, כי מדובר "בתופעה חדשה בפוליטיקה הישראלית, לכן הציבור צריך לשאול את עצמו האם זו הבשורה של הפוליטיקה החדשה? האם זו האופנה? מ"מ רה"מ בוחר להתייצב מאחורי הנאשמים בשחיתות כמו שוני גבריאלי וצחי הנגבי במקום להתייצב לצד שלטון החוק ולגבות את לוחמי הצדק במדינה הזאת".
"בסופו של דבר לקדימה אין מה להתגאות בכל הקשור להון ושלטון", אמר פינס וציין כי העבודה סבורה כי יש לה את הזכות לדרוש מהמפלגה המתחרה ניקיון כפיים ושמירה על שלטון החוק. "הכישלון של קדימה בחלק הזה זועק לשמיים", הוא הוסיף.
יחימוביץ: גבריאלי תרם לקמפיין של אולמרט
שלי יחמוביץ, הנכללת ברשימת העבודה לכנסת אמרה, כי "היום האחים גבריאלי נעצרו בחשד להלבנת הון והעלמת מס. שני אחים שיש להם קשר הדוק וגורדי לאולמרט. גבריאלי תרם לקמפיין של אולמרט לראשות עיריית ירושלים וזו רק דוגמא אחת. רק לפני כמה חודשים, היועמ"ש נזף באולמרט על פגישה שערך עם שוני גבריאלי במהלכה הבטיח לסייע לו במאבקו נגד מנהל מקרקעי ישראל, עליו אולמרט אחראי. אולמרט בתגובה תקף את היועמ"ש על כך שהוא מתערב בענייני המדינה".
"אני סבורה כי זיכוי פלילי לא מנקה אדם משחיתות ציבורית. מפחיד אותי לחשוב שאדם כזה יהיה ראש ממשלה. ממשלה שרוב חבריה חשודים בשחיתות אין לה אינטרס למשטרה חזקה, אין לה איטרס לבתי משפט חזקים... וכולנו ניפגע מכך", היא הוסיפה.
ניצב בדימוס אריה עמית אמר במסיבת העיתונאים: "אחד הנושאים שהכי מטרידים את הציבור בישראל הוא נושא השחיתות והפשיעה. מבחינתי, שני הנושאים הולכים ביחד. כאשר השלטון מושחת הפשיעה ברחובות עולה. לכן, יש היום הזדמנות לתת את השלטון בידי נבחרת פוליטית שתדע לנתק את הקשר בין הון ושלטון ותנקה את הרחובות מפשיעה. תנו לנו הזדמנות".
ח"כ פרופ' יולי תמיר ציינה: "מבדיקה שערכנו לגבי מימד השחיתות, עולה כי באופן מובהק ישראל עולה למעלה במדד השחיתות כאשר מפלגת העבודה בשלטון ומצבה מתדרדר כאשר הליכוד בשלטון. בשנים האחרונות, בתקופת אולמרט, מדד השחיתות הגיעה לרמה שהציבה את ישראל מול מדינה 'דמוקרטית' ידועה כמו עומאן.
"מפלגת העבודה היא המפלגה היחידה שחתמה על האמנה למלחמה בשחיתות. אולמרט לא חתם עליה. אני חושבת שהציבור זכאי לדעת למה אולמרט לא חתם על האמנה. אנו נמצאים בסכנה בגלל קשר אמיתי ואפל בין הון ושלטון. אולמרט חייב לתת תשובה".

תאריך:  06/02/2006   |   עודכן:  06/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
מדובר במהלך ראשון של החברה להקמת מעבדות מחוץ לגבולות גרמניה    הפעילות במעבדות תתמקד במחקר מתקדם בתחום טכנולוגיות המידע והתקשורת    החברה תשקיע בפרויקט 12 מיליון דולר
נוה יוסף
בית המשפט העליון החמיר בעונשם של מנהלי "משרד ורג'יניה" בירושלים שהעניק שירותי מין
מירב לוי
כך טוענת פרופ' טליה איינהרון במסגרת מושב "יחסי ישראל ארה"ב", ב"כנס ירושלים"    מוסיפה: קווי 67 לא הוגדרו כקוי שביתת נשק ולכן לעולם לא ייחשבו כקו גבול מדיני    שוללת את הגדרת ישראל כקולוניאליסטית ומאמינה בחוסנו של העם
שלומי דיאז
דרשו מהשר עזרא להקים ועדת חקירה    עזרא: השוטרים הם לא שק חבטות אבל נבדוק תלונות נקודתיות    ראשי יש"ע: שוטרים הטיחו עלבונות והטרידו מינית נערות שהתבצרו
נוה יוסף
יניב ניסים טוען כי חתם על הסכם פשרה עם בובליל, לאחר שזה הציג לו מצג שווא לפיו חברות הקבוצה נמצאות בהפסדים    לאחר חתימת ההסכם חולק דיבידנד בסך 300 מיליון ש"ח לבעלי המניות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il