X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במהלך החודשיים האחרונים הבריחו כ-110 רובים מסוג קלאצ'ניקוב, ויותר מ-10,000 כדורים תואמים ב-3 הברחות שונות
▪  ▪  ▪

כוחות צה"ל ושירות הביטחון הכללי עצרו ביום 30.11.05 את הדייגים אחמד קון וסעיד נג'אר על גבי סירת דיג מול חופי רצועת עזה, בחשד למעורבות בהברחת אמצעי לחימה. מידע זה נמסר עתה לפרסום.
- הבוקר הותר לפרסם כי נלכדה חוליית טרור של החמאס.
במערכת הביטחון מספרים, כי אחמד האדי מחמד קון, בן 29, וסעיד עבדאללה חליל נג'אר, בן 31, תושבי אזור רפיח, הינם דייגים. הם הודו בחקירתם, כי במהלך החודשים האחרונים ביצעו מספר הברחות אמצעי לחימה ממצרים לרצועת עזה באמצעות סירת הדיג אשר שימשה אותם לעבודתם.
מחקירת השניים עולה, כי במהלך החודשיים האחרונים הם הבריחו כ-110 רובים מסוג קלאצ'ניקוב, ויותר מ-10,000 כדורים תואמים בשלוש הברחות שונות באמצעות סירת הדיג שהייתה בשרותו של קון, בכיסוי של דיג תמים. השניים נעצרו בעיצומו של ניסיון הברחה, הרביעי במספר, שתיכננו לבצע, לאחר ששטו לכיוון סיני בידיעה כי הם אמורים לקבל 60 רובי קלאצ'ניקוב נוספים מהמבריח המצרי עימו עמדו בקשר.
לאחר שהגיעו לחופי מצרים הודיע להם המבריח כי לא יוכל להעביר להם את אמצעי הלחימה כפי שסוכם מפאת נוכחות משטרתית במקום. בדרכם חזרה לרפיח נעצרו השניים.
אחמד קון מסר בחקירתו, כי את ההברחות ביצעו עבור חסן נג'אר, כבן 40, דייג מרפיח העוסק בהברחות ימיות של אמצעי לחימה, וראפת חסונה, בן 35 מרפיח, המשרת במשטרה הפלשתינית, תמורת הבטחה לתשלום בסך 1,400 דולר לכל הברחה. עוד עלה, כי עד למעצרו קיבל קון סך של 2,000 דולר. במערכת הביטחון מדגישים, כי התמריץ הכספי כמניע לביצוע ההברחות עלה גם בחקירתו של נג'אר.
עוד מסר קון, כי נג'אר תידרך אותו, מבעוד מועד, להכין מראש רשתות ודגים על סיפון סירת הדיג לצורך יצירת כיסוי של דיג תמים. בנוסף לביצוע הברחות אלה, הודה סעיד נג'אר בביצוע הברחת אמצעי לחימה ימית נוספת לפני כארבעה חודשים יחד עם חסן נג'אר באמצעות סירת דיג השייכת לחסן, במהלכה הבריחו השניים ממצרים לרצועת עזה כ-40 רובי קלאצ'ניקוב וכמות גדולה של תחמושת בעבורה קיבל 400 דולר.
בנוסף לביצוע הברחות אמצעי לחימה, הודו השניים בחקירתם במעורבות לתכנון פיגועים נגד כוחות צה"ל ברצועה במתווים שונים.
סעיד נג'אר הודה בחקירתו כי היה מעורב בתכנון של פעילים מארגון 'גדודי חללי אל-אקצה' לבצע פיגוע באמצעות מכונית תופת בחוף הים במואסי, בשיתוף עם פעילי ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי, זמן קצר לפני ביצוע תוכנית ההינתקות, במהלכו סיפק להם נג'אר מידע אודות המקום. כמו כן היה מעורב לפני כשנתיים בתכנון של פעילי ארגון גדודי חללי אל-אקצה לבצע פיגוע בעמדה צבאית בנמל הדייגים ברפיח, במהלכו עבר הדרכה על ייצור מטען חבלה.
קון הודה, כי הוא גוייס לארגון החמאס כארבעה חודשים טרם מעצרו, והסכים לסייע לפעיל הארגון בפיגוע התאבדות נגד כלי שיט של חיל הים מסוג דבור, המשמש לביטחון שוטף מול חופי רצועת עזה. במסגרת תפקידו היה אמור קון לאמן את המתאבד בהשטת סירת דיג, אותה תיכננו למלכד מאוחר יותר על-מנת שהמתאבד יפוצץ אותה על הדבור. בחקירה עלה עוד, כי קון פעל במסגרת המנגנון הגלוי של הארגון ועסק בארגון תהלוכות של ארגון החמאס וגיוס פעילים נוספים.
במערכת הביטחון מספרים, כי החל מספטמבר 2005, עם סיום הליך ההינתקות, הסתמנה עלייה משמעותית בהיקף הברחות אמצעי הלחימה לרצועת עזה במתווים שונים. בין היתר הסתמנה עלייה גם בכמות ההברחות המתבצעות בתווך הימי באמצעות סירות דיג בכיסוי של דיג תמים, כפי שעלה גם בחקירתם של קון ונג'אר.
במערכת הביטחון מוסיפים, כי מנגנוני הביטחון הפלשתינים אינם פועלים בצורה מספקת למיגור תופעות הברחת אמצעי הלחימה לרצועת עזה, ולעיתים אף מעורבים בהברחות אלה באמצעות העלמת עין מפעילות המבריחים בתמורה לקבלת שוחד כספי, או הסדר להעברת חלק מסויים מאמצעי הלחימה לידי המנגנונים. ישנם פעילים אשר מעניקים סיוע לוגיסטי למבריחים, ואף מבצעים הזמנות מפורשות ממבריחים לביצוע הברחות אמצעי לחימה עבור המנגנונים.

תאריך:  06/02/2006   |   עודכן:  06/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים גילו סמנים ביולוגיים שעשויים לנבא את התפתחות מחלת האלצהיימר אצל אנשים הסובלים מפגיעה קוגנטיבית קלה
אסף גדות
חברת Netex השיקה גרסא נסיונית (בטא) של הגרסא החדשה של התוכנה שלה, אשר תאפשר ניווט נוח יותר באינטרנט
מחלקה ראשונה
זאת בעקבות פרסום הקריקטורות על הנביא מוחמד    סעודיה החזירה את שגרירה מדנמרק
עומר שיקלר
בארגון מפרסמים דוחות נוספים על המשך הבניה בשטחים    נכון למחצית שנת 2005, החלה בנייתן של 1,097 יחידות דיור לעומת 860 יחידות בתקופה המקבילה אשתקד
נוה יוסף
בעקבות עתירה לבג"צ שהגישה האגודה לזכויות האזרח הסכימה המדינה לפרסם את מרבית החלטות ועדות השחרורים לאסירים    הפרסום באינטרנט ובספריות בתי הסוהר יחל בעוד כ-3 חודשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il