X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השבוע נערך מבצע מיוחד של המשטרה הצבאית בפיקוד צפון למעצר עריקים נעצרו 63 עריקים במהלך השנה כולה נעצרו 620 עריקים
▪  ▪  ▪

במשך כשנה נלכדו בפיקוד הצפון כ- 620 עריקים, וממצבת עריקים של כ- 800 ירדו לרשימה של כ- 180 עריקים בלבד. כך מגלה בראיון ל- Nfc מפקד המשטרה הצבאית בפיקוד הצפון, סא"ל דורון נויהאוז. לדבריו, השנה הוקמה בפיקוד יחידה חדשה, אשר ריכזה את הפעילות בנושא.
במהלך השבוע האחרון קיימה המשטרה הצבאית מבצע חיילי נרחב במרחב פיקוד הצפון, לאיתור ומעצר עריקים משירות סדיר ומילואים. בצה"ל מספרים כי טרם המבצע, נערכה פעילות מודיעינית מוקדמת. בסיסי הכליאה והפרקליטות הצבאית נערכו לקליטת העצורים שצפוי היה שיעצרו במהלך המבצע, אשר נערך בשיתוף פעולה ותיאום עם משטרת ישראל.
בתום המבצע, אשר נטלו בו חלק כ-60 שוטרים צבאיים, בלשים, נגדים וקצינים, נעצרו 63 עריקים בסדיר ובמילואים והוחזרו לשורות הצבא. במהלך המבצע נעצרו 22 עריקים בסדיר ו-25 עריקים במילואים. כמו כן, בעקבות האפקט ההרתעתי היעיל שנוצר התייצבו השבוע בבסיסי המשטרה הצבאית שמונה עריקים בסדיר ושמונה עריקים ממילואים, בנוסף לאלו שנעצרו במבצע עצמו.
סא"ל נויהאוז סיפר, כי ערב המבצע עמדה מצבת העריקים של הפיקוד על כ- 260, ובסיומו היא צפוייה למנות כ- 180 עריקים. לדבריו, בתחילת השנה הוקמה בפיקוד יחידה אשר ריכזה את כל הבלשים. הם החלו לפעול בצורה רחבה ללכידת העריקים. לטובת היחידה הוקצו כלי רכב וכן משאבים נוספים.
סא"ל נויהואז מציין, כי מבין 180 העריקים שנותרו, כ- 60 מהם הם דרוזים והשאר יהודים. גם חיילות עורקות משירות, אמר: "מבין העריקים ישנן בפיקוד הצפון גם 19 עריקות שנפעל להחזיר לשירות גם אותן".
נויהואז הדגיש, כי מקצת מהעריקים מוגדרים כ"גרעין הקשה" של העריקים, אשר נעדרים משירות תקופה ארוכה או שלא ידוע כלל היכן מתגוררים ועתה תופנה תשומת הלב לעבר עריקים אלו. "נמשיך לבצע את המבצעים הללו. כרגע אנחנו נתמקד בגרעין הקשה - אלו שמשנים את הכתובת או שלא ידוע כלל היכן הם מתגוררים. משימה זו מצריכה הפעלת מודיעין", מספר סא"ל נויהאוז.
הוא מספר כי לעריקים שלל סיבות והסברים לעריקות. "חלקם יוצאים לעירקות בגלל מצב כלכלי קשה, או שמספרים שהם לא עריקים והכל זו בעיה של בירוקרטיה - הטופס לא נשלח או שלא ידעו שהם בכלל עריקים כי לא קיבלו הזמנה למילואים וכדומה. חלקם עריקים כי הם לא רוצים להיות חיילים".
הוא מדגיש, כי חלק חשוב מהפעילות הוא העברת המסר כי צה"ל לא מוותר על העריקים. "בפעילות למעצר העריקים חשוב לנו להעביר את המסר שצה"ל רוצה להעביר לחיילים - איש מילואים או חייל בסדיר צריכים לשרת - מי שלא משרת צריך לדעת שנתפוס אותו והוא יישפט". הוא מציין כי כשני שליש מהעריקים הם אנשי מילואים והיתר הם חיילים בסדיר. לדבריו, ישנם גם עריקים הנעדרים משירות כבר ארבע ושש שנים, חלקם הגיעו לבקו"ם, התגייסו וישר "נעלמו".
סא"ל נויהאוז מספר עוד, כי לא נתקלו במהלך המבצע בגילויי אלימות או נדרשו להפעיל כוח כדי לעצור חיילים. הוא הסביר כי למבצעים מורכבים שכאלה מוציאים עם הבלשים הצעירים גם קצינים ונגדים שהם אנשים מבוגרים יותר, אשר יכולים לפרק מצבים טוענים ולסיים אותם מבלי להפוך אותם לאירועים אלימים. הוא מדגיש, כי במידת הצורך הוא ינחה את הכוחות לוותר על מעצר, במידה ויש התנגדות רבה, ובמקום זאת הכוחות ישובו במועד אחר לאחר הערכות מתאימה.

תאריך:  17/02/2006   |   עודכן:  17/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
החשש הוא שאוהדים ינסו להצית את דגל דנמרק במחאה על הקריקטורות נגד הנביא מוחמד ובעקבות ריסוס כתובות הנאצה בקלקיליה
שלומי דיאז
נבדק חשש שהדירה בה הוחזקו שימשה כמפעל עורות או כמפעל לבשר    בן 30 נעצר בחשד להתעללות בבעלי חיים
עומר שיקלר
שר הביטחון נפגש הבוקר עם עם הממונה על מדיניות החוץ ברשות    הדגיש כי החמאס ביקשו סיוע מדיני וכלכלי מאירן    רוסיה: להכניס החמאס לתהליך השלום
ניר וייס
ענקית המחשבים השתילה את הקובץ הסודי עמוק בתוך הגירסה החדשה לתוכנת ההפעלה המהוללת שלה - ה- OS X
נוה יוסף
התנועה להגינות שלטונית טוענת כי על משרד התחבורה לקבוע בתקנות את מספר הנוסעים המקסימלי באוטובוסים    דורשים מהמשטרה לאכוף את התקנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il