X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
בישראל מאמינים כי לחץ כלכלי על הפלשתינים יביא אותם לבחור בהנהגה אחרת סקרים מצביעים על מגמה של המשך תמיכה בממשלת חמאס
▪  ▪  ▪

אישי ציבור רבים בישראל ובעולם מאמינים, כי לחץ כלכלי על הרשות הפלשתינית יוביל את האוכלוסיה הפלשתינית לבחירות חדשות, בהן תאבד תנועת החמאס את השלטון לתנועת הפת"ח. ואולם, סקר שנערך באחרונה בשטחי הרשות מעלה נתונים שונים.
על-פי הסקר, 50.5% מהמשתתפים הצהירו כי יבחרו בתנועת החמאס פעם נוספת לפרלמנט, במידה ויתקיימו בחירות חדשות, גם אם יגבר הלחץ הבינלאומי ותחול הידרדרות במצב הכלכלי. כמו כן, הם הביעו את תמיכתם בסירוב החמאס להכיר בישראל תמורת התמיכה הכספית. רק 34.6% מהנשאלים אמרו שלא יצביעו לחמאס.
הסקר נערך לאחרונה על-ידי מרכז המחקרים "אל-מוסתקבל" ברצועת עזה. בסקר השתתפו 964 גברים ונשים והוא דווח (א', 26.2.06) בסוכנות הידיעות הפלשתינית.
ממצאים נוספים העולים מהסקר מגלים, כי רוב הפלשתינים, 64% מצפים כי המצב הכלכלי ישתפר לאחר הרכבת הממשלה הבאה, ממשלה בראשות החמאס. 23.3% מהמשתתפים טענו כי לדעתם המצב לא ישתפר. 56.2% ציינו כי המצב הביטחוני ברחבי הרשות הפלשתינית ישתפר בעוד ש- 26.6% טענו שהמצב לא ישתפר.
70.1% מהמשתתפים בסקר טענו שעל החמאס לא להכיר בישראל רק בשביל לקבל סיוע כלכלי והומניטרי מישראל ומהקהילה הבינלאומית. 21.9% טענו כי על החמאס להכיר בישראל תמורת סיוע כלכלי.
חלוקים בנושא המו"מ עם ישראל; בעד הפסקת אש
בנושא קיום משא-ומתן עם ישראל הציבור הפלשתיני חלוק בדעותיו, עם יתרון קל למצדדים בקיום שיחות עם ישראל. 46.5% הצהירו כי הם בעד קיום מו"מ עם ישראל לאחר הרכבת ממשלה פלשתינית בראשות החמאס. לעומתם, 44.3% הצהירו כי הם נגד מו"מ עם ישראל.
רוב הציבור הפלשתיני, 62.5% ציינו כי הם בעד הפסקת אש ארוכת טווח - הודנה עם ישראל, בעוד ש- 30.2% התנגדו לדבר. כמו כן, 48.1% ציינו כי הם בעד המשך שיגור רקטות קסאם לישראל, לעומת40.3 נגד שיגור הרקטות.
נושא אחד שכל הציבור הפלשתיני בטוח בו: החמאס יילחם בשחיתות. 87.5% מאמינים כי החמאס יכול להילחם בשחיתות ולהעמיד לדין את האחראים לשחיתות.
בנושא הקמת ממשלה פלשתינית חדשה - הציבור מעוניין בממשלת אחדות. 65.5% תומכים בממשלת אחדות לאומית של חמאס-פת"ח, 26% תומכים בממשלת חמאס ו-7.5% תומכים בממשלה בראשות מפלגה אחרת.
מפלגות הימין בעד פגיעה כלכלית ברשות
גורמים שונים בממשלת ישראל התבטאו בשבועות האחרונים ואמרו, כי פגיעה כלכלית ברשות תוביל לבחירות חדשות בהם הציבור הפלשתיני יבחר ברשימה אחרת וינטוש את החמאס. ממצאי הסקר, כאמור, מצביעים על דברים אחרים.
דובר הליכוד הודיע, כי התנועה נגד הקלות כלכליות לרשות וכי הקלות אלו מסייעות לחמאס. נטען, כי "ההחלטה האמריקנית להמשיך בתמיכה כלכלית ברשות הפלשתינית, מהווה המשך לקריסת החזית הבינ"ל נגד החמאס, שהיא תוצאה ישירה של מדיניות הממשלה בראשות אולמרט".

תאריך:  26/02/2006   |   עודכן:  26/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מחמוד עבאס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר וייס
ביה"ד האיזורי לעבודה קיבל טענותיה של עובדת טלרד לשעבר וקבע, כי "מספר חודשים לפני יום האירוע היה עניין הפיטורים תלוי ועומד באוויר, כאשר כל שידעו העובדים כי חלק ניכר מהם יפוטרו, אך לא ידעו מי מהם יהא ברשימת המפוטרים"
עומר שיקלר
שרת החוץ תוקפת את אבו מאזן ומציינת כי הוא הופך ללא רלוונטי באיזור, בעקבות כינון ממשלת החמאס    שר הביטחון: נמשיך בסיכול הממוקד לאור הצלחותיו הרבות
עידן יוסף
המותג המוביל: שפע שוק    משרד הפרסום המוביל: בולטון פוטנציאל    יפעת בקרת פרסום מציגה: דרוג הפרסום במגזר הדתי/חרדי לסיכום שנת 2005
ברוך לוי
יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא: "מכון היצוא חתם על הסכם עם חברת "קליבלנד גרופ", שתסייע בחדירה לשוק האמריקני. ההסכם מאפשר לחברות הישראליות לפתוח שלוחה בצפון אמריקה, ולקבל סיוע בהכנת תוכנית מכירות ושיווק ואסטרטגיה"
ברוך לוי
עמיר מקוב, יו"ר המכון הישראלי לנפט ולאנרגיה, אומר: "המתיחות הפוליטית הנמשכת במזרח התיכון וחוסר היציבות במדינות נפט, כגון ונצואליה וניגריה, מביאים אותנו להניח, כי מחירי הדלק לא ירדו במהלך שנה זו"
רשימות נוספות
"ארה"ב מחזרת אחר החמאס"   /  יהונתן דחוח-הלוי
קבוצה נוצרית קטנה בעזה מאוימת בגירוש  /  עידן יוסף
"החמאס יסכים לכונן שלום בשלבים"  /  ענבל אביב
למנוע ממשלת חמאס  /  ח"כ אורי אריאל
קלף ההתנחלות  /  אליקים העצני
ישראל עושה טעות היסטורית  /  שמעון יאיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il