X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החמאס מבסס את מעמדו בעולם

רוסיה: "הקשר עם חמאס - יימשך"

הביקור במוסקבה הסתיים, ובתנועת החמאס כבר חוגגים את ההישג: סוף לבידוד הבינלאומי שר החוץ הרוסי: המגעים יימשכו בחמאס לא שוללים מו"מ עם ישראל
▪  ▪  ▪

סוף לבידוד הדיפלומטי? הממשל הרוסי מבהיר היום את כוונותיו להמשיך ולהיפגש עם בכירי החמאס, ובאותה נשימה מציע ל"מדינות המעוניינות ביציבות המזרח התיכון - לנהוג באופן דומה". הדברים נאמרו היום (ב', 06.03.06) על-ידי שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב.
הביקור של חמאס במוסקבה גרר ביקורת בינלאומית, ולחץ דיפלומטי מצד ישראל אשר התנגדה למהלך. סדרת הפגישות עם בכירי הממשל הרוסי, היו הפגנת הכוח הראשונה של תנועת החמאס לאחר עלייתה לשלטון הפלשתיני. בעיני בכיריה, הביקור רב חשיבות בעיקר משום ביסוס הלגיטימציה הפוליטית של הארגון בזירה הבינלאומית.
בחודשים האחרונים ניסה ארגון החמאס להציג פנים אחרות, ולקבע את תדמיתו כגוף פוליטי לכל דבר. במהלך תקופת הבחירות לפרלמנט הפלשתיני הושקע עיקר המאמץ בזירה הבינלאומית. היום טוענים בחמאס כי הצליחו לקטוף את הפירות. "ישראל ניסתה לבודד אותנו בזירה הבינלאומית ולהוביל לדה-לגיטימציה לכל העם הפלשתיני. הקשר עם רוסיה אינו הקשר היחיד שאנו מקיימים עם מממשלות בעולם וזו רק ההתחלה", אומר בכיר בתנועה.
בחמאס יודעים כי רוסיה יכולה להיות בעלת ברית מכריעה ומרכזית על-רקע השפעתה בקוורטט. "אני מאמין שהפגישות סייעו רבות. הסכמנו על המשך המגיעים בין הצדדים, ואני מקווה שכל האחרים אשר יכולים לתרום ליישום דרישות הקוורטט יפעלו באופן דומה", סיכם שר החוץ הרוסי במסיבת עיתונאים שקיים הערב.
לדברי השר הרוסי, "מטרת הפגישה נועדה להבהיר לחמאס את עמדותינו ולא להותיר את המסרים כתובים על דף נייר". הוא הוסיף ואמר כי "ישנה חשיבות עליונה לכך שבכירי החמאס לא פסלו על הסף את הדרישה לפעול על-פי מתווה מפת הדרכים".
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, שוחח אמש עם מ"מ ראש הממשלה, אהוד אולמרט, על-רקע התקררות היחסים בין הצדדים. פוטין הבהיר כי בשיחות עם בכירי החמאס דאגו הרוסים לשמור על האינטרסים הישראלים, והבהירו כי לא יתפשרו בסוגיות ביטחוניות. אולמרט מצידו, הבהיר לנשיא את עמדתו הנחרצת בעניין ההזמנה של הבכירים מתנועת החמאס וכינה את הצעד "טעות". לדבריו, "ישראל לא תקיים כל משא-ומתן עם ארגון טרור". התקשורת הרוסית מדווחת כי פוטין התייחס בין היתר להצעה הרוסית להעשיר אורניום אירני בשטחה.

תאריך:  06/03/2006   |   עודכן:  06/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מחמוד עבאס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי טוכפלד
מטה מיוחד באיחוד הלאומי-מפד"ל אחראי על פיתוח וביצוע של גימיקים    בתוכנית: ביקור ח"כים בפאבים, מחאה עם כבשים וחמורים בכרמיאל והדלקת נרות נשמה מול הקרנת 'גן עדן עכשיו'
עומר שיקלר
חדשות ערוץ 10 פירסמו את החלק השני של פרשת יומני עמרי שרון    סידר ג'ובים במועצות הדתיות ובמקומות נוספים    היועץ המשפטי לממשלה הודיע כי יבדוק את הפרשה
עומר שיקלר
מבקר המדינה מפרסם את רשימות תורמים למתמודדים בבחירות מקדימות במפלגות לכנסת השבע-עשרה
מתי טוכפלד
התשדירים שנחשפו היום במסיבת עיתונאים מציגים את נתניהו כאחראי בלעדי לעוני
ברוך לוי
תחזית איגוד לשכות המסחר ל- 2006: גידול של 5.3% בתוצר העסקי וירידה בשיעור האבטלה לשיעור של כ- 8.5%    ההשקעות הישירות הזרות בישראל צפויות להגיע לכ- 7 מיליארד דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il