X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בפגישתם עם בכירי הממשל הרוסי, הציגו אנשי החמאס גישה פרגמטית וסיכוי להידברות עם ישראל שעה מאוחר יותר, מבהיר ח'אלד משעל: "הדרישה לזנוח את הנשק - מנותקת מהמציאות"
▪  ▪  ▪

איך נשמעים בכירי החמאס בערבית? בעוד הם מפגינים רוח פרגמאטית מול בכירי הממשל הרוסי, ממשיכים אנשי החמאס לשגר מסרים לוחמניים ולהצהיר על המשך ההתנגדות החמושה מול ישראל. "הדרישה הישראלית שחמאס וההתנגדות הפלשתינית יזנחו את הנשק ויהפכו לגופים פוליטיים בלבד, היא בלתי הגיונית ומנותקת מהמציאות הפלשתינית", אומר (ב', 6.3.06) ראש הלשכה המדינית של החמאס, ח'אלד משעל, בראיון שהעניק לרשת אל-ערביה.
"זאת הסיבה בגללה אנו נחושים להמשיך במאמצינו ולהגן על העם הפלשתיני עם אמצעי הנשק הצנועים שברשותנו", אומר משעל. לדבריו, "הבהרנו לרוסים, ואנו אומרים כעת לעולם כולו, כי הפתרון הוא לא ההכרה בישראל כי אם סיום הכיבוש הישראלי". "איך אנחנו, הקורבנות, יכולים להכיר בסוהרים שלנו, באלה שהורגים אותנו?", שואל משעל. "מדינות ערב הכירו בישראל וכך הרשות הפלשתינית, וזה לא הביא כל שינוי בהתנהלות הישראלית".
מנהיג החמאס חזר בראיונו על הדרישה הפלשתינית לנסיגה ישראלית לקווי 67' וכן התנה את המו"מ במתן זכות השיבה לפליטים הפלשתינים. "כמו כן, אנו דורשים את הפסקת ההתנקשויות ושחרור האסירים מהכלא בישראל", הוסיף.
משעל הבהיר בראיונו ל"אל-ערביה" כי עליית חמאס לשלטון הפלשתיני הביאה לשינוי אסטרטגי באזור. "אנחנו, תנועת החמאס, שנבחרנו בבחירות דמוקרטיות לפרלמנט הפלשתיני, נשנה מעכשיו את כללי המשחק". "אנחנו אומרים לעולם", הוא מסביר, "כי שינוי התנאים המוקדמים יכול להביא לשינוי התוצאה".
משעל מבהיר: "מפת הדרכים עברה מהעולם"
משעל, שהעניק ראיון נוסף לרשת הטלוויזיה אל-ג'זירה, נשאל באשר לדרישה הרוסית לכבד את מתווה מפת הדרכים הכוללת פתרון של שתי מדינות לשני עמים. "איך החמאס יכול להתבקש לאמץ יוזמה אשר ננטשה על-ידי מקימה ואשר אינה קיימת עוד", אמר. "כל שיש עכשיו היא תוכנית הינתקות חד-צדדית".
לדברי משעל, "מפת הדרכים מתה כבר בקיץ שעבר כאשר הממשל האמריקני בוושינגטון הסכים עם היוזמה הישראלית להינתקות חד-צדדית מרצועת עזה". "הם צריכים לשאול עצמם מה הם משיגים עם תוכניות כאלה, ולא לנסות לחזור למה שכבר לא קיים", הוסיף.
מנהיג החמאס חזר בימים האחרונים על קווי המדיניות שאימצה תנועתו. בראש הרשימה: שלילת נחרצת של ההכרה בישראל - "ישראל הינה מדינה כובשת ואין לדרוש מהפלשתינים הנתונים תחת כיבוש להכיר בכובש".
בדומה לדבריו בראיון לאל-ערביה מבהיר משעל כי רק לאחר שישראל תיסוג לקווי 67', תכיר במדינה פלשתינית שבירתה ירושלים ותסכים לממש את זכות השיבה, אפשר יהיה לבקש מהחמאס לומר את עמדתה בנוגע להכרה בישראל. משעל הכחיש את הדיווחים בהם נטען שהחמאס תהיה נכונה להכיר בישראל בגבולות 48'.
בתשובה לשאלה כיצד תנהג החמאס נוכח האפשרות שישראל תבצע נסיגה חד-צדדית, לעג משעל לדרך התנהלות המדינית של ממשלת ישראל באומרו: "[אנו ננהג] כמו עם אותו סוחר אשר רוצה למכור לך [מוצר] במחיר מסוים בין אם תתמקח איתו ובין אם לאו. ישראל מציעה לפלשתינים לנהל מו"מ בהתאם למפת הדרכים בגבולות מסוימים או להתנתק באותם גבולות, והתוצאה אותה תוצאה. אני אומר אם ישראל רוצה להתנתק חד-צדדית ללא כל התחייבות מצידנו הרי זו בחירתם. הם כופים את רצונם בשטח ואנו נכפה את רצוננו בשטח".

תאריך:  06/03/2006   |   עודכן:  06/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מחמוד עבאס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
חייל צה"ל - אלירן לוגסי, בן 20 מדימונה, ואזרח פלשתיני נהרגו ושישה חיילים נפצעו באורח קל בתאונת דרכים ממערב לעיר שכם    רכב צבאי פגע בג'יפ ובמשאית שעמדו בחסם
מתי טוכפלד
מטה מיוחד באיחוד הלאומי-מפד"ל אחראי על פיתוח וביצוע של גימיקים    בתוכנית: ביקור ח"כים בפאבים, מחאה עם כבשים וחמורים בכרמיאל והדלקת נרות נשמה מול הקרנת 'גן עדן עכשיו'
יוסי עבדי
משבר חריף בין תנועת הפת"ח והחמאס, מאיים על הקמתה של ממשלת אחדות פלשתינית    בישיבתה הראשונה, החליטה המועצה המחוקקת, הנשלטת על-ידי אנשי חמאס, לבטל את כל ההחלטות שקיבלה תנועת הפת"ח בישיבתה האחרונה
עומר שיקלר
חדשות ערוץ 10 פירסמו את החלק השני של פרשת יומני עמרי שרון    סידר ג'ובים במועצות הדתיות ובמקומות נוספים    היועץ המשפטי לממשלה הודיע כי יבדוק את הפרשה
עומר שיקלר
מבקר המדינה מפרסם את רשימות תורמים למתמודדים בבחירות מקדימות במפלגות לכנסת השבע-עשרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il