X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מרוץ היוקרה: קרקע מול אוויר

קרב האלופים: עמידרור נגד שקדי

"חיל האוויר - המערכת המורכבת ביותר שאני מכיר", הסביר היום האלוף אליעזר שקדי במהלך כנס "העוצמה האווירית" יעקוב עמידרור עלה בתורו, ומיהר להציג את סדרת הכישלונות ההיסטוריים של החיל "לקאסמים לא מצאתם מענה", הוא הזכיר
▪  ▪  ▪

כוחות הקרקע נגד כוחות האוויר: זה התחיל באווירה טובה, עם פתיחתו של כנס "העוצמה האווירית" שעלה בשיתוף אוניברסיטת תל אביב ומפקדת חיל האוויר. מפקד החיל, האלוף אליעזר שקדי, עלה לבמה ופרש באריכות את משנתו הצבאית.
יממה לאחר שתקיפת חיל האוויר בעזה הביאה למותם של שלושה ילדים ונערים פלשתינים, אמר האלוף כי "אנו עושים הכל על-מנת שחפים מפשע לא ייפגעו, כל מה שרק עולה על הדעת". שקדי הסביר, עם זאת, כי לא ניתן להבטיח דבר. "זאת מלחמה ומדובר בכלי-נשק, ועל כן יכול להתרחש גם משהו אחר", הוא הדגיש.
במצגת המסוגננת היטב, הביא מפקד חיל האוויר נתונים עדכניים ולפיהם, "הצלחנו להגיע לרמה, המנוגדת לסטטיסטיקה, במסגרתה במהלך שנת 2005 נפגע רק אזרח אחד על כל 28 מחבלים שנפגעו בפעולות חיל-האוויר, וזאת לעומת אזרח אחד על כל 12 במהלך 2004".
"המערכת המורכבת ביותר"
ואז, החל מפקד חיל האוויר ב"הצגת היחיד": "חיל האוויר הוא מערכת מורכבת, אולי הכי מורכבת שאני מכיר", הוא אמר. מול אנשי התעשיות הביטחוניות ובכירי צה"ל, הסביר שקדי כי הוא אינו סבור שיש עוד מערכת שדומה במורכבותה ואיכותה בכל המערך הצבאי של היום.
"מדבריו של שקדי ניתן היה להבין כאילו חיל האוויר הוא הכוח היחיד שמרכיב את צבא ההגנה לישראל", מסביר לנו הערב גורם ביטחוני שנכח באירוע. "חיל האוויר, בעיניו של שקדי, מציג את כל הפתרונות המבצעיים, מצליח להתגבר על כל המכשולים, והתקדם באופן יוצא דופן בתקופה האחרונה, כאילו אין כישלונות בדרך", אמר הגורם.
עם סוף דבריו של שקדי, היה זה תורו של יעקוב עמידרור לעלות לבמה. שם, החל האלוף במילואים, ומי שכיהן בתפקידו האחרון כמפקד המכללות, להציג את "כתב ההגנה" של הירוקים. "אם אתה חושב שחיל האוויר זו המערכת המורכבת, אני מציע שתפנה את אותה השאלה לקודמך בתפקיד, ותראה מה הוא חושב על תפקידו הנוכחי", העיר עמידרור בנימה צינית. האלוף במילואים כיוון לכך שקודמו של שקדי, כיום הרמטכ"ל, דן חלוץ, מנהל מערכת צבאית מורכבת הכוללת בעיקרה את מערך כוחות הרגלים.
אל תשכחו את יום הכיפורים
לא בזאת תמו דברי ה"ההגנה". עמידרור החל לפרוש לעיני הנוכחים את כל סדרת כישלונות חיל האוויר לדורותיהם. הוא התייחס למלחמת יום הכיפורים: "אז מטוסים נפלו כמו זבובים", והמשיך בכישלון המערך האווירי במלחמת שלום הגליל. לדבריו, אומנם הצליח חיל האוויר להשיג שמיים נקיים, אך כשל בניסיונותיו לסייע לכוחות הקרקע. מי שהכריע את הקרב היו חוליות נ"ט ישראליות ולא כוחות משמים, הוא הסביר בתשובה לטיעוני האלוף שקדי.
עמידרור המשיך והזכיר את כישלונות חיל האוויר במדיניות הסיכולים הממוקדים. במסגרת זו הוא ציין את הכישלון בסיכולו של סלאח שחאדה, וסיים במה שקרה אך אתמול, עם מותם של שלושה צעירים פלשתינים. מטרתו של עמידרור הייתה להבהיר: חיל האוויר לא חף מטעויות. את הביקורת הנוקבת הוא הפנה גם לחוסר האונים בהתמודדות מול מציאות הקסאמים שנוחתים זה אחר זה בשטח ישראל. חיל האוויר טרם מצא פתרון לשאלה הזו, הוא העיר במקביל.
הקצינים הבכירים ואנשי התעשיות הביטחוניות וביניהם גורמים רפא"ל ו'אלביט', נעו בחוסר נוחות למשמע הדברים, הוסיף באוזננו הגורם הביטחוני. סגנון דבריו של שקדי, היה בעל נימה מוגזמת של התנשאות ושחצנות, הוא הסביר. קרב "היוקרה" בין הירוקים ואנשי האוויר, כך נראה, לא נתן את אות הסיום.

תאריך:  07/03/2006   |   עודכן:  07/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
התייחס לדבריו של מופז כי גם הנייה אינו חסין בפני התקפות חיל האוויר הישראלי
אלעזר לוין
שכרו מהקיבוץ 16 בנינים, ישפצו ב-2 מיליון שקל וישכירו אותם לסטודנטים ל-10 שנים
הדר פרבר
שלושה מתוך ארבעה חטופים נראו בקלטת אשר צולמה ביום בו פג תוקף האולטימטום שהציבו החוטפים
שלומי דיאז
הצעיר נעצר בקריית מלאכי ביחד עם שותפו לעבירה    גנבו מחשבים לצורך מכירתם    באשדוד סוכלה התפרצות לבי"ס
מתי טוכפלד
מדובר בישיבה משותפת בין גדולי התורה של אגודת ישראל, לאלה של דגל התורה    הישיבה תעסוק בנושא הבחירות    בכיר ביהדות התורה: "מדהים כמה הציבור שלנו אדיש, חייבים לעורר אותו"    ההפתעה: גם האדמו"ר מבעלז יגיע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il