X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
ביקורת חריפה על הרשויות המקומיות:

הציון על היערכות הרשויות: בלתי מספיק

חצי שנה לאחר הפינוי, והתמונה שמעלה דוח מבקר המדינה - עגומה: חוסר שיתוף פעולה בין הרשויות, אין הוראות ברורות, תקלות רבות במערכות המים והביוב, וטיפול פסיכולוגי שלוקה בחסר כל אלה עולים מדוח מבקר המדינה
▪  ▪  ▪

לא מעודד: משרד מבקר המדינה, בראשות השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס, בדק את היערכות המדינה לקליטת מפוני תוכנית ההינתקות מרצועת עזה. התוצאות קשות. בדוח המתפרסם (ד', 08.03.06) מדגיש לינדנשטראוס את כישלון שיתוף הפעולה המערכתי, ואת הצורך בקביעת מערכת מפורטת וברורה של כללים והנחיות עבור השלטון המקומי. הממצאים קשים: הוראות חלקיות בלבד, מימון שהגיע באיחור רב, והידרן של הנחיות מפורטות.
לדברי לינדנשטראוס, "אי-קבלת מידע מוקדם על המפונים, שנבע בחלקו מחוסר שיתוף פעולה של המועצה האזורית חוף עזה בראשות, אבנר שמעוני, ושל המפונים עצמם - פגע אף הוא בהיערכות הכוללת".
המבקר מסביר כי היערכות הרשויות המקומיות לקליטת המפונים, חייבו את משרדי הממשלה להקצות את המשאבים הנדרשים לרשויות המקומיות - כבר בתחילת ההיערכות לפינוי, על-פי הצרכים ועל-פי אמות מידה ברורות.
ואולם, הביקורת העלתה, כי אף שפעולות ההכנה לקליטת המפונים החלו חודשים לפני מועד הפינוי, "לא נענו פניותיהן החוזרות ונשנות של הרשויות להקצות להן משאבים". חלק מהפעולות נעשו על-ידי הרשויות המקומיות הקולטות ללא אישור תקציבי, ובניגוד להוראות חוק יסודות התקציב, מסביר המבקר. כך למשל, הרשויות הוציאו כספים בגין הסעות תלמידים, הקמת מבנים, רכישת ציוד וקליטת כוח אדם - "בלא שהיה להם מקור תקציבי לכך".
לינדנשטראוס קובע כי הממשלה יצרה חוסר ודאות בכך שלא קבעה כללים ברורים וידועים מראש לגבי אופן הקצאת הכספים לרשויות המקומיות. "עולה חשש כי חוסר הוודאות והעמימות פתחו פתח ל"חיזור על הפתחים" מצד ראשי הרשויות המקומיות ולאי-שוויון בין הרשויות המקומיות הקולטות", הוא כותב.
משרד מבקר המדינה מדגיש כי הוא רואה בחומרה את העיכוב המתמשך בהעברת מלוא התקציבים שאושרו לרשויות המקומיות, "עיכוב שנבע מעמימות באשר למודל התקציבי שנקבע לתיקצוב הרשויות המקומיות ומבזבוז זמן וחילופי דברים בין הרשויות המקומיות לממשלה". מן הראוי, אומרים אנשי המבקר, כי משרד ראש הממשלה ומשרד הפנים יפעלו להעברתם בהקדם.
"תקלות רבות במערכות המים והביוב"
דוח המבקר מעלה גם, כי הרשויות המקומיות לא שותפו בפיקוח על עבודות התשתית שנעשו באתרי הדיור הזמניים, אף שהן אמורות לתחזק אותן בעתיד. בבדיקות מעקב נתגלו תקלות רבות בתשתיות של מערכות המים, הביוב והחשמל בפרויקטים שהיו באחריות משרד הבינוי והשיכון. "באתרים אחרים לא נתנו פתרונות ניקוז הולמים", נכתב בדוח.
גם תחום החינוך לא נעלם מעינו של לידנשטראוס. משרד המבקר מעלה כי שבועות לאחר הפינוי פעלו באתרי הפינוי גני ילדים חסרי ציוד בסיסי, בלי שהושלמו בהם כל עבודות הפיתוח. גם כשלבסוף רכשה המועצה האזורית את הציוד החסר, טוען המבקר, "לא הועברו לה הכספים בגין הרכישות שביצעה בטענה שכספים אלו מהווים חלק מההקצבה הכוללת שקיבלה".
שכחו את הטיפול הפסיכולוגי
תמונת הפינוי ממשיכה ומעלה סימנים קשים. על-פי נתוני הדוח, פעולות רווחה התעכבו, או לא נעשו כלל, בשל מחסור בכוח אדם. עקב מחסור זה, לא בוצע מיפוי מלא למשפחות סמוך להגעתם לאתרים בהם נקלטו. "גם פעילותן של סדנאות ופעילות קהילתית נפגעה עקב חוסר במבנים ועיכוב בקבלת ההחלטה לגבי מימונם". לטענת המבקר, הטיפול במרכזי הדיור - כשל: "מינהלת סל"ע שיכנה כ-30 משפחות של מפונים במלון באשקלון שלא היה לו רישיון עסק במשך השבועיים הראשונים של חודש אוגוסט", נטען.
"על השירות הפסיכולוגי של משרד החינוך ועל מינהלת סל"ע", טוען המבקר, היה להנחות את העיריה באשר להיקף הסיוע הפסיכולוגי שינתן במרכזי הדיור הארעיים ולמימונו. היעדרן של הנחיות ברורות לשירות הפסיכולוגי העירוני גרם לאי-הבנת חובתו בהיקף הקצאת הפסיכולוגים ובמימונה, והקשה על מתן הסיוע הנדרש, הודגש.

תאריך:  07/03/2006   |   עודכן:  08/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעל לוי
סקר שנערך לרגל יום האישה הבינלאומי מגלה, כי אמון, משחק מקדים והנאה מסקס חשובים לנשים הישראליות    אפילו מאוד חשובים    37% מקיימות יחסי מין מעל ל-3 פעמים בשבוע
יוסי עבדי
עכשיו זה כבר מתוך הפרלמנט הפלשתיני: מחמוד א-זהאר אומר במסגרת הפגנה למען שחרור האסירים: "ארגון החמאס לא מפחד, ולא יהסס, לחטוף חיילים ציוניים במטרה לשחרר את אנשי ההתנגדות"
שלומי דיאז
המדובר בעיסאם זועבי    סייע לחלץ שוטרים שהמון זועם שניסה לפגוע בהם בכניסה לכנסיית הבשורה בנצרת
יהונתן דחוח-הלוי
שיר ילדים המתפרסם בעיתון הילדים של החמאס מאדיר את ערך הג'יהאד נגד "הפולשים הישראלים" - החמאס ממשיך לחנך את הדור הצעיר, במוסדות החינוך הכפופים לה, ללכת בדרך המחבלים המתאבדים המוצגים כמודל לחיקוי
עומר שיקלר
סוכם מתווה עקרונות הסכם העבודה להפרטת ופיצול בז"ן    במסגרת ההסכם נקבע הביטחון התעסוקתי של העובדים וכן נקבעו מענקי הפיצול וההפרטה להם יזכו העובדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il