X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"המפונים נפגעו בגלל התרשלות המנהלת", כך מעלה דוח מבקר המדינה תקציבים התעכבו, כוח האדם היה חלקי בלבד, הממשלה לא נערכה לדיור המפונים, הנזק שנגרם לרכוש במכולות - גדול
▪  ▪  ▪

בחודש אוגוסט 2004 החלה לפעול מנהלת סל"ע, לאחר שהוקמה על-ידי משרד ראש הממשלה במטרה לספק מענה למשפחות מפוני תוכנית ההינתקות. בהחלטת הממשלה מיוני 2004 נקבע, בין היתר, כי הממונה על התקציבים במשרד האוצר, בתיאום עם מנכ"ל משרד רה"מ ומנכ"ל משרד המשפטים, יעמיד לרשות מינהלת סל"ע, בתוך חודש ימים ממועד קבלת ההחלטה, תקציב מתאים ומשאבים נוספים לפעולותיה. חצי שנה לאחר ההינתקות קובע המבקר: זה לא קרה.
הביקורת של מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, העלתה שמשרד האוצר עיכב באופן בלתי סביר את הקצאת המשאבים הדרושים לתחילת פעילותה של מינהלת סל"ע. הביקורת נגד ראש מינהלת סל"ע קשה לא פחות מחיצי הביקורת שנורו לכיוון הממשלה. מנכ"ל משרד רה"מ וראש מינהלת סל"ע, "פעלו בעצלתיים ולא איפשרו קליטה מהירה של עובדים הנחוצים למינהלה. עקב כך לא קלטה המינהלה במועד בעלי תפקידים חיוניים, מה שהיה אחד הגורמים המרכזיים לליקויים בטיפולה של המינהלה במפונים מיד לאחר הפינוי".
מדוח המבקר עולה, כי בסוף אפריל 2005, כשלושה חודשים וחצי לפני הפינוי, היו במינהלת סל"ע 15 עובדים ושני יועצים בלבד. באותו מועד, מדגיש המבקר, עדיין לא גויסו אחראי ליום הפינוי, מנהל תחום סיוע חברתי, וכן נעדרו מרבית העובדים שתוכנן להעסיק באזור הדרום.
הטיפול במפונים מיד לאחר הפינוי - לקוי
בחודשים שקדמו למועד הפינוי עסקה מינהלת סל"ע בהכנת פתרונות דיור זמניים למתיישבים. במשרד המבקר מודעים לכך שבמידת מה התעכבה השלמת הכנתו של הדיור הזמני, גם בגלל חוסר שיתוף הפעולה של המתיישבים עם המינהלה. עם זאת, מדגישים, נמצא שעוד לפני הפינוי מינהלת סל"ע ומשרד רה"מ לא הסיקו ממכלול המידע שהיה לפניהם כי יש מחסור בפתרונות דיור זמניים מוכנים, ו"כי בשל מחסור זה יישארו רבים מהמפונים בדיור הארעי זמן ממושך".
המבקר מעלה בדוח המעודכן כי במסמכי מינהלת סל"ע נמצאו הערכות בדבר מספר המפונים שיזדקקו לדיור ארעי, וראש המינהלה "היה ער לצורך להתכונן לתרחישים שונים". אולם, נכתב בדוח, "המינהלה לא נערכה מראש לקלוט בדיור ארעי את מספר המשפחות התואם את הערכותיה". גם אם הממשלה שכרה מספר רב של חדרים בתוך פרק זמן קצר, הם טוענים, הדבר נעשה בעיקר סמוך למועד תחילת הפינוי ולאחריו, ולכן היא נאלצה להקים מרכזים רבים לדיור ארעי שלא כמתוכנן, ועקב כך לא היו במינהלת סל"ע די עובדים לטיפול במפונים בכל המרכזים האלה.
עוד עולה כי בתוכנית של מינהלת סל"ע לקליטת המפונים במרכזי דיור ארעי "לא נקבע כמה עובדים מכל תחום, למשל עובדים סוציאליים, יהיו בהם כדי לסייע בקליטת המפונים". המינהלה, טוענים במשרד המבקר, גם לא נערכה כנדרש לאיוש מרכזים אלה באנשי מקצוע בתחום הרווחה ובאחראים לענייני לוגיסטיקה, בין השאר משום שחודשים אחדים לפני הפינוי חסרו לה עובדים חיוניים, כגון מנהל תחום סיוע חברתי ויועצים לאחראי ליום הפינוי.
"אוטובוס המפונים נסע שעות - ולא עצור"
במהלך הבדיקה הגיעו למשרד מבקר המדינה תלונות של מפונים על סבל שנגרם להם בנסיעתם מחבל עזה למרכזי הדיור הארעי. התברר כי חלוקת האחריות בין הגופים השונים שהשתתפו בפינוי המתיישבים התמקדה בסוגיה של אבטחת כלי הרכב שהסיעו את המפונים ומניעת חזרתם ליישובים שמהם פונו, ולא ניתנה הדעת על סוגיות אחרות, כמו הצורך בליווי המפונים גם בידי נציג רווחה והצורך בעצירה להתרעננות בעת נסיעה ארוכה.
"התנהלות זו הייתה בלתי ראויה", כותב מבקר המדינה. על-פי טענות המפונים, יש אוטובוסים שהסיעו מפונים ברציפות במשך שעות רבות בלי לעצור כדי לאפשר להם להתרענן.
ביקורת נוקבת עלתה גם בנושא המכולות לאיכסון המטלטלין של המפונים. הדוח מעלה ליקויים קשים בטיפולו של משרד הביטחון ושל מינהלת סל"ע בתלונות של מפונים על נזקים שנגרמו לרכושם שהועבר במכולות. עוד עלה, שמשפחות רבות שעדיין שוהות במרכזי דיור ארעי אינן רשאיות להוציא חפצים ממכולותיהן המאוחסנות באתר קסטינה.

תאריך:  07/03/2006   |   עודכן:  08/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעל לוי
סקר שנערך לרגל יום האישה הבינלאומי מגלה, כי אמון, משחק מקדים והנאה מסקס חשובים לנשים הישראליות    אפילו מאוד חשובים    37% מקיימות יחסי מין מעל ל-3 פעמים בשבוע
יוסי עבדי
עכשיו זה כבר מתוך הפרלמנט הפלשתיני: מחמוד א-זהאר אומר במסגרת הפגנה למען שחרור האסירים: "ארגון החמאס לא מפחד, ולא יהסס, לחטוף חיילים ציוניים במטרה לשחרר את אנשי ההתנגדות"
שלומי דיאז
המדובר בעיסאם זועבי    סייע לחלץ שוטרים שהמון זועם שניסה לפגוע בהם בכניסה לכנסיית הבשורה בנצרת
יהונתן דחוח-הלוי
שיר ילדים המתפרסם בעיתון הילדים של החמאס מאדיר את ערך הג'יהאד נגד "הפולשים הישראלים" - החמאס ממשיך לחנך את הדור הצעיר, במוסדות החינוך הכפופים לה, ללכת בדרך המחבלים המתאבדים המוצגים כמודל לחיקוי
עומר שיקלר
סוכם מתווה עקרונות הסכם העבודה להפרטת ופיצול בז"ן    במסגרת ההסכם נקבע הביטחון התעסוקתי של העובדים וכן נקבעו מענקי הפיצול וההפרטה להם יזכו העובדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il