X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מכון ון ליר: דוח דוברת - החמצה

מחסור חמור במורים צפוי בשנים הקרובות

ספר חדש שמתפרסם בהוצאות ון ליר והקיבוץ המאוחד קובע: הדוח מיישם שגיאות שנעשו ברחבי העולם מוסיף: המו"מ להפעלת הדוח היה אגרסיבי וכוחני והיה ניסיון לגייס את דעת הקהל לפתרונות של האוצר
▪  ▪  ▪

בשנים הקרובות צפוי מחסור חמור באלפי מורים בחינוך היסודי בישראל. המכללות להוראה דיווחו בשנים האחרונות על מחזורים מדולדלים. למרות הנתונים והמחסור הצפוי המליצה ועדת דוברת על צמצום משמעותי של מכסות סטודנטים להוראה. כך חושף הספר "לקראת הפיכה חינוכית" שמתפרסם היום (יום ה', 9.3.06) בהוצאות מכון ון ליר והקיבוץ המאוחד בעריכת פרופ' דן ענבר.
הספר מציג תמונות מצב עדכנית וביקורתית על דוח דוברת ויישומו. מחברי הספר מבקרים את הדוח וקובעים כי למעשה דוח דוברת לרפורמה בחינוך הוא - החמצה. לטענתם, הדוח מיישם באופן שיטתי את השגיאות שנעשו ברחבי העולם ברפורמות בחינוך.
בספר משתתפים 32 כותבים המייצגים קשת רחבה של מיטב המומחים מתחומים שונים בכלכלה, חברה, פילוסופיה וחינוך. המאמרים מציגים ניתוח חדשני המעורר את השיח הציבורי והמקצועי על עובדת ועדת דוברת ויישום הדוח.
בספר מבקר פרופ' רמי פריסמן, לשעבר נציב שירות המדינה את המדיניות האגרסיבית של הממשלה ומשרדי החינוך והאוצר ביחסם לארגוני המורים. לדבריו, היתה שקיפות אך לא שיתופיות. "מבחינה זו דוח ועדת דוברת הוא - החמצה", מדגיש פרופ' פרדימן, ומוסיף: "הליך של פעולה חד-צדדית של המעסיקים כלפי ארגוני המורים אינו ניסיון לבצע את הרפורמה ולשפר את החינוך, אלא הוא בראש ובראשונה ניסיון לגייס את דעת הקהל ואת הציבור לפתרונות הרצויים של האוצר".
גם חוקרים אחרים מציגים תמונה קשה בניסיון ליישם את הדוח בבתי הספר. על-מנת להקיף גם את זרם החינוך החרדי ניתנו לו הקלות והסתייגויות שלמעשה הוציאו את החינוך החרדי ממסגרת הרפורמה. מהספר עולה עוד כי קיים פער גדול בין דברים שסוכמו בדוח לבין הצעת החוק בפועל.
עוד עולה חוות דעת קשה וניסיון להוליך שולל את ארגוני המורים, מדיניות בוטה וכוחנית שניסתה לפתור בעיות באמצעות חקיקה והתייחסות מזלזלת למורים ולנציגיהם.
מהספר עולה כי מרבית העוסקים בתחום החינוך, כולל ארגוני המורים, מסתייגים ונזהרים מדוח דוברת והשלכותיו על החינוך, אך אינם מוכנים לקבור אותו. הרפורמה מופעלת כיום באופן חלקי ב-45 יישובים בארץ. צויין, כי הפעלתה של ועדת המחקר אשר היתה אמורה לבדוק את יישום דוח דוברת לא החלה בעבודתה, מפני שעדיין לא התקבל אישור רשמי לבצע את הבדיקה.
בימים אלה מתגבשת יוזמה לפיתוח אמנה חינוכית שמטרתה לקיים דיאלוג מתמשך שיביא ליישום ותיאום במהלכים של רפורמה בחינוך, בהשתתפות משרד החינוך, הרשויות המקומיות, האקדמיה, ארגון המורים והסתדרות המורים.
במהלך שעות אחר-הצהריים ייערך במכון ון ליר כנס בהשתתפות עורך הספר, פרופ' דן ענבר, ד"ר שמשון צלינקר, מנהל מכון ון ליר, ד"ר שמשון שושני, לשעבר מנכ"ל משרד החינוך והמיועדים לתפקידי שרי החינוך: פרופ' אוריאל רייכמן, ח"כ פרופ' יולי תמיר ונציגי ארגוני המורים: רן ארז ויוסי וסרמן. בכנס ידונו המשתתפים בנושא הפוליטיזציה והרפורמה בחינוך.

תאריך:  08/03/2006   |   עודכן:  09/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
הכרזת הנשיא באה בעקבות שביתה של 4,000 עובדים בתעשיית הנפט שקיצצה בתפוקה של חברת הנפט הלאומית
ענבל אביב
עלייה של 3% במספר משרות השכיר    עלייה בשכר הממוצע נרשמה בעיקר בענף השירותים העסקיים ובענף הבנקאות, ביטוח ופיננסים
אורון חדי
שימש כקצין ביטחון במעלה אדומים וניצל מינית נשים פלשתיניות    השופט משה רביד: "מעשיו מעוררים גועל וסלידה"
יפעת גדות
ג'וזפין ציפתה כי הציבור הרחב יקבל בזרועות פתוחות את ההמצאה החדשה אך רק בתי מלון ומסעדות גדולות רכשו אותה
הדר פרבר
לאחר ש- 58 בני אדם נהרגו בפיגועים    לא ידוע מי עמד מאחורי הפיגועים, אך ראש הממשלה ההודי, מנמוהן סינג, אמר כי מדובר בהתקפת טרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il