X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לדבריו: "יש לשאוף למזרח תיכון נקי מנשק גרעיני" בוש: אירן מהווה דאגה ביטחונית חמורה חבייר סולאנה: "זו רק ההתחלה. בהמשך יתכנו סנקציות על טהרן"
▪  ▪  ▪

שר החוץ הבריטי, ג'ק סטרו, אומר (שישי, 10.03.06) בראיון לערוץ 4 בטלוויזיה הבריטית, כי "בריטניה שואפת למזרח תיכון נטול נשק גרעיני". אחרי שפעלנו מול עירק ולוב, הוא מסביר, "נותר איום פוטנציאלי מצד אירן וישראל". לדבריו, "אם אנחנו רוצים מזרח תיכון ללא נשק גרעיני, עלינו להסיר את האיום האירני, כולל האיום התיאורטי למחוק את ישראל מהמפה, ולאחר שנעשה זאת", הוא מבהיר, "אז ניתן יהיה לפעול גם ביחס לישראל".
"אין לנו בעיה כי לאירן יהיו יכולות טכנולוגיות לצורכי שלום", טוען שר החוץ הבריטי. "ועם זאת", הוא מסביר, "לא נוכל לעצור את המאמצים הבינלאומיים עד שנהיה בטוחים כי אלה אכן כוונותיה של אירן". נכון לעכשיו, אמר, האירנים טרם סיפקו תשובות ברורות לדרישות הבינלאומיות.
בוש: אירן - דאגה ביטחונית חמורה
נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש, ממשיך את המסע הדיפלומטי-תקשורתי נגד המשטר האירני, ואומר (יום ו') כי "אירן מהווה דאגה ביטחונית לאומית חמורה". דבריו של בוש באים על-רקע התבטאותו של כהן דת אירני, ולפיהם "למרות הניסיון לשדר עצמאות, האיחוד האירופי עדיין משמש בבחינת בובה בידי האמריקנים".
בוש הבהיר כי למרות ניסיונות ההכחשה, אירן רוצה לעשות שימוש בכוחות הגרעיניים שלה לצורכי מלחמה. "לכן זה חשוב כי ארה"ב תמשיך לעבוד בשיתוף פעולה עם מדינות נוספות על-מנת להגיע לפתרון דיפלומטי, תוך התמודדות עם האיומים מצדו של אחמדינג'אד", אמר.
בעוד בוש ממשיך להפיץ את גודל הסכנה הטמונה באיום הגרעין, מבהיר לראשונה האחראי על מדיניות החוץ באיחוד, חבייר סולאנה, כי "ייתכנו סנקציות על אירן". לדבריו, " אנו רק בהתחלת הדרך. בשלב מאוחר יותר, לא ניתן יהיה לפסול לחלוטין הטלת סנקציות". הכל תלוי באופי הסנקציות, הוא מבהיר בראיון לעיתון אוסטרלי.
נציבת קשרי החוץ של האיחוד האירופי, בניטה פררו-ולדנר, אומרת כי "מו"מ דיפלומטי יכול לפתור את הסוגיה האירנית". לדבריה, מדובר באפשרות שעדיין קיימת, ואירן יכולה למנוע את הטלת הסנקציות במידה ותפעל במתווה הנכון. "הדיון במועצת הביטחון של האו"ם הוא לא סוף המסלול לדיפלומטיה", היא מדגישה.
מאחורי הקלעים: מאבק על נוסח ההחלטה
ביום רביעי (8.3.06) הגישה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית דוח מקיף למועצת הביטחון של האו"ם, במסגרתו התייחסה לשאלת הגרעין האירני. חמש המדינות הקבועות במועצה, צפויות, כך לפי דברי בכירים, להיפגש בנפרד, עוד בטרם כינוס 15 המדינות החברות, במטרה לגבש עמדות.
על-פי ההערכות, בתחילה צפויה מועצת הביטחון לדרוש מאירן להכיר בהחלטות הסוכנות הבינלאומית, ולא תטיל עליה סנקציות מיידיות. ואולם, מאחורי הקלעים, המתח בשיאו. רוסיה וסין, אשר הביעו תמיכה מסויגת באירן, מהוות את נקודת המכשול המרכזית של האמריקנים. לב המחלוקת נטוע עתה בשאלת נוסח ההחלטה של מועצת הביטחון. ארה"ב, מצידה, ממשיכה בלחץ הדיפלומטי, ולא נכנעת לתכתיבים ממוסקבה.
"אנו מתכוונים ללחוץ על המדינות השונות, ואנו מקווים לזכות בתשומת ליבה של אירן", אומר שגריר ארה"ב באו"ם, ג'ון בולטון. לדבריו, "זהו המבחן האמיתי של מועצת הביטחון. אם אירן לא תיסוג מעמדותיה הנוקשות להמשיך בייצור הגרעין, נאלץ להכריע באשר לצעדים הבאים שיהיה צורך לנקוט בהם". עם זאת, באיחוד מתעקשים על סדרת פתרונות דיפלומטיים. שר החוץ הצרפתי חוזר ומדגיש כי מדינתו לא מעוניינת "להעניש את אירן". לדבריו, "מטרתנו היא פוליטית, ולא נועדה לפתרון את הסכסוך בדרכי הכוח".

תאריך:  10/03/2006   |   עודכן:  10/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
ארה"ב מזועזעת: בני 10 ו-13 צפו בסרט פורנוגרפי והחליטו לאנוס ילדה בת 5    לאחר שסיפרו לאביהם, הוא החליט לטשטש ראיות ולחנוק את הילדה למוות    הילדים נעצרו, המשטרה במצוד אחר האב
יוסי עבדי
בכירים באיחוד האירופי מבהירים כי "הרשות הפלשתינית לא תקבל סיוע כלכלי במידה וחמאס לא יתפרק מנשקו"    בחמאס בונים על "סיוע ערבי"    התקווה הגדולה: אירן
עידן יוסף
יו"ר הליכוד מכריז כי לא יבצע כל הינתקויות או מהלכים חד-צדדים    מדגיש: "בניתי ולא עקרתי אף יהודי"    הכלכלה צומחת היום לשיא
טלספורט
אילו הם שני המשחקים המרכזיים שנפלו בהגרלת רבע גמר ליגת האלופות שנערכה הצהריים בפריז    שני המשחקים הנוספים: אינטר או איאקס - ויאריאל, בנפיקה - ברצלונה
ניר וייס
בלחץ חברים רבים באסיפה הלאומית, הסכימה הממשלה להחזיר לדיון את הצעת החוק, המבקשת לאפשר הורדות של חומרים מוגנים בזכויות יוצרים באינטרנט עבור תשלום חודשי נמוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il