X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מזכ"ל החזית העממית אינו מכיר בסמכות ישראל לשפוט אותו "אני חטוף ולא עצור", אמר היום בכירים פלשתינים כבר פנו במכתבים לארה"ב ובריטניה טוענים: ישראל מפרה חוק בינלאומי. "לא ניתן לשפוט אדם פעמיים"
▪  ▪  ▪

עו"ד מחמוד חסן, פרקליטו של מזכ"ל החזית העממית, אחמד סעדאת, מספר היום (שישי, 17.03.06) כי מרשו מסרב לענות לשאלות חוקריו. לדבריו של חסן, סעדאת איננו מתכוון לשתף עם מערכת המשפט הישראלית, כיוון שהוא רואה עצמו כ"חטוף בידי צה"ל".
סעדאת, מצידו, ממשיך להאשים את הממשל הבריטי והאמריקני במעצרו, וטוען כי פעילות צה"ל התאפשרה רק לאחר שיתוף הפעולה בין הצדדים. "הכל היה מתוכנן. הישראלים ידעו בדיוק מתי המשקיפים התכוונו לנטוש את הכלא ביריחו", טענו היום מקורביו של סעדאת.
אמש החליט פרקליט המדינה, ערן שנדר, כי לישראל יש סמכות להעמיד לדין את רוצחי השר זאבי. גורמי משפט העריכו היום כי אם יוחלט להעמידם לדין, יהיה זה במסגרת הערכאה אזרחית ולא בבית משפט צבאי.
"מטרת ישראל: למוטט אותנו"
ברשות הפלשתינית נמשך הלחץ לשחרור סעדאת, בעוד הבכירים מנסים להעביר את הדיון לזירת המשפט הבינלאומי. סאיב עריקאת, ראש מחלקת המו"מ של אש"ף, אמר היום כי לישראל אין סמכות חוקית להעמיד לדין את רוצחי זאבי. "הסכם הביניים שנחתם בין הצדדים", הוא טוען, "קובע בבירור כי אדם לא יעמוד פעמיים לדין על אותה עבירה". לשיטתו, מאחר וחברי חוליית הרוצחים הועמדה לדין בחודש אפריל 2002, ונדונה לעונשי מאסר בגין הרצח, "אין לישראל הכשר חוקי להעמידם לדין בשנית".
עריקאת שיגר הבוקר מכתב רשמי לשגריר ארה"ב ובריטניה, ודרש כי יתערבו מיידית כנגד "ההפרות הישראליות". במכתבו, מצא עריקת הסבר מקורי לרציונאל שעמד מאחורי ההחלטה לקיים את הפעילות ביריחו: "מטרתה של ישראל היא למוטט את הרשות הפלשתינית וכך להמשיך במדיניות החד-צדדית כאילו אין פרטנר פלשתיני".
עקיראת הוסיף וכתב: "אינני מבין מדוע ממשלת ישראל לא בחנה את ההצעה הרשמית שלנו, אשר הוגשה כבר בשבוע שעבר, ולפיה נעביר את העצורים למתחם המוקטעה במטרה שיהיו תחת פיקוחו של אבו מאזן, וללא משקיפים?".
קריאה: "אבו מאזן - תתפטר!"
בכירים בתנועת הפת"ח ממשיכים, גם היום, להטיל ביקורת נוקבת על גבו הצר של יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, תוך שהם מאשימים אותו "במעצרו של סעדאת והעברתו לידי הכוחות הישראלים". אנחנו דורשים שהוא יצהיר על פירוקה המיידית של הרשות הפלשתינית, אמר הערב בכיר בתנועה.
הימים האחרונים היו ימים קשים עבור היו"ר. הביקורת הקשה נוחתת הן מבית והן מחוץ. גם בכירי החמאס ניצלו את הפתח הפוליטי ומיהרו להגדיר את אבו מאזן כ"אחראי להצלחתו של המבצע הישראלי". "אם היית חוזר בזמן לשטחי הרשות, דבר מזה לא היה קורה. היינו מצליחים להגיע להסכמות, ולהשאיר את סעדאת עם בני עמו הפלשתינים", טענו אמש בחמאס.
לא מחדשים: גם היום נמשכת שגרת האיומים מצד החזית העממית ובכירי גדודי חללי אל-אקצה. "הגדודים", הבהיר הערב גורם בארגון, "לא הפסיקו לרגע לתכנן פיגועים כנגד הכיבוש הישראלי. לא נתבונן בשילוב ידיים על טבח העם שלנו". כבר בערב מבצע המעצרים, הודיעו אנשי הארגון כי מעתה הם מעמידים כיעד למתקפה "כל מנהיג ישראלי, כל אזרח וכל חייל". "כולכם על הכוונת", הם הבהירו. במערכת הביטחון הוחלט בימים האחרונים להגביר את רמת ההיערכות מחשש לפיגועי נקמה.

תאריך:  17/03/2006   |   עודכן:  18/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי גלסקה
קשר מכבי חיפה שמסיים את חוזהו אצל האלופה בתום העונה מבוקש בבירה    בסביבתו של השחקן מספרים: זנדברג ישחק בעונה הבאה בבית"ר
אלעזר לוין
רכש מאי.די. בי. פיתוח 63.8% מהמניות ב- 25% מעל מחיר השוק    השליטה תעבור בנובמבר, עם תשלום 198 מיליון דולר    תיתכן פרישת המנכ"ל דוד לב ובכירים אחרים - סורוקה עשוי לחזור    מעכשיו: בוימגלרין ואפריקה-ישראל לא רק שותפים - אלא גם יריבים
אלעזר לוין
הושלמה העיסקה למכירת חלקה של סולל בונה, 50 אחוז, בפרויקט ענק לבנית 1,070 דירות בחדרה    נסים סגרון יכנס במקומה
אלעזר לוין
טוענת בביהמ"ש: הבוררת חרותה הראל התעוורה במהלך הבוררות    "גילתה עוינות כלפי עמידר"    "התעלמה מדיני הראיות"    זוהר חי תבע פיצויים מעמידר בגין עיסקה למכירת 165 דירות שלא יצאה לפועל
ניר וייס
דוברי החברה מסרו, כי ההשקעה בת כמיליארד הדולר בספקית האינטרנט האמריקנית תושלם במהלך הרבעון השני של השנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il