משרד החינוך מדווח על שיפור משמעותי בהכרת הארץ אצל תלמידי חטיבות הביניים. כ-80% מהתלמידים שהשתתפו בשלב הבית ספרי של חידון גיאוגרפי "ארץ מולדת", ידעו למקם על המפה את האזורים: רמת הגולן, ערבה, עמק יזרעאל, לעומת המצב בשנה שעברה כאשר רק כ- 60% ידעו למקם אזורים אלה.
גם בשאלות בנושאים סביבתיים, כמו שיטות למניעת זהום אוויר, נזקים הנגרמים מבנייה באזור החוף של ישראל ועוד, גילו כ- 85% מהתלמידים ידע והבנה ברמה טובה.
מורים מ- 110 בתי ספר שהשתתפו בחידון, דיווחו כי השיפור נגרם כתוצאה ממתן דגש רב יותר לשימוש במפה, על-פי המלצות הפיקוח על הוראת הגיאוגרפיה. כמו כן, התלמידים מגלים עניין רב בנושאים סביבתיים אקטואליים. עצם קיומו של החידון מדרבן ללמוד נושאים אלה. בבתי ספר רבים נערכו חידונים בית ספריים בהשתתפות כל תלמידי בית הספר, מורים ומנהלים.
יצוין, כי השנה עלה מספר בתי הספר מהמגזר הערבי שהשתתפו בחידון, עליה של כ- 40% לעומת שנה שעברה. באירוע המחוזי במוקד חיפה וצפון שנערך בכרמיאל, 15 מבין 30 בתי הספר שהשתתפו בו היו מהמגזרים הלא יהודיים.
לשלב הארצי שיתקיים ב- 21.3.06 באוניברסיטת בר-אילן, עלו 2 בנות ו- 10 בנים. מורים מדווחים כי בנים מעוניינים להשתתף בחידונים ותחרויות יותר מבנות, 85% לעומת 15%. 7 מתוך 12 העולים לגמר הם מבתי ספר של החינוך ההתיישבותי.
בחידון תומכים 10 גופים ובהם גופים ירוקים כמו המשרד לאיכות הסביבה, רשות הטבע והגנים, קק"ל וגופים המשתדלים לשמור על הסביבה כמו חברת החשמל ומקורות. רק בימים אלה נסגרה תחנת הכוח רדינג על-ידי המשרד לאיכות הסביבה.