X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העמותה לקידום יום חינוך ארוך מייצגת בעתירה את ועד ההורים של בית ספר ברהט בעתירה נטען, כי החוק מחייב את משרד החינוך לקבוע תשלומים מדורגים לרשויות כדי להבטיח שכל הילדים יזכו לארוחה
▪  ▪  ▪

העמותה לקידום יום חינוך ארוך עתרה הבוקר לבג"צ כנגד משרד החינוך בטענה, כי הוא מפר את חוק ארוחה יומית משנת 2005 שמחייב אותו לקבוע את חלקן של הרשויות במימון הארוחות לפי מצבן הכלכלי.
העמותה טוענת בבג"צ, כי סירוב משרד החינוך לקבוע שיעורי השתתפות שונים לרשויות השונות יוצר מצב האבסורדי שבו דווקא הילדים העניים ביותר ברשויות העניות ביותר לא אוכלים ארוחה חמה.
העמותה מייצגת בעתירה את ועד ההורים של בית הספר אלזהרא ברהט, ש- 140 מהתלמידים בו אינם עומדים בתשלום המופקע של 3 ש"ח ביום, שנדרש מכל ילד עבור ארוחה חמה (פי שש מעל מה שקבעה ועדת החינוך לתשלומי הורים). לטענת העותרים, נאלצים מדי יום אותם 140 ילדים להתבונן בחבריהם לכיתה נהנים מארוחה חמה, ואילו הם נשארים רעבים.
בעתירה, שהוגשה על-ידי עורכות הדין רעות בגס ויעל מקליס מהעמותה לקידום יום חינוך ארוך, נטען כי החוק מחייב את משרד החינוך לקבוע תשלומים מדורגים לרשויות המקומיות, וזאת כדי להבטיח שגם הילדים ברשויות העניות ביותר, שאינן יכולות להשתתף במימון הארוחות היומיות יזכו לארוחה.
בגס ומקליס טוענות שלמרות שחלפה למעלה משנה, משרד החינוך לא טרח עד היום לקבוע את שיעורי ההשתתפות של הרשויות במימון הארוחות, ובמקום זאת החליט באופן גורף ובלתי חוקי לקבוע תשלום זהה על כמאה רשויות מקומיות מבלי שיינתן כל משקל ליכולת הכלכלית השונה של כל רשות, ובניגוד להוראות חוק ארוחה חמה שמחייבות את משרד החינוך לקבוע מדרג לפי יכולת סוציו-אקונומית של כל רשות ורשות.
יו"ר העמותה, עו"ד רות דיין מדר: "בית ספר אלזהרא הינו רק דוגמא אחת למדיניות 'בת היענה' של משרד החינוך, אשר אינו פועל לאכיפת חוק ארוחה יומית לתלמיד ומשאיר דווקא את הילדים העניים ביותר רעבים ללא ארוחה חמה עד השעה 16:00. המצב הנוכחי שבו מיישם משרד החינוך יום חינוך ארוך מבלי שידאג שכל הילדים יאכלו הינו מצב שאין להשלים איתו. עיריית רהט איננה העיריה היחידה שמשרד החינוך חייב לממן אצלה ארוחה חמה, אבל היא בהחלט דוגמא קיצונית למדיניות השערורייתית של משרד החינוך".

תאריך:  22/03/2006   |   עודכן:  22/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
הפיתרון: שימוש בטכנולוגיות מים    הערכה: בתוך עשור תגיע ישראל להיקף יצוא של טכנולוגיות בשיעור של כ- 10 מיליארד דולר, ואז תיחשב למרכז עולמי של פיתוח תעשיות וטכנולוגיות מים מתקדמות
ניר וייס
ביהמ"ש העליון דחה את בקשתו לעיכוב ביצוע החלטת ביה"ד המשמעתי של לשכת עוה"ד, וקבע כי "הרשעה בעבירות מעין אלה מטילה צל כבד על יושרו ויכולתו של המבקש למלא את חובותיו המקצועיות"
עינב רוזיליו
אקסלנס נשואה עולה בקמפיין לקופות הגמל בהשקעה של 2 מיליון שקל    הסלוגן:"דה מרקר קבע - קופת הגמל מספר 1 בישראל"    הקמפיין באמצעות משרד הפרסום ענבר מרחב שקד
עינב רוזיליו
שופרסל ויוניליוור הגיעו להסכם מסחרי חדש ביניהם: שני הצדדים הגיעו להבנות הדדיות והמוצרים יוחזרו למדפים
מירב לוי
המדור הוקם באתר אומ"ץ וכולל אפשרות של הקמת מפלגה וירטואלית, ניתוח של תעמולת בחירות ומצעי מפלגות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il