שיכון ובינוי, קבוצת הבנייה והתשתית הגדולה בישראל, סיימה את שנת 2005, בהפסד של כ- 177 מיליוני שקלים, לעומת כ- 24 מיליוני שקלים בשנת 2004. ברבעון הרביעי של שנת 2005 חל קיטון בהפסד שהסתכם בכ- 45 מיליונים לעומת הפסד של כ- 86 מיליון ש"ח ברבעון המקביל בשנת 2004.
בחברה מציינים, כי קבוצת שיכון ובינוי אחזקות, צפויה לסיים את שנת 2006 ברווח, זאת בשל יישומה של תוכנית התייעלות מקיפה בקבוצה, ובפרט - בחברת-הבת סולל בונה. תוכנית זו כבר מיושמת בחודשים האחרונים והיא כוללת סיום ויציאה מפרויקטים שאינם רווחיים ופרויקטים בעלי שולי רווח נמוכים; הרחבת פעילות החברה בתחום התשתיות; מכירת נכסים ופעילויות שאינם בליבת העסקים וצמצום מצבת כו האדם. את הפרטים על התוכנית מסר היום (ד', 22.3.06) מנכ"ל קבוצת שיכון ובינוי אורי שני, עם פרסום התוצאות הכספיות לשנת 2005.
שני הוסיף כי בשנת 2005 נכנסה הקבוצה לשני פרויקטי תשתיות גדולים: פרויקט הקמת מנהרות הכרמל באמצעות חברת כרמלטון, ופרויקט סלילת קטע 18 בכביש חוצה ישראל. הוא ציין עוד, כי הקבוצה השתתפה בשנת 2005 במכרזים לאומיים גדולים, ביניהם הנתיב המהיר בכביש 1, הרכבת הקלה בתל אביב, ועוד.
לדבריו בשנת 2005 יצאה שיכון עובדים עם שלושה פרויקטים חדשים למגורים: חלומות זכרון יעקב, חלומות כפר סבא, עיר ימים. בשנת 2006 תצא לשיווק של פרויקט נוסף למגורים: חלומות תלמי מנשה.
בנוסף אמר שני, כי הוגבר היקף הפעילות של סולל בונה ארצות חוץ תוך שמירה על רמת הרווחיות, שיכון עובדים עמדה בתוכנית העבודה. ההתמחרות על קניון גבעתיים הסתיימה ואחזקות שיכון עובדים ימכרו לדלק נדל"ן ולריט ישראל בכפוף לזכות הסירוב של בעלי הזכויות האחרים בקניון.
לדבריו, בשנת 2006 תורחב היקף הפעילות היזמית בחו"ל כולל כניסה לשותפיות עסקיות חדשות.
הרווח הגולמי ברבעון הרביעי הסתכם השנה בכ- 152 מיליוני שקלים, לעומת כ- 55 מיליונים בתקופה המקבילה אשתקד, ולעומת כ-63 מיליוני ש"ח ברבעון השלישי של השנה. ההון העצמי לתום שנת 2005 הסתכם בכ- 165 מיליוני שקלים לעומת כ- 334 מיליונים בתום שנת 2004. הקיטון בהון העצמי נובע מהפסדי שנת 2005. ההפסד למניה הסתכם ב-0.45 ש"ח לעומת 0.06 ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.