X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההשפעה המצטברת כתוצאה משינוי שיעור המס, תרמה לחברה רווח נקי של 838 מיליון התשואה להון בשנת 2005 עמדה על 3.16%, לעומת 6.62% אשתקד
▪  ▪  ▪

חברת החשמל הרוויחה בשנת 2005 1.285 מיליארד שקלים, מהם ההכנסה בגין שינוי שיעורי המס: 838 מיליון ש"ח. כך עולה מהדוחות הכספיים לשנת 2005 שאושרו (ה', 30.3.06) בדירקטוריון החברה, בראשות יו"ר הדירקטוריון, שלמה רוטמן.
בדיון שקיים דירקטוריון החברה, אמר יו"ר הדירקטוריון, שלמה רוטמן, כי פנה לרשות החברות וביקש שהדיבידנד שתעביר חברת החשמל מרווחיה, למדינה, יחושב על בסיס הרווח הרלוונטי שלה, ללא אלמנטים שמקורם בשינוי בשיעורי המס, שישפיע בעתיד אך נרשם היום עקב כללי חשבונאות מקובלים.
התשואה להון בשנת 2005 עמדה על 3.16%, לעומת 6.62% אשתקד, לאחר ניטרול השפעת ירידת שיעור המס והשפעה מצטברת של שינוי בכללי חשבונאות, אשתקד.
בחברת החשמל מספרים, כי ב- 2005 חל גידול של 1.840 מיליארד ש"ח במכירות החשמל, גידול של 2.170 מיליארד ש"ח בתצרוכת דלקים. כמו כן חל קיטון של 68 מיליון ש"ח בהוצאות מימון וקיטון של 92 מיליון שקלים בהוצאות אחרות.
עוד ציין רוטמן, כי "למרות התייקרות הדולר, החברה לא ניזוקה, בזכות עסקות הגנה שביצעה לפני זינוק הדולר". לדבריו, במרוצת השנה גייסה החברה הלוואות ואג"ח בהיקף של כ- 5.25 מיליארד ש"ח, להשקעות במשק החשמל.
רוטמן ציין גם את המגמה העקבית של גידול בתזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת, שהגיע בתקופת הדוח לסכום של 4.158 מיליארד ש"ח.
מנכ"ל חברת החשמל, אורי בן-נון אמר, כי עם כניסתו לתפקיד הוא מצא חברה מסודרת, מקצועית, שיש לה מחויבות עמוקה למשק החשמל, לאמינות האספקה, ומספקת ללקוחותיה חשמל אמין וזול. עוד נמסר, כי בתקופת הדוח גדל ההון העצמי של החברה בסך של כ- 1.2 מיליארד שקלים, ומסתכם בסך של 15.345 מיליארד.
הכנסות החברה עמדו בתקופת הדוח על כ- 16.8 מיליארד ש"ח, לעומת כ- 14.9 מיליארד ש"ח אשתקד, גידול של כ- 12%. הגידול בהכנסות נבע מגידול ריאלי בתעריפים שנועד לכסות את התיקרות הדלקים - גידול של כ- 9.2% ומגידול בצריכה של כ- 3.2%.
חברת החשמל מכרה בתקופת הדוח למעלה מ- 44 מיליארד קוט"ש חשמל, שהם 3.2% יותר מאשר בשנה קודמת. שיא הביקוש לחשמל בשנת 2005 היה בחודש אוגוסט והגיע ל- 9,030 מגוו"ט.
השקעות חברת החשמל קטנו בתקופת הדוח ב- 13% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, ועמדו על כ- 4.60 מיליארד ש"ח, לעומת כ- 5.27 מיליארד ש"ח אשתקד. נמסר, כי החברה השקיעה בעיקר בהקמת תחנות כוח מסוג מחזור משולב (מחז"מ), בתחנות משנה, קווי הולכה 161 ו- 400 קילוולט והקמת רשתות חלוקה.

תאריך:  31/03/2006   |   עודכן:  31/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
אל-קוקה, החבר בוועדות ההתנגדות, נהרג בהתפוצצות מכונית תופת    צה"ל: אנחנו לא מעורבים    מאשימים את הביטחון המסכל במעורבות בחיסול
עידן יוסף
לרעש, בעוצמה 5.7 קדמו רעשים נוספים    עשרות כפרים ניזוקו מהרעידה שהיתה לפנות בוקר
יואב יצחק
נתניהו דוחה הדרישה שיתפטר מראשות הליכוד    אנשיו מפנים אצבע מאשימה כלפי סילבן שלום    אקדמאים פרסמו מודעת תמיכה בנתניהו
יפעת גדות
הילד שלכם צריך לשבת במושב בטיחות כל זמן שהוא במכונית - ותמיד במושב האחורי
יפעת גדות
השיר הביא הצלחה גדולה ללהקה 'חלב ודבש' שהפכה ללהקת השנה בשנתיים שלאחר מכן    השיר עצמו זכה לתואר שיר השנה    ישראל זכתה שלוש פעמים בתחרות האירוויזיון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il