X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מנהלת הפרויקט, פרופ' רוביאלס: "הפרוטאין משפר את הזיכרון. יכולת ההחזקה במידע מן העבר אצל החולדות השתפרה בעקבות הזרקת הפרוטאין"
▪  ▪  ▪

לפני כשבע שנים גילו מדענים כי פרוטאין בשם "גרלין" (המכונה גם "הורמון הרעב") קשור לפעולת האכילה. שבעקבות ניסויים שביצעו ראו כי לפני הארוחות, מופיע אותו הורמון ברמות גבוהות. הם גילו גם כי רמת הרעב מושפעת מרמת הפרוטאין הנ"ל בגוף. מחקרים רבים נעשו על הורמון הרעב בעקבות הגילוי במטרה למצוא לו שימוש בטיפול בבעיות אכילה ועודף משקל.
קבוצת מדענים מהפקולטה לכימיה באוניברסיטה הממלכתית בקורדובה (ארגנטינה), בראשות פרופ' סוסאנה רוביאלס, החליטה לחקור את הקשר שבין הרעב והזיכרון. הם ערכו ניסויי מעבדה בהם הזריקו את ההורמון למערכת העצבית המרכזית של חולדות, ונוכחו לגלות שבהתאם להשערות ולמחקרים הקודמים, רמת הרעב של החולדות עולה באופן מיידי.
"ההפתעה הייתה לגלות", אומרת מנהלת הפרויקט פרופ' רוביאלס בכתבה שהתפרסמה באתר האינטרנט של האוניברסיטה הארגנטינאית, "כי הפרוטאין משפר את הזיכרון. יכולת ההחזקה במידע מן העבר אצל החולדות השתפרה בעקבות הזרקת הפרוטאין".
אמנם רוביאלס מדגישה כי מדובר בגילוי מאוד ראשוני ובמחקר התחלתי, אולם ייתכן כי תוצאותיו יתרמו בעתיד לתהליכים רפואיים בקרב בני אדם. במידה וניתן יהיה לשלוט ביצירת או עיכוב יצירת הפרוטאין, ניתן יהיה גם לשלוט בהתנהגותו של האדם בנוגע להרגלי האכילה שלו, ועל-ידי כך לטפל בעודף משקל ובהפרעות אכילה. רוקחים בכל העולם מחפשים אחר תרופות שיגרמו ביעילות לתחושת שובע ושיאפשרו לטפל בהפרעות האכילה.
פעולת האכילה תופסת מקום חשוב בחיי היומיום של בני האדם. על כן, קיים מידע רב בזיכרון האישי של כל אחד באשר לפעולות האכילה. אותו מידע משפיע בהמשך על החלטות לגבי מה, כמה ומתי לאכול (דהיינו, אם בזיכרון אישי יש מידע על כך שהתקיימה ארוחה בשרית מלאה לפני זמן קצר, מידע זה אמור להשפיע על כך שהאדם לא יחוש רעב). לכן, קיים קשר חשוב בין זיכרון לרעב: מידע על סוג ועל כמות האוכל שנכנס לגוף בעבר, יתרום לקבלת ההחלטה לגבי הרצון באוכל בעתיד. רוביאלס טוענת כי "אם מצליחים לתמרן את הזיכרון של אפיזודות אכילה, ניתן יהיה להקטין את כמות האוכל שהגוף ידרוש בעתיד, בארוחה הבאה".
כעת ממשיכים המדענים לפתח את הפרויקט שלהם, וחוקרים את הקשר שבין הורמון הרעב לבין ההתנהגות האנושית בכלל וכלפי אוכל בפרט.

תאריך:  05/04/2006   |   עודכן:  09/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
את הסבב הובילה קרן בסמר האמריקנית, בשיתוף הקרנות הישראליות JVP, וולדן וסטאר, שהשקיעו בחברה בגיוס הקודם    בסבב הראשון לפני שנה גייסה סיאנו 11.5 מיליון דולר
ברוך לוי
לשכת המסחר ישראל-רוסיה, שנשיאה הוא איש העסקים לב לבייב, אירחה השבוע את ראש מחוז סנט פטרבורג שברוסיה, ולרי סרדיוקוב    סרדיוקוב: ממשלת רוסיה מוכנה לעזור בנושא אשראי והנחות במיסוי למשקיעי חוץ
מחלקה ראשונה
חברת אימג'סאט העבירה את לווין הצילום ארוס B לאתר השיגור בסיביר
ברוך לוי
חברת מערכות הניקוי הגדולה בישראל עושה סדר לקראת פסח: רכשה את המתחרה שאב קל    בעקבות הרכישה צפוי היקף הפעילות של החברה לגדול בכ- 50% בשנת 2006
ברוך לוי
אורי נדלר, מנכ"ל ומייסד החברה: לקראת חג הפסח המכירות באתר צפויות להגיע להיקף של כ- 30 מיליון ש"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il