X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בהערכת המצב החליטה המשטרה להעלות הכוננות מחשש לפיגועים בעקבות תקיפות חיל האוויר ולאור ההתרעות בידי מערכת הביטחון כ-80 התרעות
▪  ▪  ▪

משטרת ישראל העלתה הבוקר (יום א', 9.4.06) את הכוננות ברחבי הארץ לדרגה ג', אחת לפני הגבוהה ביותר, וזאת בעקבות תקיפות חיל האוויר ברצועת עזה, והתרעות הממוקדות לקראת חג הפסח.
למעשה המשטרה אמורה היתה לעבור לכוננות זו רק ביום שלישי הקרוב אולם בשל ההסלמה הביטחונית ותקיפות צה"ל ברצועה, דיווחו גורמי הביטחון על עליה חדה בהתרעות לפיגועים. נכון לליל אמש בידי כוחות הביטחון 13 התרעות ממוקדות ולמעלה משמונים התרעות כלליות.
אמש כינס מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב משה קראדי, את סגל הפיקוד והנחה אותם לעבור כבר מהבוקר לכוננות ג' ולא להמתין לחג. הכוננות הזו תמשך לכל אורך ימי חג הפסח. מחוזות המשטרה נקראו להשלים את ההערכות במהלך הלילה.
על-פי ההנחיה לפעילות, שהמשטרה כבר מתורגלת בה, כל שוטרי התחנות יעבדו במשמרות ארוכות וכמוהם כל היחידות המיוחדות. שוטרי משמר-הגבול יתגברו את הכוחות בקווי התפר ובכביש עוטף ירושלים ובמשטרת התנועה יתגברו כוחות בכל כבישי הארץ.
המשטרה תקבל גם סיוע של צה"ל ותפרוס כוחות גדולים במרכזי-בילוי, שווקים וקניונים.
בכל הימים הקרובים תפעיל המשטרה מחסומים בכניסות לערים הגדולות ויתוגברו הסיורים בתוכן.
מהמשטרה נמסר לפנות בוקר כי כל המחוזות סיימו את ההערכות לחג ואירועי חול המועד פסח.
שוטרי כל המחוזות והמרחבים, שוטרי משמר הגבול, מתנדבי המשמר האזרחי וחיילי צה"ל המסייעים למשטרה, ייטלו חלק במבצע רחב היקף לאבטחת ציבור החוגגים, נופשים ומתפללים שיחגגו את חג הפסח ואת אירועי חול המועד.
מהמשטרה נמסר כי הפעילות המבצעית תקיף את הערים, צירים מרכזיים, מקומות תפילה ואתרי בילוי ותבוצע במעגלים שונים ממרחב התפר ועד פנים הערים, תוך פעילות מוגברת למניעת כניסת שוהים בלתי חוקיים (שב"חים) לתוך הארץ, ומתן דגש לאכיפה כנגד המסייעים, המעסיקים והמלינים. בבתי הכנסת יוצבו מאבטחים וישולבו מתנדבי משא"ז על-מנת לאפשר לאזרחים להתפלל בבטחה.
כלל העסקים הטעונים רישוי ובפרט קניונים, בתי מלון ומקומות אחרים המרכזים קהל רב, הונחו להגברת מערך האבטחה לערנות ותדרוך המאבטחים והשומרים לתשומת לב מיוחדת.
במקביל לפעילות הביטחונית תפעל המשטרה למניעה וסיכול עבירות פליליות תוך מתן דגש לעבירות רכוש, ותקיים פעילות מוגברת כנגד רוכלים וספסרות בריכוז קהל. בעקבות הוראת השר לבט"פ גדעון עזרא, יתפרסו שוטרים בחלק מהמחסומים והמעברים מיהודה ושומרון לישראל. זאת כחלק מהמאבק בפשיעה, בדגש על עבירות רכוש וגניבות רכב.
כמו כן מערך התנועה יפעל באופן מוגבר, בדגש על הפיקוח בדרכים, תוך פריסת ניידות התנועה בכבישים הראשיים ברחבי המחוז ובאתרי הנופש אשר יפעלו להכוונה והסדרת התנועה.
במשטרה קוראים שוב לציבור, לגלות ערנות ולא להסס להזעיק את המשטרה באמצעות מוקדי 100, בכל מקרה בו יעלה החשד כלפי אנשים, רכב או חפצים חשודים, על-מנת שאלה יטופלו במהירות ובאופן מקצועי על-ידי המשטרה.
גורמים במשטרה ציינו בפני NFC כי קיים חשש מהפרות סדר גם בקרב האוכלוסיה הערבית והמשטרה בודקת מספר מידעים בנושא.
אמש התגלו שלוש טרמפיאדות שרופות באיזור הנגב ועליהן רוססו כתובות בגנות צה"ל. המשטרה לא שוללת אפשרות כי מדובר במחאה על הפעילות ברצועה.
נציין שארגוני הטרור הודיעו על כוונתם לנקום בעקבות תקיפות צה"ל ברצועה בימים האחרונים, בהן חוסלו שיבעה חמושים. בצהריים חיסל צה"ל חוליית משגרי קסאמים בצפון הרצועה. רכב שבו נסעו חברי החוליה המשתייכים לארגון חללי גדודי אל-אקצה, נפגע מטיל ששוגר לעבר הרכב.
דובר מטעם ארגון הטרור "ועדות ההתנגדות העממית", הודיע כי הארגון יבצע פיגועים גם בתוך "העומק הישראלי". לדבריו, ארגוני הטרור ברצועת עזה הקימו חדר מבצעים משותף על- מנת לתאם את התגובה לחיסולים מצד ישראל.
גדודי אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, פירסמה גם היא הודעה רשמית בה איימה להגיב על החיסולים. "לא נישן על דמם של המוג'אהדין הפלשתינים, והתגובה תהיה מהירה בחדרה ונתניה. הכיבוש ישלם על פשעיו", הם הודיעו.
הפלשתינים דיווחו, כי ההרוגים נמנים עם אנשי גדודי חללי אל-אקצה: סמי אבו-שריעה ומחמוד עג'ור. אדם נוסף שהיה איתם ברכב נפצע קשה. לדברי הפלשתינים, אבו שריעה היה דובר גדוד אל-מוג'אהדין של גדודי חללי אל-אקצה, ועג'ור היה פעיל טרור בארגון.
אתמול חוסל בתקיפת חיל האוויר אבו אל-ענין, מהנדס שעסק בייצור רקטות מסוג: "נאסר 2". הוא נחשב מבוקש בכיר, בשל תעשיית הנשק שפיתח ברצועה. גורמי הביטחון ניסו כמה פעמים להתנקש בחייו, הפעם עלה הדבר בידיהם. יחד עימו נהרגו בתו בת ה- 7 וארבעה חמושים שהיו עימו.

תאריך:  08/04/2006   |   עודכן:  09/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורון חדי
ביום א' ידון בג"צ בעתירת החברה להשיב את רשיונה באופן זמני    במקביל יקיימו העובדים הפגנה שכותרתה "אולמרט חוגג ודרייזן בחו"ל" נגד ההחלטה לשלול את רשיון המעבדה לחצי שנה
עידן יוסף
סיעת יהדות התורה קוראת ליועץ המשפטי לחזור בו מהחלטתו נגד הרב הראשי לישראל    בסוף השבוע קיבל הרב מצגר גיבוי רבני מקיר אל קיר    ההערכה: הפוליטיקאים לא יאפשרו הדחתו בקלות
מירב לוי
שני החמושים נכנסו למסעדת "בורגר-קינג" ולקחו עימם בני ערובה    שוטרים שהגיעו לאירוע השתלטו על החמושים ושיחררו את בני הערובה
מירב לוי
הצעיר שלא ידע לשחות קפץ למים וניסה להגיע לרפסודת עץ    הצעיר טבע במרחק של 4 מטרים בלבד מהחוף
מערכת טלספורט
ליגת העל: ברק יצחקי, עמית בן שושן ואבירם ברוכיאן נתנו הצגה בטדי והובילו את בית"ר ירושלים לניצחון 0:3 על בני יהודה ששיחקה ללא אניימה הפצוע. שקט בירושלים עד הודעה חדשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il