X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
פורום מדיני רחב התכנס היום במשרדו של מ"מ רה"מ החליטו על שורה של צעדים מול ממשלת החמאס צה"ל סוגר את ה- DCO בורד יריחו ומגרש את הפלשתינים מהמקום
▪  ▪  ▪

"ישראל לא תקיים קשר עם הרשות הפלשתינית שהיא רשות עוינת ותפעל למנוע כל התבססות שלטונית של ממשלת חמאס", כך נקבע (א', 9.4.06) בישיבה מיוחדת שקיים ממלא-מקום ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בנושא המדיניות כלפי החמאס בעקבות השבעת הממשלה הפלשתינית.
בדיון נכחו שר הביטחון, שאול מופז, שרת החוץ, ציפי לבני, השר לבט"פ, גדעון עזרא, השר צחי הנגבי, הרמטכ"ל, דן חלוץ, ראש השב"כ, יובל דיסקין, ראש אמ"ן, האלוף עמוס ידלין, מתאם הפעולות בשטחים, האלוף יוסף מישלב, ראש המל"ל, גיורא איילנד ונציגי לשכת ראש הממשלה.
צה"ל סוגר את מנהלת התיאום והקישור בורד יריחו
בנוסף ובהמשך להחלטה, הודיע צה"ל לאנשי מנהלת התיאום והקישור (DCO) הפלשתינים בורד יריחו כי עליהם לעזוב את המשרדים עד שעות הצהריים מחר. ל- Nfc נודע, כי כבר הערב החלו הפלשתינים לפנות את המשרדים. המת"ק בורד יריחו הינו הראשון אשר הוקם בין הצדדים והוא המשיך לפעול גם כאשר יתר המת"קים נסגרו בעקבות האינתיפדה. בצה"ל ציינו כי ההחלטה התקבלה בעקבות הוראת הדרג המדיני בנושא.
לא יתקיים כל קשר עם הרשות
במהלך הישיבה הציג שר הביטחון, שאול מופז, את המלצות מערכת הביטחון לצעדים אותם תנקוט ישראל בעקבות עלית משטר החמאס ושרת החוץ הציגה את עמדת המערכת הבינלאומית, לאחר מכן התקיים דיון נרחב בנושא אשר בסיימו התקבלו שורה של החלטות.
חברי הפורום אמרו, כי הרשות הפלשתינית היא "רשות אחת ולא בעלת שני ראשים". הם ציינו, כי יופחתו הקשרים עמה ולא יתקיים כל קשר עמה, אך יחד עם זאת לא תהיה פסילה אישית של יו"ר הרשות הפלשתינית.
חוזרים לנוהל ערפאת - לא מקבלים אורחים שמבקרים ברשות
כמו כן, מבקרים זרים שיפגשו בביקורם באיזור עם גורמי חמאס לא יתקבלו לפגישות אצל גורמים רשמיים ישראלים. בדומה למצב אשר היה בתקופתו של היו"ר יאסר ערפאת. עוד נקבע, כי ישראל תתאם, יחד עם הקהילה הבינלאומית, את דרכי הסיוע ההומניטרי לצרכי האוכלוסיה הפלשתינית שלא לדרך מנגנוני השילטון.
"בכפוף לשיקולי ביטחון המעברים ברצועת עזה יהיו פתוחים על-מנת לאפשר כניסת הסיוע ההומניטרי לרצועה", הם החליטו. לאחר שבתקופה האחרונה המעברים לרצועה היו סגורים ברובם.
ממלא-מקום ראש הממשלה, אהוד אולמרט, הודיע בתום הדיון כי המלצות אלה יובאו לאישור הממשלה בהקדם.
מקזזים את הכספים
בישיבת הממשלה שהתקיימה היום דנה הממשלה בסוגיית קיזוז חובות של הרשות הפלשתינית בשל הוצאות שונות, והחליטה, כי בהמשך להחלטתה מיום 19 בפברואר 2006 לא יראו בקיזוז כספים מתוך הסכומים המועברים לרשות כהעברת כספים מישראל לרשות הפלשתינית.
בשנים האחרונות הורה שר האוצר על קיזוז חובות של הרשות הפלשתינית בשל אספקת חשמל, אספקת מים, הוצאות אשפוז של פלשתיני חולה או פצוע וכיו"ב. בממשלה ציינו, כי על-מנת לאפשר המשך מתן שירותים על-ידי גופים ישראלים הוחלט כאמור לתקן את ההחלטה, כך שלעניין ההחלטה לא יראו קיזוז כספים מתוך הסכומים המועברים, שהורה עליו שר האוצר, כהעברת כספים מישראל לרשות הפלשתינית.

תאריך:  09/04/2006   |   עודכן:  09/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מחמוד עבאס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שמידברג
המשטרה חוקרת את נסיבות מותם של שמונה גברים שגופותיהם נמצאו בשטח כפרי מרוחק כ-30 קילומטרים דרום מערבית לעיר לונדון שבקנדה
ברוך לוי
הממשלה אישרה את יוזמת השר שטרית להקמת מסלול מזורז, שנועד לקצר משמעותית את הזמן הנדרש לאישורים סטטוטוריים של תוכניות חיוניות לבטיחות בדרכים
ברוך לוי
אתגרים פיננסיים מפתה יועצי השקעות בכירים: תחלק 20% ממניות החברה לעובדיה בתוך שנה   החברה מינתה את אוהד רוט, יועץ השקעות בכיר בלאומי, לסמנכ"ל המכירות באתגרים פיננסיים אופטימום    בשנה האחרונה גייסה אתגרים פיננסיים קופות גמל בכחצי מיליארד ש"ח
עומר שיקלר
כוח של דובדבן סגר על מבנה בעיר והמבוקש הבכיר הסתער לעבר החיילים    החיילים השיבו באש וחיסלו אותו    אחראי לרציחתם של שני חיילי צה"ל בנובמבר 2003
ברוך לוי
זאת לקראת חג הפסח, ובהמשך למקדמות שחולקו בשבועות האחרונים לכ- 3,000 עובדי הרשת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il