X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
איש העסקים הישראלי, השיג ממקור אירני שלוש מבחנות אשר היו אמורות להכיל דגימות מגופו של רון ארד; במשך שבועיים קיוו במערכת הביטחון לאות חיים; אמש נגוזה פעם נוספת התקווה
▪  ▪  ▪

שלוש מבחנות אשר היו אמורות לשפוך אור על גורלו של הנווט רון ארד, החזיקו את מערכת הביטחון בין תקווה לייאוש במשך שבועיים. המבחנות אשר הכילו דגימות של דם, שתן וריריות, היו אמורות לספק את התשובה האם רון ארד חי ומוחזק בשבי או שכבר אינו בחיים. אתמול ניכרה אכזבה רבה בקרב מערכת הביטחון ומשפחת ארד, עם היוודע כי הדגימות אינן שייכות לנווט הנעדר.
המבצע נמשך כחצי-שנה, והתפרס על-פני חמש מדינות, בהן רומניה, איראן, בולגריה, אזרבייג'ן וישראל. איש הקשר הישראלי היה איש העסקים, נתי מאיר, אשר פועל בבוקרשט. אל מאיר פנה מנהיג מפלגת האופוזיציה ברומניה, ואדים טודור, אשר מסר כי ביכולתו לספר מידע על הנווט רון ארד. מאיר נפגש עם אדם ממוצא אירני אשר הסכים להביא הוכחות כי הנווט הנעדר מוחזק בידי האירנים.
לאחר זמן מה, החליט מאיר לערב את נציגי מערכת הביטחון. הערכות ראשוניות היו ספקניות ביותר. בישראל סברו, כי מדובר בעוד אדם אשר רוצה לייצור לעצמו הון על חשבון הטרגדיה של רון ארד. אולם, בדיקה נוספת של גורמי הביטחון לגבי אמינות מקורותיו של מאיר, שינתה את יחסם לפרשה. לאחר פגישה עם גורמים במערכת ביטחון, קיבל מאיר ייפוי כוח רשמי ממדינת ישראל לקיים קשרים עם האזרח אירני לצורך קבלת מידע על רון ארד.
האזרח האירני סיפק למאיר שלוש מבחנות, אשר לטענתו הכילו דגימות מגופו של הנווט הישראלי. במערכת הביטחון סירבו לקבלם, בטענה כי לא ברור מתי נלקחו. מאיר נפגש פעם נוספת עם איש הקשר האירני, וביקש ממנו דגימות טריות. הפעם, דרש האירני סכום של 150 אלף דולר תמורת שירותיו. במקביל, ניצל מאיר את מעמדו ודרש ממערכת הביטחון לפעול לביטול כתב-האישום נגדו.
מאז אותו מעמד, לא שמע מאיר ממערכת הביטחון במשך שלושה חודשים. במהלך חודשים אלה, נערכו בדיקות לאימות המידע על-ידי קהילת המודיעין, ונבדקו ההיבטים המשפטים של בקשתו של מאיר.
בישראל החליטו לקבל את ההצעה, ומאיר הוזמן לפגישה עם אל"מ משה זרקא, ראש צוות שבויים ונעדרים באמ"ן. במסגרת ההסכם בין הגורמים נקבע, כי על מאיר נאסר ליצור רווח כספי מהפרשה, התחייבות לשמירת סודיות מלאה ומתן דיווחי אמת. כמו כן הוסכם, כי אם יתקבל מידע חדש אודות גורלו של הנווט, יבוטל כתב האישום נגד מאיר. לאחר סיכום הדברים, הוכנסה לתמונה גם משפחת ארד.
התשלום לאיש הקשר האירני הופקד בחשבון נאמנות בבנק שוויצרי על-ידי יוסי הררי, ראש העמותה למען החזרת רון ארד. לפני כשבועיים, הגיעה שיחה הגורלית מאיש הקשר האירני. האירני הודיע כי בידיו ההוכחות המיוחלות.
איש הקשר קבע את מקום המפגש ומסר למאיר את החבילה ובה שלוש המבחנות. לאחר ביצוע העסקה, מיהר מאיר לשוב לישראל, שם המתינו לו נציגי מערכת הביטחון. אתמול, לאחר המתנה מורטת עצבים בישרו המומחים כי הדגימות אינן שייכות לרון ארד. עם היוודע הדבר, הודיע מאיר כי הוא מוותר על החזר כספו ותורם זאת לבית החולים רמב"ם בחיפה.

תאריך:  17/07/2002   |   עודכן:  17/07/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
על-פי ההסכמים הקיבוציים של עובדי הבנקים, הסמכות לקבוע את תעריף דמי ההבראה נמצאת בידי ההסתדרות החדשה
גלית יצחק
חמש תוכניות אושרו בכפר רות, רחובות, רמת-גן, רעננה וטירת הכרמל
גלית יצחק
כך עולה מדבריו של נשיא לשכת ארגוני העצמאים, זאב וינר
גלית יצחק
הקמפיין מיועד למגזר הצעירים ומציג שפה צעירה, קליפית וקופצנית; הזוכים הנבחרים יהנו בסוף שבוע בתורכיה עם כוכבי YTV
ענבל אביב
רכבת ישראל יוצאת במבצע קיץ משותף עם קניון עזריאלי - מבצעי הנחות ייחודיים בחנויות הקניון, לנוסעי הרכבת.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il