X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
היקף השוק - 1.3 מיליארד דולר בשנה בשבוע הבא תחל טבע לשווק גירסה גנרית של התרופה החברה קיבלה אישור לשווק גם גירסה גנרית של זריקה נגד סרטן
▪  ▪  ▪

מניית טבע סבלה מחולשה יחסית מתחילת 2006, בין השאר משום שברבעון הראשון של 2006 קיבלה מספר מועט יחסית של אישורים לשיווק תרופות גנריות חדשות ובעלות היקף מכירות מהותי. בצורת זו באה אל קצה שלשום כשרשות המזון והתרופות האמריקנית (FDA) הודיעה על דחיית בקשתה של חברת Apotex לקבוע כי תקופת הבלעדיות של טבע בשיווק תרופת ה-Pravachol החלה ביולי 2004 וכבר הסתיימה.
ההחלטה היתה המכשול האחרון בדרך לניצחון המשפטי הסופי של טבע במאבק על תרופה להפחתת כולסטרול ומניעת התקפי לב, שפותחה בידי בריסטול מיירס סקוויב ושמכירותיה ב-2005 בארה"ב הסתכמו ב-1.3 מיליארד דולר.
טבע הודיעה כי היא צופה שתקבל אישור סופי לשווק את התרופה בחוזקים של 20 ,10 ו-40 מיליגרם, כולל תקופת בלעדיות לשישה חודשים בשיווקה החל ב-20 באפריל עם פקיעת הפטנט עליה.
מכירות התרופה ירדו ב-2005 ב-10% בעקבות ירידה של 17% במספר המרשמים לתרופה, שסובלת מתחרות במוצרים חדשים ומשופרים בקטגוריית התרופות להפחתת כולסטרול.
טבע החלה לשווק את ה-Pravastatin, שהיא הגרסה הגנרית ל-Pravachol בקנדה ובאירופה, עובדה שגרמה לירידה של 19% במכירותיה של התרופה מחוץ לארה"ב לרמה של מיליארד דולר ב-2005.
בנוסף לחברת אפוטקס, שכבר משווקת את התרופה, חתמה בריסטול מיירס סקוויב, שהיא החברה שפיתחה את התרופה המקורית, על הסכם עם החברה הגנרית ווטסון (WPI), שלפיו תהיה רשאית ווטסון לשווק גרסה גנרית של התרופה בתקופת הבלעדיות של טבע ותתחלק ברווחי השיווק עם בריסטול מיירס סקוויב.
טבע התנצחה עם ה-FDA בנוגע למועד שבו החלה תקופת הבלעדיות בשיווק הגרסה הגנרית לתרופה. טבע, שהיתה הראשונה שהגישה בקשה לאישור גרסה גנרית ותקפה בהצלחה את הפטנטים המגנים על התרופה לאחר פקיעת הפטנט המרכזי באפריל 2006, סברה שתקופת הבלעדיות תחל באפריל 2006. אלא שביולי 2005 הודיע לה ה-FDA כי בתקופת הבלעדיות כבר הסתיימה בפברואר 2005. ה-FDA הסביר שהוא מקבל את בקשתה של החברה הגנרית הקנדית Apotex לקבוע שתקופת הבלעדיות החלה ביולי 2004, כשבית המשפט נתן צו הצהרתי לבקשתה שלפיו אינה מפרה את הפטנט. זאת, לאחר שבריסטול מיירס סקוויב הודיעה לאפוטקס שאין בכוונתה לתבוע אותה על הפרת פטנט.
טבע עירערה לבית המשפט על החלטת ה-FDA, ובאוקטובר 2005 זכתה בניצחון עקרוני, כשבית המשפט קיבל את ערעורה ופסק שעמדת ה-FDA שרירותית, קפריזית ומנוגדת לחוק. החלטת בית המשפט נחשבה ניצחון תקדימי חשוב לחברות הגנריות, משום שהיא נתנה פרשנות בהירה וחד-משמעית לחוק הץ' ווקסמן. החלטת ה-FDA משלשום מאמצת למעשה את עמדת בית המשפט, וקובעת כי הצו הצהרתי שקיבלה אפוטקס אינו מהווה אירוע (Triggering Event) שבעקבותיו מתחיל לפעול שעון השישה חודשי בלעדיות, ושרק החלטה מפורשת של בית משפט לפיה פטנט אינו תקף או בלתי ניתן לאכיפה מהווה אירוע כזה.
טבע תחל לשווק את התרופה מיידית, אך נראה כי לאישור לא תהיה השפעה מהותית על תוצאותיה, בין השאר משום שמכירותיה של התרופה לכל השימושים הסתכמו ב-70 מיליון דולר בלבד ב-2005 - ירידה של 17% בהשוואה ל-2004. בנוסף, טבע תשווק רק את התרופה לשימושים במחלות הסרטן, שהפטנט עליה פקע באפריל 2006 ושמכירותיה במונחי מחיר תרופת המקור הגיעו ל-47 מיליון דולר בלבד ב-2005 - ירידה של 9% בהשוואה ל-2004.
טבע עשויה לספוג השפעה מהותית יותר לרעה כתוצאה מאישורים שקיבלו החברות ד"ר רדי ומיילן לשווק גרסה גנרית לתרופת האלגרה נגד נזלת אלרגית. השקתה המוצלחת של התרופה בשיתוף חברת באר לבורטוריס היו מהגורמים לתוצאות הטובות ברבעון הרביעי של 2005.

תאריך:  14/04/2006   |   עודכן:  14/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
יואל מרשק, המסייע לפלשתינים, טוען כי פעילי ימין עומדים מאחורי המעשה    הגיעו לביתו ואיימו לפגוע בו אם לא יפסיק את מעשיו
יואב יצחק
לטענת החיילים, שלושה גברים הפתיעו אותם בעת שישנו וגנבו את כלי הנשק באיומי סכין    הרמטכ"ל אישר הקמת ועדת חקירה
גלית יצחק
סוחרים יוכלו להעביר לרצועת עזה החל מיום א' כ- 3,000 טון של גרעיני חיטה    מערכת הביטחון אישרה את העברת הסחורה דרך מעבר סופה בעקבות המחסור
שלומי דיאז
נפצע בשכם בעת פעילות של צה"ל    נכנס בזהות מזוייפת לישראל כדי לקבל טיפול בבית החולים איכילוב    במערכת הביטחון יחקרו כיצד הצליח לעבור את מחסומי הבידוק
גלית יצחק
האגודה למלחמה בסרטן מעניקה 9 טיפים בהם תוכלי להפחית את הסיכון לחלות בסרטן וכן לשמור על אורח חיים בריא    ממליצה: להפסיק לעשן, לבצע פעילות גופנית ולהעדיף להניק את התינוק במקום להאכילו מבקבוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il