X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
למרות התנגדות ישראל והממשל האמריקני, הודיעה רוסיה כי היא תעביר "כספי חירום" לממשלת החמאס "אבו מאזן מאוד מעריך את כוונותינו", אומרים במוסקבה
▪  ▪  ▪

חברים חדשים? הממשל האמריקני חזר והבהיר לאחרונה כי לא יקיים כל קשר דיפלומטי עם ממשלת החמאס. במקביל, הדגישו שרי החוץ של האיחוד האירופי, כי כל עוד ממשלת החמאס לא תכיר בישראל - הם משהים את היחסים הרשמיים. ומי שוחה הפעם נגד הזרם? ממשלת רוסיה.
בכירים בממשל הרוסי הבהירו (שבת, 15.04.06), כי בכוונת רוסיה להעביר, כבר בימים הקרובים, "סיוע חירום" לממשלת החמאס, חרף ההתנגדות הבינלאומית למהלך. הודעה רשמית שפורסמה מטעם משרד החוץ במוסקבה, העלתה כי ההחלטה יצאה אל הפועל בעקבות שיחה שקיים שר החוץ הרוסי עם יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן.
"מחמוד עבאס (אבו מאזן) מעריך מאוד את כוונותיה הטובות של רוסיה לסייע לממשלת החמאס בכספי חירום, במהירות הנדרשת", נכתב בהודעה. לדברי בכירים במוסקבה, "המצב הקיים בשטחים הוא בלתי נסבל ודורש סיוע מיידי על-מנת למנוע משבר הומניטארי חמור שיוסיף ויביא לאלימות".
רוסיה, יחד עם ארה"ב, האו"ם והאיחוד האירופי, הינה חברה בקוורטט - גוף שהוקם כמגשר בינלאומי למזרח התיכון. הממשל האמריקני, כחבר בכיר ברביעייה, הודיע לאחרונה כי הפסיק להזרים כספים לממשלה הפלשתינית, בעקבות התנגדותה של תנועת החמאס להצהיר על הפסקת האלימות, ועל-רקע סירובה להכיר במדינת ישראל. בתוך כך, השהתה ארה"ב את מגעיה עם גופים כלכליים הפועלים בשטחי הרשות.
"מודעים למצב, אך אמרנו את שלנו"
בכירים בממשל הישראלי הבהירו בתגובה כי הם מודעים למצב העדין בו נתונים תושבי הרשות הפלשתינית. בשיחה עם Nfc, הבהיר גורם בכיר: "ישראל לא תימנע את הזרמת הכספים, אך תדע כיצד להעביר אותם". "אנחנו הודענו בעבר, ונחזור ונדגיש גם היום", אומר לנו הגורם, "כי ישראל אינה מתכוונת להשלים עם ממשלת החמאס כל עוד היא לא עונה על התנאים שהציבה הממשלה". לדבריו, "ישראל תדע כיצד להגיע לידי התושבים מבלי לתת לכספים להגיע לאנשי החמאס ברשות, אשר שיכולים במהירות - להעביר את הסיוע למטרות טרור ברורות".
עם ניצחונה בבחירות האחרונות למועצה המחוקקת ברשות הפלשתינית, יצאה משלחת חמאס לביקור ראשון ברוסיה, צעד שגרם להרמת גבה בקרב בכירים ישראלים ואמריקנים. תנועת החמאס מודעת היטב לצורכי "השיווק" הבינלאומי בדבר המצב הכלכלי בשטחים, ומגבירה בימים הארונים את פעילותה בערוצים הדיפלומטיים, תוך התמקדות במדינות מערביות.
בכירים בחמאס מאשרים עתה, כי "המטרה הינה למצוא אופוזיציה לעמדות ישראל וארה"ב". לא ישברו אותנו מהר, הם הבטיחו. לדבריהם, "לשמחתנו, מדינות ערב הבטיחו לנו את הסיוע הדרוש במידה ומדינות המערב יפנו לנו עורף".

תאריך:  15/04/2006   |   עודכן:  16/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מחמוד עבאס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניב קלדרון
פניו של אדם שהותקף על-ידי דב בסין שוחזרו בניתוח שהוכתר כהצלחה
מחלקה ראשונה
הנשיא אחמדי ניג'אד: "הישות הציונית" היא איום תמידי על העולם האיסלאמי אך היא בת חלוף - מדובר בעץ שהריקבון משתלט עליו, היא תוסר בין אם תרצו ובין אם לאו
הדר פרבר
השבוע התקיימו עשרות אלפי מחאות באמצעות אינטרנט, טלפון, דואר ועוד בעקבות יומה של הקואליציה הבינ"ל נגד פרוות
יהונתן דחוח-הלוי
בראיון מהכלא הישראלי מתייצב מרוואן ברגותי לימין ממשלת החמאס נוכח הלחצים הבינלאומיים    ברגותי קורא להקים ממשלת אחדות לאומית בה ישולב ה'פתח' - בניגוד לציפיות בישראל ברגותי ממשיך לתמוך במאבק המזוין עד למימוש "זכות השיבה"
יפעת גדות
טוען כי חווית הכאב דורשת לא רק התפתחות של המוח אלא גם התפתחות של השכל    התפתחות זו מתרחשת רק מחוץ לרחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il