X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ברחבי העולם מגנים את פיגוע הטרור בתל אביב ודורשים מהרשות הפלשתינית לפעול להפסקת הטרור שר החוץ הבריטי: "מוקיע את ההתקפה הבלתי מוצדקת" מזכ"ל האו"ם: "על הרשות להפסיק הטרור"
▪  ▪  ▪

ראשי מדינות המערב מיהרו לשגר הודעות גינוי חריפות נגד מבצעי פיגוע התופת בנוה שאנן, פיגוע שבו נירצחו תישעה בני אדם - חמישה גברים וארבע נשים.
מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליזה רייס, התקשרה בשעות הערב אל שרת החוץ, ציפי לבני, ומסרה כי היא מגנה את הפיגוע. היא ביקשה במקביל להביע את תנחומיה למשפחות ההרוגים ומסרה איחולי החלמה מהירה לפצועים. גם הבית הלבן גינה את הפיגוע. "זו פעולת טרור נבזית אשר אין לה כל צידוק או תירוץ", אמר דובר הבית הלבן, סקוט מקקלן.
שר החוץ הבריטי, ג'ק סטרו, גינה את הפיגוע ואמר: "אני מוקיע את התקפת הטרור הבלתי מוצדקת וחסרת ההיגיון הזו". הוא ציין כי הוא מגנה את האחראים לפיגוע וביקש לשגר את תנחומיו למשפחות הקרובנות והפצועים. סטרו הוסיף: "מעוררת סלידה במיוחד העובדה שההתקפה התרחשה במהלך חג הפסח".
שר החוץ הצרפתי, פיליפ דוסט-בלאזי, גינה בחריפות את הפיגוע: "פיגוע התאבדות זה... מעורר רגשות אימה. דבר לא יכול להצדיק מעשה שנאה שכזה, ואני מגנה אותו כפי שעשה יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס (אבו מאזן). ברצוני לשלוח את תנחומי למשפחות הקורבנות ולממשלת ישראל", כך אמר.
נשיא צרפת ז'ק שיראק הביע התחייבות לתמוך בישראל במכתב תנחומים ששלח לעמיתו הישראלי, משה קצב. "ההתקפה הזו מעוררת זעזוע" כתב שיראק, "יותר מתמיד, הנחישות שלנו להילחם בטרור איתנה... צרפת עומדת לצד ישראל בשעת מבחן זו".
משרד החוץ הרוסי פרסם אף הוא הודעת גינוי, שבה נקראו גופי הביטחון של הרשות לעשות כל שביכולתם למניעת התקפות נגד ישראל וכן לפעול לעצירת הפיגועים. בהודעה נאמר: "כוונתם המוחות הפושעים ברורה - להחמיר את המצב הקשה ממילא של היחסים בין הישראלים לפלשתינים ולהניע את גלגלי האלימות". שר החוץ הרוסי אמר כי על הפלשתינים לעשות כל שביכולתם כדי לעצור הטרור. "אנו מגנים בתוקף את התקפת הדמים. אין כל הצדקה למעשים כאלו".
שר החוץ הגרמני, פרנק ולטר שטיימאייר, גינה בתוקף את הפיגוע. "אני קורא לממשלה הפלשתינית החדשה לעמוד בהסכמים עם הקהיליה הבינ"ל, לפרק מנשקם את ארגוני הטרור ולהרוס את תשתיות הטרור", נכתב בהודעה שפירסמה לשכת השר. "בשעה זו, מחשבותינו נתונות למשפחות הקורבנות", הוסיף השר.
שגרירי אוסטריה, פינלנד והאיחוד האירופי יניחו מחר בבוקר זר במקום בו ארע הפיגוע בתחנה המרכזית הישנה בתל אביב. אוסטריה מכהנת כנשיאה התורנית של האיחוד, ופינלנד תהיה נשיאה הבאה.
מזכ"ל האו"ם, קופי אנאן, פירסם הודעה רשמית בה גינה את הפיגוע. לדברי אנאן, מדובר במעשה טרור בלתי מוצדק. הוא דרש מהרשות לנקוט בעמדה ברורה לגבי מעשי טרור מסוג זה.
האיחוד האירופי מסר הודעת גינוי ודרש מממשלת הרשות הפלשתינית החדשה לפעול נגד הטרור והאלימות. "נשיאות האיחוד האירופי מגנה נמרצות את התקפת הטרור שהתרחשה היום בתל אביב נגד אזרחים חפים מפשע", נאמר בהודעה. "האיחוד גינה לא אחת התקפות טרור נפשעות שכאלה אשר מערערות כל סיכוי לפיתרון שלום". באיחוד מסרו עוד, כי האיחוד "דוחק נמרצות בממשלת החמאס למלא במלואו את כל העקרונות הנדרשים על-ידי הקהילה הבינלאומית, ובהם הפסקת הטרור".
יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, אמר כי מדובר ב- "פיגוע טרור". בשמו של אבו מאזן נמסרה הצהרה רשמית שבה נאמר, כי ההתקפה פגעה באינטרס של העם הפלשתיני. "הנשיא מחמוד עבאס (אבו מאזן) גינה את פיגוע הטרור בתחנת האוטובוס המרכזית בתל אביב אשר הוביל להרג ופציעה של רבים". אבו מאזן קרא לקהילה הבינלאומית להתערב כדי לעצור את ההידרדרות המסוכנת באזור, כהגדרתו.

בהכנת הידיעה השתתפה הדר פרבר
תאריך:  17/04/2006   |   עודכן:  18/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
לדברי הפלשתינים, שלושה צעירים נפגעו בשעה ששיחקו כדורגל בבית להיא בצפון הרצועה    צה"ל: תוצאה בלתי נמנעת של המשך טרור הרקטות
עומר שיקלר
מערכת הביטחון גיבשה המלצות    אלה הוצגו הבוקר בפני ראש הממשלה (בפועל)    נמשכים המעצרים בשכם וג'נין    1754 מבוקשים נעצרו מתחילת השנה ע"י כוחות הביטחון
עומר שיקלר
עודד טירה, נשיא פניציה אמריקה ישראל, מספר כי שילטונות טורקיה החליטה לשנות את כללי יבוא הזכוכית    דורשים רישיון יבוא המכונה Safe Guard Certificate - "מסמך לאמצעי הגנה"
עומר שיקלר
הגיש את הצעת החוק הראשונה של הכנסת ה- 17    ריבלין: לצערי, יותר מדי חברי הכנסת מנצלים לרעה את זכות השתיקה
אסף גדות
יצרנית המיקרופרוססורים AMD זימנה את חברת Microsoft לספק מסמכים מסויימים אשר נוגעים בתביעתה נגד Intel, בה AMD טוענת כי המתחרה משתמשת באמצעים לא כשרים כדי לשמר את המונופול שלה בשוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il