X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מחיר הנפט בלונדון חצה לראשונה את רמת 72 הדולרים לחבית על-רקע חששות מפני פגיעה ביצוא הנפט מאירן - יצואנית הנפט הרביעית בגודלה בעולם
▪  ▪  ▪

מחיר הנפט הגולמי בניו-יורק חצה (יום ג') לראשונה את רמת 71 הדולרים לחבית, ומחיר הנפט בלונדון חצה לראשונה את רמת 72 הדולרים לחבית, על-רקע חששות מפני פגיעה ביצוא הנפט מאירן - יצואנית הנפט הרביעית בגודלה בעולם. החוזים על הנפט הגולמי למסירה במאי נסגרו במחיר של 71.35 דולר לחבית, שיא של כל הזמנים ועלייה של 95 סנט, בבורסת הסחורות של ניו-יורק.
במהלך המסחר כבר הגיע מחיר חבית נפט לרמה של 71.6 דולר לחבית. השיא הקודם - 70.85 דולר לחבית - נרשם בסוף אוגוסט, לאחר פגיעתם של סופת ההוריקן קתרינה בדרום ארה"ב. החוזים על הנפט הגולמי מסוג ברנט הנסחרים בלונדון רשמו היום במהלך המסחר שיא של כל הזמנים - 72.64 דולר - ונסגרו לבסוף ברמה של 72.50 דולר לחבית, עלייה של 1.04 דולר.
אירן הודיעה למעצמות העולם, כי תמשיך במאמציה להשיג טכנולוגיה גרעינית, תהא אשר תהא החלטתה של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) בפגישתה הצפויה. ארה"ב, המאשימה את אירן בכוונה לייצר נשק גרעיני, צפויה לנסות לקדם סנקציות נגד אירן בפגישה. "אני ממליץ להם לא לקבל החלטות נמהרות, לנהוג בשיקול דעת וללמוד את לקחי מעשיהם בעבר", אמר דובר משרד החוץ האירני, על-פי דיווח של סוכנות הידיעות הרשמית אירנ"א. "בכל פעם שהם לחצו על אירן, הם קיבלו תוצאות הפוכות מהמקווה". מאוחר יותר אמר הדובר, חמיד רזה אספי, בערוץ הטלוויזיה הממלכתי של אירן, כי "תהא אשר תהא תוצאת הפגישה הזו, אירן לא תוותר על זכותה לטכנולוגיה גרעינית".
מחיר הנפט, אשר נסק מרמה של 20 דולר לחבית בתחילת שנת 2002, מתקרב כעת לשיא מותאם אינפלציה של יותר מ-80 דולר לחבית שרשם בשנת 1980, שנה לאחר המהפכה האיסלאמית באירן. עליית מחירי הנפט השנים האחרונות החלה על-רקע ביקוש מוגבר לזהב השחור בארה"ב, סין והודו. עם זאת, בשנה החולפת הואצה העלייה במחירי הנפט גם על-רקע חשש לפגיעה בתפוקת הנפט בעולם. בנוסף לחשש לירידה ביצוא הנפט מאירן במקרה של הסלמה במחלוקת סביב תוכנית הגרעיון של מדינה זו, נרשמה לאחרונה ירידה בתפוקת הנפט של ניגריה - יצואנית הנפט השמינית בגודלה בעולם - על-רקע התקוממות של אוכלוסיה מקומית נגד חברות הנפט הזרות הפועלות במדינה בדרישה לחלוקה הוגנת יותר של הכנסות הנפט.
הזינוק במחירי הנפט נרשם במקביל לעלייה חדה במחירי המתכות. החוזים על הזהב למסירה ביוני נסגרו במחיר של 623.3 דולר לאונקיה, עלייה של 4.5 דולרים, בבורסת הסחורות של ניו-יורק, לאחר שבמהלך המסחר כבר הגיע מחירם לרמה של 624.3 דולר לאונקיה - רמתו הגבוהה ביותר מאז ינואר 1980. מחירי הכסף והנחושת אף הם רשמו עליות חדות. החוזים על הכסף למסירה במאי נסגרו במחיר של 13.785 דולר לאונקיה, עלייה של 42 סנט, לאחר שבמהלך המסחר כבר הגיע מחירם לרמה של 13.82 דולר לאונקיה - שיא של 22 שנים. החוזים על הנחושת רשמו במהלך המסחר שיא של כל הזמנים - 2.975 דולר לפאונד, ונסגרו לבסוף במחיר של 2.971 דולר לפאונד, עלייה של 7.6 סנט.

תאריך:  18/04/2006   |   עודכן:  18/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
עיתון רשמי אחר: פגיעה בחיילים ומתנחלים מותרת ולגיטימית; עיתון רשמי בירדן: הכיבוש והדיכוי הם הסיבה לפיגוע בתל אביב; מקהיר טרם יצא גינוי לפיגוע הרצחני
מחלקה ראשונה
בית משפחת המחבל המתאבד: השכנים ותושבי הכפר באו לברך; צוואת המחבל: "המתאבדים באים - אנו עורגים למוות כפי שאתם עורגים לחיים"
רונן ליבוביץ
בנק ישראל קורא למשא-ומתן בין ארגוני העובדים והמעסיקים על גובה שכר המינימום ומזהיר מפני עלייה חדה שתגרום נזק לתעסוקה בישראל
עידן יוסף
נר ההבדלה מתכלה לכם מהר מדי?    כמה טיפים שיסייעו להארכת חיי הנר
עידן יוסף
ארגון הסברה חרדי שביצע בשבוע האחרון מעקב אחר דיווחי התקשורת, קובל על כי חלקים בתקשורת חוטאים בהכללה ובאיפיון פלילי כאשר החשוד הוא חרדי    "התרבות המקרים מנבאת חזרת תופעה מסוכנת, המקלקלת את האיזון והשורות בחברה הישראלית, ויש לפעול למיגורה", נכתב בפניית מנוף למועצת העיתונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il