X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יצחק רוסו: "המהלך להקמת הרשות החדשה יביא לפגיעה בעשרות עובדי היחידה לסחר פנים" משרד התמ"ת: הרשות לסחר הוגן תסייע בפעילותה, בחוקרים המועסקים ביחידות סחר הפנים המחוזיות של המשרד
▪  ▪  ▪

הסתדרות העובדים הלאומית דורשת מרה"מ (בפועל) ושר האוצר, אהוד אולמרט, שלא ייאשר את הקמת "הרשות לסחר הוגן" - רשות חדשה שבכוונת משרד התמ"ת להקים. בהסתדרות הלאומית טוענים כי מהלך זה עלול לגרום לפגיעה בעשרות עובדים המועסקים ביחידת סחר פנים, שפועלת במשרד התמ"ת.
במכתב ששלח היום (א', 30.4.06) מנכ"ל הסתדרות העובדים הלאומית, יצחק רוסו, אל אולמרט, נכתב כי: "קיימת יוזמה של צמרת המשרד, דהיינו, מנכ"ל המשרד, להקים גוף חדש אשר יהווה "רשות לסחר הוגן" - גוף שיהיה מורכב מעובדים חיצוניים למערכת הקיימת, ואשר יבצע את אשר מבצעת כיום יחידת סחר פנים. המיועד לעמוד בראש הרשות החדשה הוא דרור שטרום, מי שהיה ראש הרשות להגבלים עסקיים".
רוסו מציין, כי "קיימים במדינה שלושה גופים העוסקים בפיקוח על המסחר והם: יחידת סחר פנים במשרד התמ"ת, המועצה הישראלית לצרכנות - במשרד התמ"ת והרשות להגנת הצרכן - בהסתדרות הכללית. הגוף היחידי העוסק באכיפה הוא יחידת סחר פנים - שלו הסמכויות הפליליות לעסוק בחקירות. הגופים האחרים עוסקים אך ורק בהיבטים אזרחיים".
במכתבו, מפרט רוסו את הנימוקים להתנגדות הסתדרות העובדים הלאומית להקמת הרשות, בין היתר הוא טוען, כי משרד התמ"ת התנסה זה לא מכבר בהקמתה של רשות - הרשות להגבלים עסקיים. "רשות זו על-פי כל אמות מידה, הן לדעת המשרד והן לדעתם של גורמים כלכליים במשק, נכשלה בפעילותה ולא קיימה את המצופה ממנה. פעילותה הצטיינה בהדלפת הצהרות לתקשורת על כוונות לבדיקות גופים כאלה ואחרים, כאשר בפועל מעטים המקרים בהם יצאו לפועל כוונות אלו".
הוא מציין, כי לטענת עובדי היחידה, הקמתה של הרשות מטרתה הראשונה היא להביא להפסקת עבודתם של כל חוקרי היחידה, והבאת עובדים חדשים מחוץ למשרד, כאשר כבר עכשיו ידוע על כוונה לקליטה של 10 עד 15 עובדים חדשים לרשות העתידה לקום. הוא מוסיף עוד, כי "הרשות, כפי שהיא מתוכננת לקום, לא תוכל לתת מענה לכלל התלונות המטופלות כיום על-ידי חוקרי היחידה. הרשות תתמקד בתלונות הגורמים הגדולים והמרכזיים, אך לא תעניק את שירותיה לאזרח מן השורה, המטופל כיום על-ידי חוקרי היחידה".
"היחידה לסחר פנים מבצעת כיום את עבודתה ללא דופי ונותנת מענה לתלונות המגיעות אליה מהגורמים השונים והראייה לכך - סך התביעות המוגשות לאחר הגשת ממצאי חוקריה לפרקליטות המשרד ואין עוררין על הצלחותיה, כך שאין כל עילה להקמתה של הרשות" הוא מציין וממשיך ומפרט: "הפועל היוצא של הקמת הרשות ואי יכולתה לתת מענה לכל מגוון התלונות אשר יופנו אליה יגרום לכך שהרשות תפנה את התלונות בהן לא תוכל לטפל לגורמים חיצוניים למשרד".
רוסו חותם את המכתב, בבקשה מאהוד אולמרט, כי לאור נימוקי ההתנגדות אשר פורטו לעיל "יפעיל את סמכותו, ולא ייתן אישורו להקמת הרשות לסחר הוגן".
ממשרד התמ"ת נמסר בתגובה, כי לפי הצעת משרדי התמ"ת המשפטים והאוצר המופיעה בהצעת חוק ההסדרים תסתייע הרשות לסחר הוגן בפעילותה, בחוקרים המועסקים ביחידות סחר הפנים המחוזיות של המשרד, כך גם נמסר לעובדי סחר פנים ולנציגי הסתדרות עובדי המדינה.
"העבודה המשולבת של הרשות ושל חוקרי סחר פנים תביא להגברת הפיקח על הגנת הצרכן והסחר ההוגן ותטפל בנושאים, אשר כיום עקב מחסור בכוח אדם ואמצעים, לא מטופלים באופן המתאים", נכתב עוד בתגובה.

תאריך:  30/04/2006   |   עודכן:  30/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
13% מהגברים הצעירים שלקחו חלק במחקר סיפרו כי סבלו מתפקוד לקוי של זיקפה, אך לעיתים רחוקות דנו על כך עם רופא
אלעזר לוין
קרן הפנסיה של מנורה גברה במכרז-ענק על כלל-ביטוח, הפניקס והראל    מבטחים תשלם 400-250 מיליון שקל למבוטחים שיעברו אליה מקרנות אחרות    דמי הניהול הופחתו ל-1% בשוטף ול-0.3% במצטבר    הפנסיה - גם לבנות זוג
יפעת גדות
סבירות הישנות לידת פג בקרב נשים שדיווחו על קיום יחסי מין במהלך ההריון היתה גבוהה יותר, אך לא שונה במידה משמעותית מהשיעור שנראה בקרב נשים שדיווחו על קיום מועט של יחסי מין, או כלל לא
אלעזר לוין
כלל פיננסים: כמעט כל השטחים בממילא ירושלים הושכרו    מחיר היעד למניה - 64 שקל    ההחלטה בבוררות קרתא - ב- 15 ביוני
אלעזר לוין
פדני ישלם רק 25 דולר למ"ר לחודש לחנות בגן העיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il