מכון המחקר Market Watch בראשות אבינעם ברוג, חברת המחקר הבינ"ל GFK, ועוזי פלד, מייסד זכיינית ערוץ 2 לשעבר טלעד, יתמודדו יחד במכרז למדידת הרייטינג שצפוי לצאת לדרך בעוד כחודש. במכרז תתמודד גם חברת TNS / טלגאל, החברה המבצעת ומעבדת כיום את נתוני הרייטינג עבור הוועדה הישראלית למדרוג.
GFK היא חברת המחקר השלישית בעולם, בעלת מחזור מכירות של כמיליארד דולר בשנה. באירופה מנהלת החברה מחקרי רייטינג בכ-8 מדינות. לברוג כבר יש שיתוף פעולה מקומי עם GFK במחקר נתחי שוק של רשתות למוצרי חשמל.
בהצעה שיגישו למכרז מתכוונים ברוג, פלד ו-GFK להציע שתי שיטות מדידה, או שילוב ביניהן: האחת - מכשיר מדידה נישא אשר הנשאל מסכים לשאת על גופו והמכשיר מודד במקביל גם האזנה לרדיו; והשנייה - מכשיר נייח שמותקן על גבי הטלוויזיה, בדומה למכשיר הפיפל מיטר אשר טלגאל משתמשת בו.